Gå til innhold

Hvorfor er sigøynere/travellers så rasistiske mot andre folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror aldri jeg har hørt om noen som er sammen med en sigøyner, med mindre de er sigøyner selv. Når jeg har sett på Gypsy Sisters og Travellers på tv, så virker de veldig rasistiske mot vanlige folk. Hvorfor det? Hvorfor tror de at de er bedre enn andre? De i Karoli-familien er vel bare sammen med hverandre.. Må jo bli mye innavl. Noen som kan noe om dette?

Anonymous poster hash: b2285...1bc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De dy ser i Gypsy sisters er mer lik våre tatere enn de du tenker på som sigøynere her til lands. Disse deler riktignok opphav, men er forskjellige. I Norge kalte vi taterne for sigøynere, før de vi nå kaller sigøynere kom.

I alle tilfeller er de nok såpass skeptiske til andre kulturer fordi de er redd for å miste sin egen. Skeptisismen og skremmeriet bidrar til å holde dem samlet som gruppe og tradisjonsbærere, selv om det er en tvilsom fremgangsmåte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er norsk og er gift og har barn med en sigøyner. Har ikke inntrykk av at sigøynere er rasistiske av seg, ihvertfall ikke i omgangskretsen til meg og min mann og hans familie der han kommer fra. Har bodd to år i hjemlandet hans og sitter ikke igjen med noe annet en et positivt syn på sigøynere. Det er helt klart en del kulturforskjeller og mye jeg ikke liker og tradisjoner som jeg aldri hadde innført i min familie, men det er gode mennesker, med en noe gammeldags levemåte. Og veldig mye fattigdom.

Anonymous poster hash: 4011c...7df
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er norsk og er gift og har barn med en sigøyner. Har ikke inntrykk av at sigøynere er rasistiske av seg, ihvertfall ikke i omgangskretsen til meg og min mann og hans familie der han kommer fra. Har bodd to år i hjemlandet hans og sitter ikke igjen med noe annet en et positivt syn på sigøynere. Det er helt klart en del kulturforskjeller og mye jeg ikke liker og tradisjoner som jeg aldri hadde innført i min familie, men det er gode mennesker, med en noe gammeldags levemåte. Og veldig mye fattigdom. Anonymous poster hash: 4011c...7df

Fra hvilket land er din mann?

Anonymous poster hash: 23cb3...b0f

AnonymBruker
Skrevet

Fra hvilket land er din mann?

Anonymous poster hash: 23cb3...b0f

Serbia

Anonymous poster hash: 4011c...7df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...