Hjarte Skrevet 27. mai 2014 #281 Del Skrevet 27. mai 2014 Eh, det er vel heller sjeldent at barnehageansatte faktisk har en utdannelse innenfor det? Da jeg jobbet i barnehage var det kun "sjefen" som hadde noe pedagogisk utdanning. Vi andre var studenter og husmødre. Anonymous poster hash: b056c...fa3 Hvor mange år siden er det du har jobbet i barnehage da? Det må nok bli en del hvis du tror at det er sjeldent at det finnes pedagoger i barnehagene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 27. mai 2014 #282 Del Skrevet 27. mai 2014 Eh, det er vel heller sjeldent at barnehageansatte faktisk har en utdannelse innenfor det? Da jeg jobbet i barnehage var det kun "sjefen" som hadde noe pedagogisk utdanning. Vi andre var studenter og husmødre. Anonymous poster hash: b056c...fa3 Men alikevel bør man opptre profesjonelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #283 Del Skrevet 27. mai 2014 Hvor mange år siden er det du har jobbet i barnehage da? Det må nok bli en del hvis du tror at det er sjeldent at det finnes pedagoger i barnehagene. 4 år siden. Sier ikke at det er sjeldent, men flertallet er vanlige mennesker. Pedagoger er dyrt og derfor er det ikke så mange av dem i hver barnehage. Anonymous poster hash: b056c...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #284 Del Skrevet 27. mai 2014 4 år siden. Sier ikke at det er sjeldent, men flertallet er vanlige mennesker. Pedagoger er dyrt og derfor er det ikke så mange av dem i hver barnehage. Anonymous poster hash: b056c...fa3 Ser at jeg skrev det var sjelden. Mente at det er som regel bare 1 pedagog og resten vanlige ikke-akademikere. Anonymous poster hash: b056c...fa3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 27. mai 2014 #285 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg er pedagogisk leder i en bhg og inspirert av denne tråden har jeg spurt noen av mine kolleger om deres holdning til dette. Og alle er vi enige i at vi ikke ville gått med bikini på jobb. Det føles altfor uprofesjonelt. Det finnes forsåvidt noen uskrevne regler ang bekledning hos oss og. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 27. mai 2014 #286 Del Skrevet 27. mai 2014 Barnehageansatte er oftest pedagoger eller barne og ungdomsarbeidere som har tatt en utdannelse for å kunne jobbe som profesjonell pedagog i barnehagen. Å være profesjonell handler også om hvordan man blir oppfattet av andre, og da burde man ha selvinnsikt nok til å skjønne at man ikke blir tatt på alvor i en bikini. Jeg har aldri, på noe tidspunkt dømt en persons profesjonalitet ut i fra hvordan de kler seg. I så fall hadde jeg neppe fått noen fornuftige resultater. Hvis du dømmer folks evner basert på deres fremtreden, er du per definisjon idiot. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #287 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg synes det er veldig rart at dette har blitt så seksualisert de siste årene. Det var ikke det for tyve år siden og jeg har ikke sett noen tydelig grunner til hvorfor det skulle bli slik. For meg er det avhengig av hva slags jobb man har. Når noen snakke rom kassa på Rimi o.s.v. så synes jeg det bare blir tull og useriøst. Jeg synes at det burde være greit for en del yrker hvor man er mye ute når det er varmt i været men ikke hvis man arbeider med mat e.l. F.eks. på Tusenfryd ville jeg synes det var greit om gartnerene og håndverkerene gikk med bar overkropp/bikini men ikke de som jobbet med mat eller ved attraksjonene. Jeg synes også bønder, veiarbeidere og andre som driver med hardt fysisk arbeide opplagt må få lov. Guider i Turistforeningen og badevakter bør også ha lov. Man MÅ kanskje ikke ha bar overkropp i Norge men jeg kan ikke fatte hvorfor man ikke skulle KUNNE det hvis man selv vil. Hvorfor lage slike regler hvis det er ubehagelig for folk. At noen klarer å oppfatte dette som seksuelt påtrengende synes jeg er merkelig å da synes jeg heller at de får venne seg til det å forstå at en garner i bikini er varm på grunn av arbeidet og ikke fordi vedkommende vil forføre noen.Anonymous poster hash: 19428...bc1 Jo lenger du går tilbake i tid jo mer uakseptabelt hadde det vært å gå i bikini på jobb. Det er fullt av barnehageansatte som ikke går i bikini, og da burde det være mulig for resten også. Er det sååå varmt at man ikke får gjort jobben sin uten å ta av seg tøyet får man gå i skyggen. Skjønner ikke helt logikken? -man kan ikke gå i bikini på tusenfryd når man jobber med mat eller KARUSELLENE? Men gartneren kan? Det understreker jo bare at det handler omprofesjonalitet.. Jobber du med kundekontakt, enten det er i kassa på rimi, i bilettluka eller i barnehage skal man se representativ ut.. Er man bonde eller snekker, og jobber for seg selv er det jo en helt annen sak.. Mener jeg da Anonymous poster hash: 0c4f3...963 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #288 Del Skrevet 27. mai 2014 Jo lenger du går tilbake i tid jo mer uakseptabelt hadde det vært å gå i bikini på jobb.Anonymous poster hash: 0c4f3...963 Nå tror jeg du har sovet i timene her, altså. På 70 tallet var alle frigjorte, og folk gikk toppløse når det måtte passe, på stranden, i parken, overalt hvor de solte seg var det toppløse kvinner. Med bryster i alle fasonger. Usikker på om de gikk toppløse i barnehagen, men man kunne uansett gå i bikini i en barnehage på den tida. Før 60-70 tallet var det nok uakseptabelt å gå i bikini på jobb, men fra 70 årene og frem til nå har det vært en veldig negativ utvikling om at kroppen skal skjules, samtidig som vi blir bombadert med mer eller mindre nakne modeller. Anonymous poster hash: d9b3b...9ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 27. mai 2014 #289 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg kan huske at barnehave"tantene" gikk toppløse i på jobb om sommeren i barnehavenepå Blindern. Og barna var naturligvis nakene.... :-) dette var i 70-årene.. Hentet fra http://debatt.sol.no/content/nakenhet-i-quotgamle-dagerquot-noen-historier 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebastianen Skrevet 27. mai 2014 #290 Del Skrevet 27. mai 2014 Gjør det noe det da ? Jeg ville synes det var langt verre med ansatte i hijab . Men det er jo lov , så da får bikini og være lov. Mye bedre verdier i bikini enn i hijab uansett, og så får ikke de ansatte så lett vitamin d mangel.... Helse , miljø og sikkerhet er viktig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
popla Skrevet 27. mai 2014 #291 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er slettes ikke noe sjelden nå lenger. Det er påbudt med en pedagog per ni barn under 3 og per 18 barn over tre. Øvrige ansatte skal i utgangspunktet være barne og ungdomsarbeidere, men man finner her også ufaglærte som da skal veiledes av pedagogen. Men som sagt så er det ikke rart man tror de er ufaglærte når de trasker rundt i bikini. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #292 Del Skrevet 27. mai 2014 Mulig dette er fordi jeg er oppvokst på sørlandet men her var det ikke vanlig at barnepikene gikk i bikini. Men kan være enig i at 70-tallet skiller seg ut.. bortsett fra det så er trenden at det blir mer og mer liberalt.. Nå ser man jo kvinner i klesbutikker i veldig korte skjørt eller magetopp uten at noen tenker noe mer over det. Det hente nok da jeg var ung også, men da ble det snakket om og ble regnet for å være opprørsk. Men mulig det var anderledes andre plasser:) Nå tror jeg du har sovet i timene her, altså. På 70 tallet var alle frigjorte, og folk gikk toppløse når det måtte passe, på stranden, i parken, overalt hvor de solte seg var det toppløse kvinner. Med bryster i alle fasonger. Usikker på om de gikk toppløse i barnehagen, men man kunne uansett gå i bikini i en barnehage på den tida. Før 60-70 tallet var det nok uakseptabelt å gå i bikini på jobb, men fra 70 årene og frem til nå har det vært en veldig negativ utvikling om at kroppen skal skjules, samtidig som vi blir bombadert med mer eller mindre nakne modeller. Anonymous poster hash: d9b3b...9ae Anonymous poster hash: 0c4f3...963 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #293 Del Skrevet 27. mai 2014 Hjelpe meg hva er det med folk. Pedagoisk leder på min barnhage hadde shorts/bikintopp i går. Hun er ca 25 og dritpen. Som pappa må jeg si jeg gleder meg på slike dager :-) Hun har som oppgave å passe på å lære mine barn og andres barn. Jeg var ikke klar over at man trengte spesielle klær for det. Er det slik at man er dårlig forelder hvis man går i bikini? Anonymous poster hash: f931b...6f4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #294 Del Skrevet 27. mai 2014 Det er slettes ikke noe sjelden nå lenger. Det er påbudt med en pedagog per ni barn under 3 og per 18 barn over tre. Øvrige ansatte skal i utgangspunktet være barne og ungdomsarbeidere, men man finner her også ufaglærte som da skal veiledes av pedagogen. Men som sagt så er det ikke rart man tror de er ufaglærte når de trasker rundt i bikini.Men altså, mener du at folk virker ufaglærte hvis de går i shorts og bikinioverdel på jobb i barnehagen på streikende varme sommerdager? Man gjør da vel en like god jobb fordet?! Anonymous poster hash: c6aa4...bc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 27. mai 2014 #295 Del Skrevet 27. mai 2014 Jeg er pedagogisk leder i en bhg og inspirert av denne tråden har jeg spurt noen av mine kolleger om deres holdning til dette. Og alle er vi enige i at vi ikke ville gått med bikini på jobb. Det føles altfor uprofesjonelt. Det finnes forsåvidt noen uskrevne regler ang bekledning hos oss og. Dette har ikke noe med profesjonalitet å gjøre men om å følge politiske og kulturelle moter. På slutten av 70-tallet kunne kvinner som jobbet i barnehager være toppløse. Generelt var det akseptabelt at kvinner var toppløse på strender, parker, fritidsbåter o.s.v. Det "politisk korrekte" var at kvinner skulle utfordre fordommer og alle kvinner som var for likestilling, fri abort, o.s.v. skulle også markere dette ved å være toppløse der mennene kunne være det. Kvinner i barnehager skulle være forbilder for barna (jentene), vise vei og være mer radikale (d.v.s. toppløse) enn det generasjon foran hadde vært. I dag er det politiske korrekte å ikke provosere noen (spesielt ikke folk fra fremmede kulturer) og å dermed kle seg som den konservative delen av normalgruppen. Vi har dermed beveget oss fra at kvinner i barnehager skulle være mer radikale/liberale enn gjennomsnittet til nå å være mer konservativ/restrektiv enn gjennomsnittet. Dette har ikke noe med faglig profesjonalitet å gjøre med mindre man definere det å følge klesmoter og hva som er politisk korrekt for øyeblikket som en del av det å være faglig profesjonell. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #296 Del Skrevet 28. mai 2014 Jeg forbinder barnehageansatte i lite klær med sol og sommer, og påfølgende godt humør! I vår tidligere barnehage merket vi stor forskjell på de ansatte i varmere perioder. De smilte og lo hele tiden, hadde mer overskudd til ungene, og samtlige fikk en finfin brunfarge på bare et par dager. Jeg unner dem den gleden! Det er nok ganske slitsomt å jobbe med x antall barn i trassalder hver eneste dag, så hvis det hjelper på energinivået å valse rundt i bikini, er det bare tipp topp! Anonymous poster hash: 5c855...4ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #297 Del Skrevet 28. mai 2014 Jeg forbinder barnehageansatte i lite klær med sol og sommer, og påfølgende godt humør! I vår tidligere barnehage merket vi stor forskjell på de ansatte i varmere perioder. De smilte og lo hele tiden, hadde mer overskudd til ungene, og samtlige fikk en finfin brunfarge på bare et par dager. Jeg unner dem den gleden! Det er nok ganske slitsomt å jobbe med x antall barn i trassalder hver eneste dag, så hvis det hjelper på energinivået å valse rundt i bikini, er det bare tipp topp! Anonymous poster hash: 5c855...4ec Signerer denne hilsen mamma på 32 år med to små i barnehage. Anonymous poster hash: 868b9...965 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evel Skrevet 28. mai 2014 #298 Del Skrevet 28. mai 2014 Hahaha! 15 sider om barnehage tanter og bikini! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #299 Del Skrevet 28. mai 2014 Jeg må si jeg reagerte litt i dag da jeg så én av de ansatte i barnehagen med shorts og bikinitopp... Det er jo selvsagt herlig å kunne gå lettkledd på jobb når det er fint vær og sol, men jeg føler at det er grenser. Man får ha på seg en singlet så magen er dekket, synes jeg. For meg handler det litt om at man viser at man er på jobb for å jobbe, ikke sole seg. Er jeg sær?Anonymous poster hash: e4511...f91 Ærlig talt! Ikke rart kvinner rundt om har dårlig selvbilde og ikke tør å vise seg når noen må kritisere. Mannfolka kan jobbe i bar overkropp de. Ingen kommenterer de med mindre de jobber med mat eller på hotell e.l. Nå må du skjerpe deg! Vi kvinner har like mye rett til å gå rundt i bikinitoppen. Og det at barnehagetantene er naturlige på det må kropp er jo kjempe positivt. Likestilling blir satt tilbake av slike som deg. (Satt på spissen, men du tar nok poenget) Anonymous poster hash: c0ba4...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ung tøff mann Skrevet 28. mai 2014 #300 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Jeg må si jeg reagerte litt i dag da jeg så én av de ansatte i barnehagen med shorts og bikinitopp... Det er jo selvsagt herlig å kunne gå lettkledd på jobb når det er fint vær og sol, men jeg føler at det er grenser. Man får ha på seg en singlet så magen er dekket, synes jeg. For meg handler det litt om at man viser at man er på jobb for å jobbe, ikke sole seg. Er jeg sær?Anonymous poster hash: e4511...f91 Hvilken barnhage? Endret 28. mai 2014 av Ung tøff mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå