Nanami Skrevet 22. mai 2014 #221 Del Skrevet 22. mai 2014 Mens det for mange andre er en nedsettende betegnelse. Jeg kjenner assistenter som har sagt i fra til foreldre at de ikke ønsker å bli kalt for "tante". Jeg skjønner ikke hvor den kommer fra den trangen, som enkelte viser her inne, til å kalle folk for ting de ikke liker. Hadde noen sagt til meg at de ikke hadde likt å bli kalt det, så hadde jeg heller ikke gjort det. Men man kan ikke gå rundt og tro at alle er så nærtagende med mindre de har sagt ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 22. mai 2014 #222 Del Skrevet 22. mai 2014 Dette hadde vært et godt argument om det ikke var for det faktum at dette er de faktiske titlene til disse to yrkene. Men hvis vi skal følge deres resonnement er det jo isåfall støtende titler. Tenke seg til å bli kalt noe familiært, når man er profesjonell da gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 22. mai 2014 #223 Del Skrevet 22. mai 2014 Jordmor og helsesøster er jo to beskyttede titler. Så hvis barnehagetante hadde vært beskyttet hadde det vært greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 22. mai 2014 #224 Del Skrevet 22. mai 2014 Men hvis vi skal følge deres resonnement er det jo isåfall støtende titler. Tenke seg til å bli kalt noe familiært, når man er profesjonell da gitt. De kan gjerne kalle seg noe annet for min del, og hvis de finner nye titler til de så skal ihvertfall ikke jeg være vanskelig, og nekte å bruke de titlene. All den tid de fortsatt har disse titlene så er det vanskelig å kalle de noe annet siden de ikke har et annet navn. Så jeg spør igjen: hvor kommer den trangen som enkelte her inne til å kalle folk for noe de ikke vil bli kalt fra? Hvorfor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 22. mai 2014 #225 Del Skrevet 22. mai 2014 Meanwhile in Africa... Hvis man gjør det til et problem at en barnehageansatt kler seg i kortbukse og bikinitopp - så er min mening at da har man det rett og slett for godt... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 22. mai 2014 #226 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) De kan gjerne kalle seg noe annet for min del, og hvis de finner nye titler til de så skal ihvertfall ikke jeg være vanskelig, og nekte å bruke de titlene. All den tid de fortsatt har disse titlene så er det vanskelig å kalle de noe annet siden de ikke har et annet navn. Så jeg spør igjen: hvor kommer den trangen som enkelte her inne til å kalle folk for noe de ikke vil bli kalt fra? Hvorfor? Hadde noen personlig bedt meg om å ikke kalle dem barnehagetante hadde jeg selvfølgelig respektert det. Men jeg kommer ikke til å slette et positivt ladet ord fra mitt vokabular helt uten grunn (for jeg ser fortsatt ikke grunnen). Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan dere tar dere nær av "-tante", og hvordan det gjør at dere følere dere mindre profesjonelt behandlet, når andre yrker bærer "-søster" og "-mor" med stolthet. Endret 22. mai 2014 av Chloe- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 22. mai 2014 #227 Del Skrevet 22. mai 2014 Så hvis barnehagetante hadde vært beskyttet hadde det vært greit? Selvsagt, for da hadde jo det vært yrkestittelen dems. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. mai 2014 #228 Del Skrevet 22. mai 2014 Jeg ser ikke problemet. Alt man skal bry seg med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #229 Del Skrevet 22. mai 2014 Så hvis barnehagetante hadde vært beskyttet hadde det vært greit? Selvfølgelig? Anonymous poster hash: f8946...481 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riskjeks Skrevet 22. mai 2014 #230 Del Skrevet 22. mai 2014 Helt enig med deg. Den samme tanken slo meg, nemlig at å jobbe i barnehage blir litt nedgradert- siden de "bare leker med barna", og derfor er det greit. Ser at flere her bruker betegnelsen barnehagetante, istedet for førskolelærer. Det sier sitt. Langt fra alle som jobber i barnehage er førskolelærere, hvis du er opptatt av å være korrekt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 22. mai 2014 #231 Del Skrevet 22. mai 2014 Det er uproffesjonelt, og jeg hadde straks klaget til barnehagen. Når man er i arbeid skal man kle seg anstendig, man er ikke der for å sole seg. Anonymous poster hash: 1fd63...924 Da må du nesten først definere hva anstendig er. Har du noen universal fasit å støtte deg på? I England fikk muslimske sykepleiere gjennomslag for å gå med lange ermer på sykepleieruniformen, fordi de anså det som uanstendig å vise underarmene på jobb. Dette til tross for at nevnte unntak fra uniformsreglementet var høyst uprofesjonelt, siden det gir økt fare for spredning av bakterier mm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 22. mai 2014 #232 Del Skrevet 22. mai 2014 Selvsagt, for da hadde jo det vært yrkestittelen dems. Men ORDET "tante" er jo likefullt det samme! Alt dere har sagt om at ordet er nedverdigende hadde plutselig blitt annullert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 22. mai 2014 #233 Del Skrevet 22. mai 2014 Dere som reagerer sånn på dette: nøyaktig hva er problemet? 1. Er dere redd for at mannen deres skal synes barnahagetanta er fin? 2. Er dere sjalu og skulle ønske dere kunne gå slik på jobb og få farge ute i sola? Ser ingen andre muligheter for å reagere. Ungene bryr seg ikke! Så lenge de gjør jobben sin, er det vel totalt likegyldig om det er en bikinioverdel eller en t-skjorte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 22. mai 2014 #234 Del Skrevet 22. mai 2014 Dere som reagerer sånn på dette: nøyaktig hva er problemet? 1. Er dere redd for at mannen deres skal synes barnahagetanta er fin? 2. Er dere sjalu og skulle ønske dere kunne gå slik på jobb og få farge ute i sola? Ser ingen andre muligheter for å reagere. Ungene bryr seg ikke! Så lenge de gjør jobben sin, er det vel totalt likegyldig om det er en bikinioverdel eller en t-skjorte. Hvis jeg går naken på jobb, nøyaktig hva er problemet? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 22. mai 2014 #235 Del Skrevet 22. mai 2014 Hvis jeg går naken på jobb, nøyaktig hva er problemet? Virkelig? Shorts og bikinitopp utendørs i en barnehage på en varmt dag.. Sammenligner du det med at du går naken på jobb ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 22. mai 2014 #236 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Virkelig? Shorts og bikinitopp utendørs i en barnehage på en varmt dag.. Sammenligner du det med at du går naken på jobb ? ja. Når de eneste argumentene dine er "er du sjalu?" og sier at det er totalt likegyldig hva de har på seg så lenge de gjør jobben sin så gjør jeg det. For hva er forskjellen på en bikini og det å være naken hvis jeg gjør jobben min? Er du redd for at jeg skal friste mannen din ? Endret 22. mai 2014 av melly666 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2014 #237 Del Skrevet 22. mai 2014 ja. Når de eneste argumentene dine er "er du sjalu?" og sier at det er totalt likegyldig hva de har på seg så lenge de gjør jobben sin så gjør jeg det. For hva er forskjellen på en bikini og det å være naken hvis jeg gjør jobben min? Er du redd for at jeg skal friste mannen din ? Ja, Irja.. Nå må du ikke bli sjalu. En naken kropp er bare naturlig vet du. Nøyaktig hva er problemet? Hehee Anonymous poster hash: f8946...481 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 22. mai 2014 #238 Del Skrevet 22. mai 2014 ja. Når de eneste argumentene dine er "er du sjalu?" og sier at det er totalt likegyldig hva de har på seg så lenge de gjør jobben sin så gjør jeg det. For hva er forskjellen på en bikini og det å være naken hvis jeg gjør jobben min? Er du redd for at jeg skal friste mannen din ? Du er jo helt ute. Vi diskuterer ikke det å være naken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 22. mai 2014 #239 Del Skrevet 22. mai 2014 Ja, Irja.. Nå må du ikke bli sjalu. En naken kropp er bare naturlig vet du. Nøyaktig hva er problemet? HeheeAnonymous poster hash: f8946...481 Vær så naken du bare vil, du. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie10 Skrevet 22. mai 2014 #240 Del Skrevet 22. mai 2014 Når man jobber skal man vise yrkesstolthet. Man skal være stolt av yrket sitt og kle seg anstendig. Har vært innom et par barnehager der de ansatte "suller" rundt i store jobbebukser og ser ut som de nettopp har stått opp. Ville dere tatt en foreleser seriøst dersom han kom gjespenden inn i forelesningssalen kledd som en stor baby med onepiece? Handler litt om hvilke signaler man sender ut mtp klærne man går i. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå