Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en tomannsbolig med to små barn. Vi har nå to soverom, og jeg ønsker å bygge på huset slik at vi får ekstra soverom. Er snakk om et ekstra areal på kanskje ca. 15 kvm.

Boligen er ellers på ca. 80 kvm, og vi bor i et område hvor boligprisene er høye. Det kan derfor kanskje lønne seg for oss å bygge på i stedet for å kjøpe nytt.

"Problemet" er at boligen er horisontaldelt tomannsbolig hvor jeg bor i 2.etasje, så må i så fall bygges støttesøyler e.l. under slik at overbygget blir som et slags tak over inngangspartiet vi har felles med nabo.

Uansett, jeg lurer på hva noe slikt vil koste - og hvordan man får overtalt banken til å refinansiere lånet slik at dette kan være økonomisk mulig?

Hva skal til?

Anonymous poster hash: f2ff0...a0a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

horinsotalt ? trodde det var "bortover" Uansett, får du naboen med på dette? Umulig å si hvor mye dette vil koste. Du må nesten be om anbud fra div firmaer. Syns det blir mye arbeide for 15 kvadrat, og noe som vil påvirke din nabo også, siden du bor i 2 et. Det virker sånn på meg da.

Vi bygde på vindfang på vårt hus. Det er vel på samme str, og det ble ca 180.000 DET VAR MED ALT

Anonymous poster hash: bf6e6...b56
Skrevet

Tipper det blir rimelig dyrt ja, det høres i utgangspunktet ikke ut som en fornuftig løsning med påler etc, og det vil sikkert være vanskelig å få naboen til å godkjenne det, og da vil du slite med kommunene i dette tilfellet tror jeg. Noen sjans for å få med naboen på utbygging? Så kan dere få 15kvm hver, og bygge et mer fornuftig tilbygg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

horinsotalt ? trodde det var "bortover" Uansett, får du naboen med på dette? Umulig å si hvor mye dette vil koste. Du må nesten be om anbud fra div firmaer. Syns det blir mye arbeide for 15 kvadrat, og noe som vil påvirke din nabo også, siden du bor i 2 et. Det virker sånn på meg da.

Vi bygde på vindfang på vårt hus. Det er vel på samme str, og det ble ca 180.000 DET VAR MED ALT

Horisontaldelt er bortover ja.

Et nabohus har gjort akkurat det samme jeg ønsker (samme type hus), og der har de en carport "under" påbygget.

180.000 høres veldig dyrt ut for et vindfang! Hvor stort var det, og hvorfor ble det så veldig dyrt?

AnonymBruker
Skrevet

Tipper det blir rimelig dyrt ja, det høres i utgangspunktet ikke ut som en fornuftig løsning med påler etc, og det vil sikkert være vanskelig å få naboen til å godkjenne det, og da vil du slite med kommunene i dette tilfellet tror jeg. Noen sjans for å få med naboen på utbygging? Så kan dere få 15kvm hver, og bygge et mer fornuftig tilbygg.

Naboen har en tilsvarende løsning, med carport under tilbygget. Men har ikke sjekket om de har støpt en såle under pålene. Aner ikke om naboen vil bli med på en utbygging, men de har jo to soverom i kjelleren så de har nok ikke like stort behov for ekstra rom.

Skrevet

Horisontalt er "bortover" ja. Det er derfor det (som trådstarter helt riktig skriver ) kalles horisontaldelt tomannsbolig når man har en etasje hver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...