AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #1 Skrevet 23. mai 2014 Tror aldri jeg har hørt om noen som er sammen med en sigøyner, med mindre de er sigøyner selv. Når jeg har sett på Gypsy Sisters og Travellers på tv, så virker de veldig rasistiske mot vanlige folk. Hvorfor det? Hvorfor tror de at de er bedre enn andre? De i Karoli-familien er vel bare sammen med hverandre.. Må jo bli mye innavl. Noen som kan noe om dette? Anonymous poster hash: b2285...1bc
absinthia Skrevet 23. mai 2014 #2 Skrevet 23. mai 2014 De dy ser i Gypsy sisters er mer lik våre tatere enn de du tenker på som sigøynere her til lands. Disse deler riktignok opphav, men er forskjellige. I Norge kalte vi taterne for sigøynere, før de vi nå kaller sigøynere kom. I alle tilfeller er de nok såpass skeptiske til andre kulturer fordi de er redd for å miste sin egen. Skeptisismen og skremmeriet bidrar til å holde dem samlet som gruppe og tradisjonsbærere, selv om det er en tvilsom fremgangsmåte. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 Jeg er norsk og er gift og har barn med en sigøyner. Har ikke inntrykk av at sigøynere er rasistiske av seg, ihvertfall ikke i omgangskretsen til meg og min mann og hans familie der han kommer fra. Har bodd to år i hjemlandet hans og sitter ikke igjen med noe annet en et positivt syn på sigøynere. Det er helt klart en del kulturforskjeller og mye jeg ikke liker og tradisjoner som jeg aldri hadde innført i min familie, men det er gode mennesker, med en noe gammeldags levemåte. Og veldig mye fattigdom. Anonymous poster hash: 4011c...7df
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Jeg er norsk og er gift og har barn med en sigøyner. Har ikke inntrykk av at sigøynere er rasistiske av seg, ihvertfall ikke i omgangskretsen til meg og min mann og hans familie der han kommer fra. Har bodd to år i hjemlandet hans og sitter ikke igjen med noe annet en et positivt syn på sigøynere. Det er helt klart en del kulturforskjeller og mye jeg ikke liker og tradisjoner som jeg aldri hadde innført i min familie, men det er gode mennesker, med en noe gammeldags levemåte. Og veldig mye fattigdom. Anonymous poster hash: 4011c...7df Fra hvilket land er din mann? Anonymous poster hash: 23cb3...b0f
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2014 #5 Skrevet 24. mai 2014 Fra hvilket land er din mann?Anonymous poster hash: 23cb3...b0f Serbia Anonymous poster hash: 4011c...7df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå