AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #3 Skrevet 23. mai 2014 De passer ikke sammen for hun vil ikke bli møkkete og han hater shopping !Anonymous poster hash: f88c8...eec 6
cocoon Skrevet 23. mai 2014 #4 Skrevet 23. mai 2014 Hva? Feminister er imot sånne mannemann-dukker også. Slutt å finne opp problemstillinger som ikke eksisterer. 15
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #5 Skrevet 23. mai 2014 Hva? Feminister er imot sånne mannemann-dukker også. Slutt å finne opp problemstillinger som ikke eksisterer. Nei, det tror jeg du må begrunne litt bedre. Har aldri sett en feminist uttale seg om mannedukker og det kroppspresset som men møter. I det store og hele så dreier feminisme i Norge seg om kjønnskamp, det vil si at feministene vil ha flere rettigheter på bekostning av menn. Dagens menn skal av en eller annen grunn straffes for noe som skjedde i tidligere generasjoner... Anonymous poster hash: 9db8a...de0 2
Ferny Skrevet 23. mai 2014 #6 Skrevet 23. mai 2014 Nei, det tror jeg du må begrunne litt bedre. Har aldri sett en feminist uttale seg om mannedukker og det kroppspresset som men møter. I det store og hele så dreier feminisme i Norge seg om kjønnskamp, det vil si at feministene vil ha flere rettigheter på bekostning av menn. Dagens menn skal av en eller annen grunn straffes for noe som skjedde i tidligere generasjoner... Anonymous poster hash: 9db8a...de0 Jeg er ingen ekspert, men jeg tror det dreier seg om at kvinnene ønsker like rettigheter som menn. Lik lønn for likt arbeid for eksempel. Det er ikke snakk om å "stjele" og ta tilbake noen rettigheter som menn allerede har. I så fall - har du noen illustrerende eksempler? Men enig i at begge figurene nok kan påvirke unges syn på egen kropp. Når det er sagt - jeg synes det er bedre at de ser opp til veltrente "liksomfigurer" enn feite foreldre. 5
Heeyaa Skrevet 23. mai 2014 #7 Skrevet 23. mai 2014 Hva? Feminister er imot sånne mannemann-dukker også. Slutt å finne opp problemstillinger som ikke eksisterer. Tja, disse plakatene som hang på busser for litt siden (husker ikke hva det var reklame for) der krevde feministene at dame plakaten som viste en dyp kløft ble tatt ned. Men de sa ingenting om det nakne og olje smurte brystet til mannen
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #8 Skrevet 23. mai 2014 Hva? Feminister er imot sånne mannemann-dukker også. Slutt å finne opp problemstillinger som ikke eksisterer. På papiret er de imot det ja. Men de legger aldri fokus på det, bortsett fra i en bisetning her og der. Anonymous poster hash: e830f...b74 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #9 Skrevet 23. mai 2014 Jeg er ingen ekspert, men jeg tror det dreier seg om at kvinnene ønsker like rettigheter som menn. Lik lønn for likt arbeid for eksempel. Det er ikke snakk om å "stjele" og ta tilbake noen rettigheter som menn allerede har. I så fall - har du noen illustrerende eksempler? Men enig i at begge figurene nok kan påvirke unges syn på egen kropp. Når det er sagt - jeg synes det er bedre at de ser opp til veltrente "liksomfigurer" enn feite foreldre. Slik jeg ser det så har kvinner nøyaktig de samme rettighetene som menn iNorge i dag. Kvinner kan velge hvilken utdanning de vil ha, de kan søke på hvilken som helst jobb, de kan stemme på hvem de vil, engasjere seg politisk og sosialt, etc. Jeg kommer ikke på en ting menn får lov til som kvinner er utestengt fra. Når det gjelder lønn så er situasjonen slik: I de aller fleste tilfeller så tjener menn og kvinner det samme for likt arbeid på samme arbeidsplass. Men, det er en mye større andel av kvinner som velger å jobbe deltid, noe som også påvirker lønnen. Jobber du 50% så tjener du halvarten, sånn er det... Det er også slik at en overvekt av kvinner velger å jobbe i offentlig sektor hvor lønnsnivået ligger litt under privat sektor, men sånn må det faktisk være. Kvinner kan gjøre akkurat det de har lyst til, og det er bra. Men det virker som en del kvinner forventer at samfunnet skal bære dem fram på gullstol, og det er ikke bra. Kvinner må regne med å kjempe akkurat like hardt som menn for å oppnå det de vil. De kvinnene som ikke gidder det gjemmer seg bak feministiske floskler som er gått ut på dato... Ja, det var bruk for feminismen på 70-og 80 tallet, men nå har kvinner de samme rettighetene som menn... Anonymous poster hash: 9db8a...de0
Gjest multibox Skrevet 23. mai 2014 #10 Skrevet 23. mai 2014 Slik jeg tolker bildet er at med en gang kvinner får et tilnærmet uoppnåelig mål så bruker de det som ammo for kjønnsdiskriminering og feminisme, og kvinner som aspirer etter slike mål er jo selvfølgelig et eller annet dumt skjellsord. Menn derimot tar stort sett slike mål som en utfordring. Gidder de ikke er det svært få som faktisk gidder å bruke tid på å rakke ned på de som faktisk prøver å nå disse målene
Ferny Skrevet 23. mai 2014 #11 Skrevet 23. mai 2014 Slik jeg ser det så har kvinner nøyaktig de samme rettighetene som menn iNorge i dag. Kvinner kan velge hvilken utdanning de vil ha, de kan søke på hvilken som helst jobb, de kan stemme på hvem de vil, engasjere seg politisk og sosialt, etc. Jeg kommer ikke på en ting menn får lov til som kvinner er utestengt fra. Når det gjelder lønn så er situasjonen slik: I de aller fleste tilfeller så tjener menn og kvinner det samme for likt arbeid på samme arbeidsplass. Men, det er en mye større andel av kvinner som velger å jobbe deltid, noe som også påvirker lønnen. Jobber du 50% så tjener du halvarten, sånn er det... Det er også slik at en overvekt av kvinner velger å jobbe i offentlig sektor hvor lønnsnivået ligger litt under privat sektor, men sånn må det faktisk være. Kvinner kan gjøre akkurat det de har lyst til, og det er bra. Men det virker som en del kvinner forventer at samfunnet skal bære dem fram på gullstol, og det er ikke bra. Kvinner må regne med å kjempe akkurat like hardt som menn for å oppnå det de vil. De kvinnene som ikke gidder det gjemmer seg bak feministiske floskler som er gått ut på dato... Ja, det var bruk for feminismen på 70-og 80 tallet, men nå har kvinner de samme rettighetene som menn... Anonymous poster hash: 9db8a...de0 Det tror jeg er mindretallet. Det er jo faktisk blitt sånn i dagens samfunn at det er flere kvinner enn menn på de prestisjefulle studiene her til lands, i tillegg til at de oppnår bedre resultater enn guttene både der og på grunnskolen - helt ut videregående. Det er ingen som "bærer" deg frem til gode resultater.
Druid Skrevet 23. mai 2014 #12 Skrevet 23. mai 2014 Fordi Barbie fremstilles som realistisk og bindes inn i jenters reelle ønsker for livet. He-man var fundementalt urealistisk. Å lese om Supermann får meg ikke til å prøve å utvikle røntgensyn og prøve løpe fra toget, Barbie ble dypere knyttet til kvinners identitet, med å binde seg til jenters realistiske muligheter. Jeg er ikke enig i feminister forhold til Barbie, mye fordi mine gutter også lekte med dem uten at noen begynte å gå i kjole og fjernet kjønnsorgan, men jeg har ingen problem med å forstå argumentasjonen deres, som var mye mer komplesk og sammensatt en det som ble presentert i bildet over . 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #13 Skrevet 23. mai 2014 Det tror jeg er mindretallet. Det er jo faktisk blitt sånn i dagens samfunn at det er flere kvinner enn menn på de prestisjefulle studiene her til lands, i tillegg til at de oppnår bedre resultater enn guttene både der og på grunnskolen - helt ut videregående. Det er ingen som "bærer" deg frem til gode resultater. Men, hvorfor er det da stort sett kvinner som klager på det ene og det andre? Det du beskriver er jo et bevis på at kvinner har nøyaktig like rettigheter som menn... Anonymous poster hash: 9db8a...de0
Gjest Malanthor Skrevet 23. mai 2014 #14 Skrevet 23. mai 2014 Forskjellen ligger i at kvinneidealet er mye nærmere Barbie enn mannsidealet er nærmere He-Man. 2
Ferny Skrevet 23. mai 2014 #15 Skrevet 23. mai 2014 Men, hvorfor er det da stort sett kvinner som klager på det ene og det andre? Det du beskriver er jo et bevis på at kvinner har nøyaktig like rettigheter som menn... Anonymous poster hash: 9db8a...de0 Jeg tror det gjenspeiler seg på flere områder, uten at så mange tenker over det engang. Bare debatten om selvbestemt abort er et godt eksempel, vil jeg si. Det hadde aldri blitt stilt spørsmålstegn ved selvbestemmelsesretten til abort engang, dersom det var menn som ble gravide. Det er jeg ganske sikker på. Det handler vel litt om holdningen til kvinner på enkelte områder kanskje? Jeg er ikke sikker altså. Selv føler jeg meg ikke akkurat "underkuet". Men du må huske at feministene ikke bare arbeider for kvinners rettigheter i Norge - men i verden. Og der har man fremdeles en lang vei å gå. 2
Gjest Idollet Skrevet 23. mai 2014 #16 Skrevet 23. mai 2014 Tror at forskjellen ligger mye i kulturen. De fleste norske menn kommer fra en kultur der det ikke naturlig å skulle spørre om hjelp hele tiden, en skal liksom ikke ha hjelp. Det er annerledes med kvinner, som gjerne velkommer det og arbeider for å få det. De blir feminister. Det har ikke nødvendigvis noe med å ha det dårligere, men det å ønske mer og mer, og at det er på mange måter sosialt akseptert. Det samme gjelder mange minoriteter som ikke har samme selvoppofrelse tendensene.
Ferny Skrevet 23. mai 2014 #17 Skrevet 23. mai 2014 Tror at forskjellen ligger mye i kulturen. De fleste norske menn kommer fra en kultur der det ikke naturlig å skulle spørre om hjelp hele tiden, en skal liksom ikke ha hjelp. Det er annerledes med kvinner, som gjerne velkommer det og arbeider for å få det. De blir feminister. Det har ikke nødvendigvis noe med å ha det dårligere, men det å ønske mer og mer, og at det er på mange måter sosialt akseptert. Det samme gjelder mange minoriteter som ikke har samme selvoppofrelse tendensene. Bare det at voldtekter er så utbredt i Norge i dag, viser at det fremdeles er menn som trenger å arbeide med sitt kvinnesyn. Synes det er litt rart når menn ikke ser at det fremdeles er ting som må arbeides med. Er de trangsynte? Dreier det seg om fornektelse? I don't know. Men synes det blir feil å si at man ikke trenger feminister i Norge (og i verden!) i dag. Flere steder i verden det fremdeles er sånn at kvinner ikke får gå på skole, bare som et eksempel. Og det er ikke bare kvinner som er feminister, heldigvis. Les dere opp litt, gutter. Her er noe: http://www.fn.no/Tema/Fattigdom/Fattigdom-og-ulikhet/Kvinner-er-de-fattigste 1
Gjest Idollet Skrevet 23. mai 2014 #18 Skrevet 23. mai 2014 Bare det at voldtekter er så utbredt i Norge i dag, viser at det fremdeles er menn som trenger å arbeide med sitt kvinnesyn. Synes det er litt rart når menn ikke ser at det fremdeles er ting som må arbeides med. Er de trangsynte? Dreier det seg om fornektelse? I don't know. Men synes det blir feil å si at man ikke trenger feminister i Norge (og i verden!) i dag. Flere steder i verden det fremdeles er sånn at kvinner ikke får gå på skole, bare som et eksempel. Og det er ikke bare kvinner som er feminister, heldigvis. Les dere opp litt, gutter. Her er noe: http://www.fn.no/Tema/Fattigdom/Fattigdom-og-ulikhet/Kvinner-er-de-fattigste Det er mye som er kvinneundertrykkende rundt om kring i verden selv i dag, men om vi fokuserer litt nærere begynner det å minske ganske drastisk. Faktisk har det vert relativt lite her i vesten som har vert kvinneundertrykkende. Det er kun rike kvinner som har blitt undertrykt i høy grad f.eks. i Norge. Fordi de ikke fikke stemme på lik linje som husbondene sine (fattige menn hadde heller ikke stemmerett), fikk ikke gå på universitetet (på lik linje som 99% av menn) og var juridisk underlagt mannen. Den siste skal jeg være enig var feil, og er alt som noen gang virkelig har vert kvinneundertrykkende i vesten. Resten kom som et korthus et par år etter menn fikk det. Så har du plenty den dag i dag som kvinner har av fordeler av fordeler. Repruduktivt, ekstremt gode støtteordninger som sikrer kvinner osv.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2014 #19 Skrevet 23. mai 2014 Jeg tror det gjenspeiler seg på flere områder, uten at så mange tenker over det engang. Bare debatten om selvbestemt abort er et godt eksempel, vil jeg si. Det hadde aldri blitt stilt spørsmålstegn ved selvbestemmelsesretten til abort engang, dersom det var menn som ble gravide. Det er jeg ganske sikker på. Det handler vel litt om holdningen til kvinner på enkelte områder kanskje? Jeg er ikke sikker altså. Selv føler jeg meg ikke akkurat "underkuet". Men du må huske at feministene ikke bare arbeider for kvinners rettigheter i Norge - men i verden. Og der har man fremdeles en lang vei å gå. Dette med at debatten rundt selvbestemt abort ville sett anderledes ut dersom menn ble gravide er bare spekulasjoner fra din side. De harde fakta er at kvinner i Norge har helt nøyaktig like rettigheter som menn har på alle områder. Men så har du det med å komme i pososjon, det er jo ofte vi hører om kvinner som klager på at de ikke kommer i ledelsesposisjoner etc. Vel, på de arbeidsplassene jeg har jobbet har det vært full mulighet for kvinner å bli ledere dersom de ønsket det og var flinke nok både faglig og som ledere. Veldig mange kvinner takket nei, da, i det de skjønte at de måtte regne med å bruke 70-80 timer i uken på jobb, ha personalansvar for en masse folk og sette jobben foran barn opg familie ved de fleste anledninger... Da ønsket plutselig mange av dem ikke å bli ledere allikevel, men ikke kom å si at de ikke hadde alle muligheter til å bli det... Anonymous poster hash: 9db8a...de0
Tarsan97 Skrevet 23. mai 2014 #20 Skrevet 23. mai 2014 (endret) Ingen vil vel att dama skal se ut som Barbie i virkeligheten ? Hun har jo både bulemi og gulsot. Endret 23. mai 2014 av Tarsan97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå