Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.. La ut en finn annonse i går, og har nå en engelsk skrivende dame som ønsker å kjøpe fra meg. Skal bruke paypal, men aner egentlig ikke hvordan det fungerer? Jeg har bare brukt paypal når jeg selv har handlet fra nettet, men aldri for å få penger inn dit. Så jeg lurer på om noen vil være så snill å hjelpe meg litt på vei?

Skal jeg sende varen når jeg ser hun har settet inn penger på min paypal konto? Eller får jeg pengene når hun har motat varen? Hun skriver også at det skal være en gave til datteren hennes, så hun er villig til å betale enda 700 kr ekstra for frakt, men koster det såå mye for frakt? Og skal jeg putte frakkostnadene sammen med varekostnadene eller?

Anonymous poster hash: a4a69...6de
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er svindel.

Anonymous poster hash: f9092...90a

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det svindel? Paypal er jo sikkert?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være forutinntatt, men tror nok det er forsøk på svindel dette. Når noen ønsker å betale ekstra minner det meg veldig om de utallige forsøkene av svindel (med payal) jeg har blitt utsatt for (og "alle" andre) på finn. Det som skjer er at de aldri setter inne penger på paypalkontoen din, men sender deg en link til "paypal" som ser veldig ekte ut. Den siden viser at personen har satt inn penger, mens det egentlig ikke har skjedd. Du sender varen, og får ikke noe...

Anonymous poster hash: 1356a...806
Skrevet

Dette er svindel ja, ei venninne av meg ble forsøkt svindlet på akkurat denne måten.

AnonymBruker
Skrevet

Dette skrev hun:

"Yes am okay with the price but i want the items ship out to my daughter abroad as gift and i will add another 700NOK to the payment to cover shipping cost okay...and payment will be made through online secure paypal..because payment through paypal secure and safe both seller and buyer..if you don't have account with paypal you can just set up account with paypal at www.paypal.com and get back to me with your paypal email address so that payment can be made right away.....kindly get back to me with your paypal email address so that payment can be made right away"

(vet ikke om det er lov til å legge ut)

Men hvis så mange av dere tror det er svindel, så lar jeg være.. Men virker jo litt rart siden det kun er snakk om noen klesplagg..

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, lyser svindel lang vei. Hvem er det som bare "legger på" 700 kroner for portokostnader?

Anonymous poster hash: 44c14...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...