Gå til innhold

Kanskje et dumt spm..


Cinzia

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et dumt spm, men jeg spør allikevel. Det er jo en kjent sak at stress etc. kan forsinke mensen, men er det da slik at det egentlig er EL som er forsinket slik at lengden mellom EL og mensen egentlig alltid er lik (sånn nogenlunde), eller er det slik at stress kan gjøre at lengden mellom EL og mensen blir forskjøvet? Vet ikke om jeg klarte å få fram det jeg lurte på så godt, men håper noen forstår hva jeg mener....

Grunnen til at jeg lurer, er at jeg vet at jeg hadde EL for ca. 14 dager siden, men lurer på om alt stresset og tenkingen i forhold til mulig graviditet kan gjøre lutealfasen ekstra lang, eller om mensen uansett vil komme i disse dager så lenge jeg vet når EL var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forstått det slik at lutealfasen er konstant. Altså at det er EL som forskyver seg under stress. Vet du når du har hatt EL, så burde mensen komme x antall dager etter (x blir da lengden på lutealfasen din, men det skjønte du nok :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, stress mellom el og mens skulle ikke ha noen betydning. Mensen er allerede "planlagt" den dagen du har eggløsning... Man slipper ikke unna, uten å være gravid!

Så spennende for deg! :-)

Lykke til!

Kanskje det finnes få unntak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...