Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nytt grunnbeløp er klart, en økning på 3,67 % fra 85 245 kr til 88 370 kr.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/asd/pressesenter/pressemeldinger/2014/Regulering-av-grunnbelopet-og-pensjonene-fra-1mai-2014.html?id=760095

Årets lønnsoppgjør innen finans er også klart, her blir det gitt et sentralt tillegg på 1,5 %. I fjor var dette tillegget kun 0,6 %!

http://www.fno.no/Nyheter/2014/05/oppgjor-m-ff-2014-vedtatt/

Det blir også gitt lokale tillegg i finans, men kun i størrelsesorden 10 % av de ansatte får noe lokalt, og noen av dem får selvsagt svært mye. Men den vanlige arbeider får redusert kjøpekraft.

Nei, det er nok på tide å redusere økningen i folketrygdens grunnbeløp framover, det blir altfor dyrt, pensjoner som skal reguleres osv., koster det offentlige mangfoldige milliarder hvert år!

Anonymous poster hash: ecdef...c92
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja for finans og bank har ikke hat god økning tidligere? Grunnbeløpet ligger langt etter vanlige lønnsoppgjør de siste årene. Tror ikke du trenger være misunnelig.

Anonymous poster hash: af524...6a8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Beskatningen av uføre skal justeres slik at de sitter igjen med nesten det samme som de har i dag.

Anonymous poster hash: d6579...0bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal vi bytte lønnsoppgjør krone mot krone? Så kan du få mine 400 ekstra kroner i måneden, mens jeg får dine x antall kroner?

Husk at du skal skatte av dem også, da. ;)

Anonymous poster hash: 636ec...e50
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal si det lønner seg å være trygdet. (Vifter sykt ivrig med ironiflagget)

Anonymous poster hash: b8a29...64b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skal si det lønner seg å være trygdet. (Vifter sykt ivrig med ironiflagget)

Anonymous poster hash: b8a29...64b

Tjah...jo.

Jeg ser av den nye pensjonsreformen at min uføretrygd vil ligge på rundt 340000 i året fra 1 jan 2015.

Dette må jeg si meg fornøyd med, i tillegg til at jeg kan tjene 60000 før trygd blir redusert. Altså 400000 for en dags jobbing i uken:-). Kan forsåvidt tjene det jeg vil, men over 60000 blir trygd redusert.

Så joda. Det er slett ikke ille med den nye reformen:-)

Anonymous poster hash: 0b1a5...260

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...