AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #1 Skrevet 27. mai 2014 Hei. Mannen min skal nå flytte utenlands i en periode, pga jobb. Jeg går for tiden på AAP, og lurer på om jeg må bli igjen her i Norge? På NAV sine sider er det en liste med land man kan flytte til, men han skal ikke til noen av disse landene. Er det noen som vet hvordan dette fungerer/har erfaring med det samme?Anonymous poster hash: 9a865...b78
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #2 Skrevet 27. mai 2014 Tror nok du må ha din bostedsadresse i Norge og følge den aktiviteten du er satt til når du går på aap. Regner med du går til behandling eller er på aktivitet? Anonymous poster hash: 5be0a...6b5 2
Chloe- Skrevet 27. mai 2014 #3 Skrevet 27. mai 2014 Jeg ville forsøkt å komme meg ut i jobb selv, for så å spare frem til avreise. Jeg er nok en anelse farget av at hvis man kan ta med et flyttelass langt avsted, forholde seg til nytt hjem og språk, nye kulturer, impulser, og rutiner - så burde man klare en helt normal norsk jobbhverdag også. Med mindre man er ufør. 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #4 Skrevet 27. mai 2014 Siden du ikke vet noe om min tilstand/diagnose, så anbefaler jeg kun de som vet noe om dette om å svareAnonymous poster hash: 9a865...b78
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #5 Skrevet 27. mai 2014 Siden du ikke vet noe om min tilstand/diagnose, så anbefaler jeg kun de som vet noe om dette om å svareAnonymous poster hash: 9a865...b78 Det er opp til Nav å vurdere hvert tilfelle. Eksempler hvor du nok får lov til å beholde inntekten vil være om du venter på behandling av uføresøknad eller står i operasjonskø. Anonymous poster hash: 16542...d13 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #6 Skrevet 27. mai 2014 I all hovedsak kan du ikke ta med AAP til utlandet. Unntaket er om du skal gjennomføre en påkrevet aktivitet (oftest behandling) som du MÅ gjennomføre utenlands. Dvs at det ikke finnes noe alternativ i Norge og behandlingen er avgjørende for at du skal nå et konkret mål om arbeid. I de sakene jeg kjenner til har fks de som har vært gift med menn som er utstasjonerte (gjerne militært), ikke fått tatt med AAP ut. Anonymous poster hash: 46463...334 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #7 Skrevet 27. mai 2014 Hei. Mannen min skal nå flytte utenlands i en periode, pga jobb. Jeg går for tiden på AAP, og lurer på om jeg må bli igjen her i Norge? På NAV sine sider er det en liste med land man kan flytte til, men han skal ikke til noen av disse landene. Er det noen som vet hvordan dette fungerer/har erfaring med det samme?Anonymous poster hash: 9a865...b78 Ja, det er ingen problem, så lenge du får legen din til å skrive erklæring på at det er bra for helsa di å bo i utlandet. Sjøl bor jeg i Chile nå. Du da? Hvor går ferden? Anonymous poster hash: 3d948...789
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #8 Skrevet 27. mai 2014 Ja, det er ingen problem, så lenge du får legen din til å skrive erklæring på at det er bra for helsa di å bo i utlandet.Sjøl bor jeg i Chile nå. Du da? Hvor går ferden? Anonymous poster hash: 3d948...789 Dette er bare tull... De over er saklig. Å si, på vegne av NAV, at det ikke er noe problem er virkelig tull. Denne har ikke tillatelse til å BOSETTE seg på Chile...Anonymous poster hash: 419f9...895 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå