AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #1 Skrevet 20. mai 2014 Min samboer er en intelligent, snill mann og en kjempegod pappa til våre barn, men var vel en heller vanskelig ungdom i de tidlige tenårene. Han hadde gode karakterer, men utenfor skolen gjorde han mye dumt som å ta bilen med på en kjøretur og prøvd ut diverse illegale stoffer. Han og søsteren ble ofte vitne til foreldrenes brutale krangler der de kastet ting etter hverandre, kjeftet høylytt og ødela hverandres eiendeler i huset fremt til skilsmissen. Etter skilsmissen ble dem kastet rundt mellom foreldrene som da bodde i hver sin landsdel. Ikke etter ønsker fra barna eller deres ønske om å være med barna sine, men sendte ungene videre når dem ble for lei til å håndtere dem og følte behovet for å være for seg selv i noen år. Ungene ble så kastet ut i 14-15 års alder for å klare seg selv. På samme tid meldte moren samboren min inn til politiet og fortalte alt han hadde gjort tidligere for at hun var så "bekymret". Jeg mener moren her kan skylde på seg selv for hans og søsterens oppførsel i ungdomsårene. Barna ble ofte sett på som et ork å forholde seg til, og var langt i fra det viktigste i livet hennes. Nå står dette på vandelen hans, og ut i fra vandelen hans så ser det ut som har kjørt bil under påvirkning av rus. Noe han forøvrig aldri har gjort, hver av hendelsene skjedde hver for seg. Det får meg til å tenke litt. Hvis dine barn hadde aktet ut litt i ungdomsårene, ville du sendt bekymringsmelding og fortalt alt det h*n har gjort tidligere til politiet slik at det havner på vandelen? Anonymous poster hash: af47f...5d3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #2 Skrevet 20. mai 2014 Det er jo ikke snakk om "litt" da. Fyren brukte stoff, det er livsfarlig. Det høres ut som foreldrene var grusomme, men det eneste riktige hun gjorde var jo å kontakte barnevernet når hun åpenbart ikke taklet oppgaven selv. Anonymous poster hash: c9fe2...15c 4
Chloe- Skrevet 20. mai 2014 #3 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde meldt mine egne barn til politiet hvis det var eneste desperate utvei for at ikke de skulle ødelegge livet sitt ytterligere. 11
Gjest Blomst83 Skrevet 20. mai 2014 #4 Skrevet 20. mai 2014 Jeg hadde meldt mine egne barn til politiet hvis det var eneste desperate utvei for at ikke de skulle ødelegge livet sitt ytterligere. Støtter denne!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #5 Skrevet 20. mai 2014 Så fremt han ikke har blitt dømt så står ikke dette på rullebladet nei. Anonymous poster hash: 9f98e...c86 6
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #6 Skrevet 20. mai 2014 Min samboer er en intelligent, snill mann og en kjempegod pappa til våre barn, men var vel en heller vanskelig ungdom i de tidlige tenårene. Han hadde gode karakterer, men utenfor skolen gjorde han mye dumt som å ta bilen med på en kjøretur og prøvd ut diverse illegale stoffer. Han og søsteren ble ofte vitne til foreldrenes brutale krangler der de kastet ting etter hverandre, kjeftet høylytt og ødela hverandres eiendeler i huset fremt til skilsmissen. Etter skilsmissen ble dem kastet rundt mellom foreldrene som da bodde i hver sin landsdel. Ikke etter ønsker fra barna eller deres ønske om å være med barna sine, men sendte ungene videre når dem ble for lei til å håndtere dem og følte behovet for å være for seg selv i noen år. Ungene ble så kastet ut i 14-15 års alder for å klare seg selv. På samme tid meldte moren samboren min inn til politiet og fortalte alt han hadde gjort tidligere for at hun var så "bekymret". Jeg mener moren her kan skylde på seg selv for hans og søsterens oppførsel i ungdomsårene. Barna ble ofte sett på som et ork å forholde seg til, og var langt i fra det viktigste i livet hennes. Nå står dette på vandelen hans, og ut i fra vandelen hans så ser det ut som har kjørt bil under påvirkning av rus. Noe han forøvrig aldri har gjort, hver av hendelsene skjedde hver for seg. Det får meg til å tenke litt. Hvis dine barn hadde aktet ut litt i ungdomsårene, ville du sendt bekymringsmelding og fortalt alt det h*n har gjort tidligere til politiet slik at det havner på vandelen? Anonymous poster hash: af47f...5d3 Skylde seg selv, og da mener du gutten kunne gjøre hva som helst? Man kan være utagerende mor, men samtidig bekymret for sine barn. Om han kjørte bil, brukte stoff, ble det ikke tatt prøve av han da? Fikk han straff for kjøring i rus? Hadde det vært stoff i bildet, ja jeg hadde meldt mine barn. Jeg hadde bedt politi komme hjem med hunder om så var, for å sjekke om det var stoff eller spor av det i hus. Anonymous poster hash: ffc9a...c91
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #7 Skrevet 20. mai 2014 Så fremt han ikke har blitt dømt så står ikke dette på rullebladet nei. Anonymous poster hash: 9f98e...c86 Dette stemmer. Han har ingen verdens ting å bekymre seg for så lenge han ikke er dømt for noe. Anonymous poster hash: c02d4...042 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2014 #8 Skrevet 20. mai 2014 Leser jeg TS feil? Jeg leser at mannen er far, og en god far. Mor til denne mannen har sendt bekymringsmelding vedrørende sønnen og sine barnebarn (som har det bra), pga at sønnen hadde en brokut ungdomstid og ikke ble godt behandlet av sin mor. Som nå sender bekymringsmelding en generasjon for sent? Det virker som om folk svarer på problemstillingen om en mor som sender bekymringsmelding på et ungdom som er på skråplan.... Mulig det er jeg som leser førsteposten feil. Anonymous poster hash: 6c923...300
Gjest BettyBoop Skrevet 20. mai 2014 #9 Skrevet 20. mai 2014 Skylde seg selv, og da mener du gutten kunne gjøre hva som helst? Man kan være utagerende mor, men samtidig bekymret for sine barn. Om han kjørte bil, brukte stoff, ble det ikke tatt prøve av han da? Fikk han straff for kjøring i rus? Hadde det vært stoff i bildet, ja jeg hadde meldt mine barn. Jeg hadde bedt politi komme hjem med hunder om så var, for å sjekke om det var stoff eller spor av det i hus. Anonymous poster hash: ffc9a...c91 greia er vel at drt var hennes feil. Og om hun brydde seg om sønnen sin skulle hun gått til barnevernet og bedt om hjelp da han var mindre. Da hadde han kanskje ikke rota seg opp i slike ting som ungdom. Merkelig at mora gav totalt f før han gjorde dette.
Gjest Violetta Skrevet 21. mai 2014 #10 Skrevet 21. mai 2014 Man får ikke påstander på rullebladet, og det er jo det dette er. Man kan ikke som forelder ringe politiet og bestille kommentarer på sine voksne barns rulleblad fordi man er bekymret. 2
xinnia Skrevet 21. mai 2014 #11 Skrevet 21. mai 2014 Jeg mistenkte at min sønn brukte stoff, kjørte han ned på legevakten og forlangte en blodprøve.. Der fikk jeg beskjed om at han var gml nok til å bestemme selv, så eneste muligheten var å få henvisning fra politiet.. jeg nølte ikke ett sekund med å kjøre sønnen min over til politihuset!! Sønnen min er i dag voksen og han faktisk TAKKER meg for at jeg var så sta.. Jeg gjorde det kun for å hjelpe han. hadde jeg mistenkt en av mine å kjøre i rus.. hadde ikke nølt ett sekund med å ringe politiet,, Ikke bare for å ta de- men for å redde alle andre. Samboeren din er ikke mye intelligent og smart dersom han fortsatt er sur på sin mor for dette i voksen alder!! 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 21. mai 2014 #12 Skrevet 21. mai 2014 Nå skal ikke jeg ha barn, men jeg ville politianmeldt dem dersom de hadde tatt bilen min og kjørt uten lappen.
waco Skrevet 21. mai 2014 #13 Skrevet 21. mai 2014 Jeg hadde meldt mine egne barn til politiet hvis det var eneste desperate utvei for at ikke de skulle ødelegge livet sitt ytterligere. Ved å skade barna mer?
Gjest BettyBoop Skrevet 21. mai 2014 #14 Skrevet 21. mai 2014 Jeg mistenkte at min sønn brukte stoff, kjørte han ned på legevakten og forlangte en blodprøve.. Der fikk jeg beskjed om at han var gml nok til å bestemme selv, så eneste muligheten var å få henvisning fra politiet.. jeg nølte ikke ett sekund med å kjøre sønnen min over til politihuset!! Sønnen min er i dag voksen og han faktisk TAKKER meg for at jeg var så sta.. Jeg gjorde det kun for å hjelpe han. hadde jeg mistenkt en av mine å kjøre i rus.. hadde ikke nølt ett sekund med å ringe politiet,,Ikke bare for å ta de- men for å redde alle andre. Samboeren din er ikke mye intelligent og smart dersom han fortsatt er sur på sin mor for dette i voksen alder!!forskjellen på deg og mora i denne tråden er jo at du er glad i sønnen din. I dette tilfellet har denne udugelige moren ventet med å gå til politiet mange år etter hendelsen bare for å være jævlig
waco Skrevet 21. mai 2014 #15 Skrevet 21. mai 2014 Jeg mistenkte at min sønn brukte stoff, kjørte han ned på legevakten og forlangte en blodprøve.. Der fikk jeg beskjed om at han var gml nok til å bestemme selv, så eneste muligheten var å få henvisning fra politiet.. jeg nølte ikke ett sekund med å kjøre sønnen min over til politihuset!! Sønnen min er i dag voksen og han faktisk TAKKER meg for at jeg var så sta.. Jeg gjorde det kun for å hjelpe han. hadde jeg mistenkt en av mine å kjøre i rus.. hadde ikke nølt ett sekund med å ringe politiet,,Ikke bare for å ta de- men for å redde alle andre. Samboeren din er ikke mye intelligent og smart dersom han fortsatt er sur på sin mor for dette i voksen alder!! Helt konkret hvordan "hjalp" du? For meg så virket det som om du anklaget ham. Om sønnen din hadde hatt spisvegring, hvordan hadde du forholdt deg til den lidelsen, - truet med straff?
Gjest constance90 Skrevet 21. mai 2014 #16 Skrevet 21. mai 2014 (endret) Påstander står ikke på vandelen. Han har nok blitt tatt og dømt av politiet for kjøring under påvirkelse. Endret 21. mai 2014 av constance90 1
Chloe- Skrevet 21. mai 2014 #17 Skrevet 21. mai 2014 Ved å skade barna mer? Du vet når du får en notification fra Waco, og du med en gang skjønner at det er noe svada. #denfølelsen 11
waco Skrevet 21. mai 2014 #18 Skrevet 21. mai 2014 Du vet når du får en notification fra Waco, og du med en gang skjønner at det er noe svada. #denfølelsen Forklar meg heller da? Hva er det med at politiet skal ta seg av barneoppdragelsen sin, og i hvilken hensikt? Visste du at syv av ti nordmenn som soner i norske fengsler har vært innom barnevernet?
Chloe- Skrevet 21. mai 2014 #19 Skrevet 21. mai 2014 Forklar meg heller da? Hva er det med at politiet skal ta seg av barneoppdragelsen sin, og i hvilken hensikt? Visste du at syv av ti nordmenn som soner i norske fengsler har vært innom barnevernet? Mor tar seg ikke av barneoppdragelsen = noen må steppe inn. Du er så på viddene med "barnevernet -> kriminell -> fengel". Det er jo like sannsynlig at det er "kriminell -> barnevernet -> fengsel", eller "kriminell -> barnevernet -> lovlydig." Nå har jeg pekt og forklart, og mer energi gidder jeg faktisk ikke å kaste bort på deg. 4
Kattugla Skrevet 21. mai 2014 #20 Skrevet 21. mai 2014 forskjellen på deg og mora i denne tråden er jo at du er glad i sønnen din. I dette tilfellet har denne udugelige moren ventet med å gå til politiet mange år etter hendelsen bare for å være jævlig Jeg oppfattet TS slik at dette skjedde mens gutten var en utagerende ungdom, ikke nå. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå