AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #1 Skrevet 22. mai 2014 Liberalister er helt imot å betale skatt. De mener at det skal være helt frivillig om man vil hjelpe de fattige eller ikke. Er ikke dette et ganske ekstremt syn? Er det fattighat som driver dem? Anonymous poster hash: 928c1...966
Gjest Idollet Skrevet 22. mai 2014 #2 Skrevet 22. mai 2014 Det er sagt at liberalister er mer hjelpsomme mot de fattige enn sosialister. Forskjellen er det at enkelte hjelper selv, mens andre har lyst å stjele fra andre for å hjelpe. 7
Drizzt Skrevet 22. mai 2014 #3 Skrevet 22. mai 2014 Det er sagt at liberalister er mer hjelpsomme mot de fattige enn sosialister. Forskjellen er det at enkelte hjelper selv, mens andre har lyst å stjele fra andre for å hjelpe. Det var bra skrevet. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #4 Skrevet 22. mai 2014 Det er sagt at liberalister er mer hjelpsomme mot de fattige enn sosialister. Forskjellen er det at enkelte hjelper selv, mens andre har lyst å stjele fra andre for å hjelpe. Hm, faktisk et godt poeng som jeg ikke har tenkt på før. Anonymous poster hash: 928c1...966 2
Druid Skrevet 22. mai 2014 #5 Skrevet 22. mai 2014 Liberalister er helt imot å betale skatt. De mener at det skal være helt frivillig om man vil hjelpe de fattige eller ikke. Er ikke dette et ganske ekstremt syn? Er det fattighat som driver dem? Anonymous poster hash: 928c1...966 Det er ett ekstremt syn, men faktum er at det ikke nødvendigvis er mer problematisk i forhold til fattigdom enn den institualiserte fattigdommen vi har i dag. Liberalisme er en av de grunnleggende verdenssynenen som er utbredt i land som ikke har sterkt statsdanelse og fattigdom behøver ikke være ett større problemder enn her.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #6 Skrevet 22. mai 2014 Det var bra skrevet. Det syns ikke jeg. Innlegget preges av forutinntatt holdninger og generaliseringer, og er forenkling av verdensbildet som er helt utrolig (men kanskje brukeren er en uvitende tenåring? Jeg håper det). Anonymous poster hash: 46ebd...c0e 10
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #7 Skrevet 22. mai 2014 Det er sikkkert mye bedre for de fattige om de blir fratatt sine rettigheter og bare må håpe på at noen med penger har lyst til å hjelpe dem. Umodent vås.Anonymous poster hash: b95db...0e5 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #8 Skrevet 22. mai 2014 Det er ingenting nobelt over å gi andres penger. Ønsker du å hjelpe de fattige så gi dine egne. Anonymous poster hash: 11758...bd4 6
Drizzt Skrevet 22. mai 2014 #9 Skrevet 22. mai 2014 Det syns ikke jeg. Innlegget preges av forutinntatt holdninger og generaliseringer, og er forenkling av verdensbildet som er helt utrolig (men kanskje brukeren er en uvitende tenåring? Jeg håper det). Anonymous poster hash: 46ebd...c0e Skjønner godt at sannheten gjør vondt, ja. Men innlegget blir ikke mindre bra skrevet av den grunn. 3
Druid Skrevet 22. mai 2014 #10 Skrevet 22. mai 2014 Strengt tatt fungerer det slik uansett. man har akkurat de samme rettighetene uansett. Forskjellen handler ikke om rettigheter, men hvilke krav du må tilfredstille for å få dem oppfylt. Du ser deg blind på at det finnes overskudd av penger som kan fordeles av NAV; hvis det IKKE var ett overflødighetshorn under NAV, ville den enkelte fattige været dårligere stilt enn om de kunne skape en eller annen relasjon.
Druid Skrevet 22. mai 2014 #11 Skrevet 22. mai 2014 Skjønner godt at sannheten gjør vondt, ja. Men innlegget blir ikke mindre bra skrevet av den grunn. Sorry, men det er ikke sannheten, hverken om sosialisme, eller liberalisme. Det var en vektet setning som ødela en mulighet for objektiv vurdering av begge synsvinklene og dermed ikke godt skrevet. 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #12 Skrevet 22. mai 2014 Skjønner godt at sannheten gjør vondt, ja. Men innlegget blir ikke mindre bra skrevet av den grunn. Det er ikke en sannhet, det er et synspunkt. Jeg er ikke sosialist selv, men slike utsagn er tullete. Har en velstående familie som gladelig betaler skatt, og det vil jeg også gjøre den dagen jeg er ferdig med studiene og har fått meg jobb. At alle har like rettigheter i livet, ser jeg på som veldig viktig. Anonymous poster hash: 5b416...a8e 8
Drizzt Skrevet 22. mai 2014 #13 Skrevet 22. mai 2014 Kom igjen nå, alle vet at sosialistene er veldig flinke til å forvalte (sorry, å bortkaste er mer presis) andre sine penger, men ikke sine egne. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #15 Skrevet 22. mai 2014 Liberalister er helt imot å betale skatt. De mener at det skal være helt frivillig om man vil hjelpe de fattige eller ikke. Er ikke dette et ganske ekstremt syn? Er det fattighat som driver dem?Anonymous poster hash: 928c1...966 Ingen liberalister er imot å betale skatt, enkelte mener derimot at det skal være frivillig og at statens oppgave kun skal være politi,rettsvesen og forsvar Anonymous poster hash: f787a...5bb 1
Gjest brutal_mann Skrevet 22. mai 2014 #16 Skrevet 22. mai 2014 Liberalister, egoister... To sider av samme sak. 4
PeeWee Skrevet 22. mai 2014 #17 Skrevet 22. mai 2014 Liberalister, egoister... To sider av samme sak. Liberalister er heller de ultimate altruister, da de faktisk forventer at andre skal ofre livet for deres ideologi! De forventer faktisk at folk som ikke har mat skal sulte ihjel heller enn å stjele et brød. Det er heller ekstrem altruisme etter min mening. 8
PeeWee Skrevet 22. mai 2014 #18 Skrevet 22. mai 2014 Det er sagt at liberalister er mer hjelpsomme mot de fattige enn sosialister. Forskjellen er det at enkelte hjelper selv, mens andre har lyst å stjele fra andre for å hjelpe. Noen bevis eller argumenter for at det faktisk er tilfelle? 3
Gjest Badebuksa Skrevet 22. mai 2014 #19 Skrevet 22. mai 2014 Det ironiske er jo at flesteparten av liberalistene får penger fra NAV. Lol azzzz.. 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #20 Skrevet 22. mai 2014 Det ironiske er jo at flesteparten av liberalistene får penger fra NAV. Lol azzzz.. Hehe, jeg tviler på at de som vil avskaffe skatt og NAV går mest på NAV, se på sosialistene du, og alle de som VIRKELIG higer etter at NAV skal bestå og ikke ha granskninger osv. så ser du hvor overvekten ligger. Det er jo klart at de som går på nav stemmer for et parti som er veldig pro-nav Anonymous poster hash: d38bd...562 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå