Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden alle andre spør, så prøver jeg også ;) Noen som vet om jeg vil ha noen sjanse til å få lån til hus i denne situasjonen?

Positivt:

Lønn på ca 400.000 brutto.

100.000 kr på BSU, men lite (ca 20-30.000) på konto ellers. Har satt inn max på BSU de siste 3 årene.

Ikke studielån eller noen andre former for lån.

Har god kontroll på økonomien og bruker jevnt over mindre enn SIFO tilsier, kan bevise dette med kontoutskrifter og budsjett om ønskelig.

Leier leilighet nå og har alt vi trenger av innbo (så får ingen utgifter til det når vi kjøper hus - vet ikke om det tas med i betraktningen...)

Negativt:

Bare jeg som har jobb, min ektefelle er arbeidsledig for tiden.

Et barn som går i barnehage.

Bil (der vi betaler brukskostnader og verksted, men årsavgift og forsikring dekkes av familie siden det på papiret ikke er "vår" bil). Forøvrig en bil som er ca 5 år gammel og billig i drift.

Huset vi har falt for ligger ute til 1.3 millioner... Noen som tror at banken kan finne på å ta sjansen på å gi oss det i lån?

Anonymous poster hash: 711d2...d44
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ektefellen null inntekt? Null dagpenger, ingenting? I så fall trekker nok det ned, og 1,3 millioner med 100 000 i egenkapital og det budsjettet dere må ha med 2 voksne + ett barn.... Jeg ville ikke gitt dere tilslag på det lånet, og hadde bedt dere komme tilbake når ektefellen har fått en jobb, deltid eller hva som helst og kan presentere en kontrakt og en lønnslipp.

Anonymous poster hash: 54d98...1f8
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tviler. Hva skjer hvis du mister jobben? Banken er veldig strenge på par med kun en inntekt og særlig med barn. Beste er bare å kontakte banker og høre. Prøv deg på penger.no :)

Anonymous poster hash: a82ef...787

AnonymBruker
Skrevet

Du burde absolutt ha mulighet til å få et lån på 1.3 mill. Vi har 1 bard og hadde mindre tilsammen i inntekter enn det du alene har, men vi fikk lån. Spør evt banken om du kan få toppfinansiering fra husbanken, slik at banken tar den største delen av lånet (la oss si 1mill) også tar husbanken resten (300tusen)

Vi gjorde noe sånn, og vi fikk gjennom lån på 1.5 mill selv om vi ikke hadde nok til å tilfredstille et vanlig SIFO budsjett. Men så har vi ingen betalingsanmerkninger og hadde vært flink til å spare opp 10% EK.

Du kan også spørre en av foreldrene deres om de vill stille som sikkerhet for lånet, da er det ganske enkelt.

Anonymous poster hash: 67ed1...63d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...