AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #1 Skrevet 16. mai 2014 Jeg er alenemor til tre, og jobber 100 %. En bekjent er også alenemor til 3, jobber 50 %, og selv om mitt yrke er bedre betalt om vi begge hadde jobbet 100 % er det altså slik at hun får mer utbetalt enn meg i måneden når vi tar med diverse støtte og utbetalinger fra NAV. Hva i all verden er galt med systemet i dette landet? Jeg har en stilling hvor det ikke er mulig å jobbe deltid, men må jo si det hadde vært fristende å jobbe halvparten så mye men samtidig gå opp i inntekt. Anonymous poster hash: c2285...f02 8
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #2 Skrevet 16. mai 2014 Kanskje barnefaren til barna hennes har høy inntekt og hun da får mer i barnebidrag? Anonymous poster hash: f9880...7e9 7
absinthia Skrevet 16. mai 2014 #3 Skrevet 16. mai 2014 Da må det være at hun får høyere bidrag. Systemet med overgangsstønad er slik at det er lønnsomt å jobbe mest mulig. Da jeg var alene med tre barn, tjente jeg ihvertfall betraktelig mer når jeg jobbet fullt eller tilnærmet fullt, enn når jeg bare jobbet deltid. 7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #4 Skrevet 16. mai 2014 Får hun dagpenger? Jeg har jobbet 100% i ett vikariat en stund, men fikk ikke forlenget. Nå har jeg fått meg en 33% kveldstilling, og siden det er under 50% får jeg dagpenger ved sidene av. Så nå jobber jeg 33% og har like mye utbetalt som når jeg jobbet 100%. Og dette kan jeg fortsett med i 2 år:) Utrolig deilig når man har 2 små barn:) Nå er ikke jeg alenemor, men kan tenke meg at en slik løsning som jeg har, pluss stønader og barnebidrag fort kan gi ganske mye utbetaltt ja..... Anonymous poster hash: 37da6...a70
Gjest Newbitch Skrevet 16. mai 2014 #5 Skrevet 16. mai 2014 Hun har vel pult en kåt, ekkel, simpel riking og får bidrag derfra
Tante-Sofie Skrevet 16. mai 2014 #6 Skrevet 16. mai 2014 Husk at støtten hun får er tidsbegrenset, det er maks tre år. Etterpå vil hun kanskje ha problemer med å få 100% stilling, og da er det jo plutselig du som sitter der med mest penger.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2014 #7 Skrevet 16. mai 2014 Jeg vet jo at eneforsørger i lavtlønnyrker som jobber 100 prosent ikke har mere utbetalt enn en aleneforsørger på div stønader.Og i flere tilfeller mindre Det er lagt opp slik at du blir belønnet for å sitte hjemme. Frustrerende for folk som prøver å klare seg selv økonomisk. Du blir belønnet for å gi blaffen i og jobbe i tre år. Ja, jeg vet det er mange grunner til å være hjemme, men ikke fortell meg at de fleste single med barn har en legitim grunn. Grunnen er at de slipper å gå på jobb. ¨Hva har en som er i jobb muighet til? hAR 20 DAGER TIL RÅDIGHET OM BARNA ER SYK. Anonymous poster hash: beaf1...12d 1
strawberry Skrevet 17. mai 2014 #8 Skrevet 17. mai 2014 Vel, er du sikker på at hun ikke lyver på seg noen tusenlapper? Altså ikke forteller sannheten?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #9 Skrevet 17. mai 2014 Tenk å være så sjalu pga penger... Anonymous poster hash: 6cfbf...72a
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #10 Skrevet 17. mai 2014 Tenk å være så sjalu pga penger...Anonymous poster hash: 6cfbf...72a Jeg er ikke misfornøyd med det jeg har, men reagerer på Asker som åpenbart er et NAV-system ute av kontroll.Anonymous poster hash: c2285...f02 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #11 Skrevet 17. mai 2014 Vel, er du sikker på at hun ikke lyver på seg noen tusenlapper? Altså ikke forteller sannheten? Nei, med tanke på forbruk, oppussing osv. tviler jeg på det.Anonymous poster hash: c2285...f02 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #12 Skrevet 17. mai 2014 Jeg er ikke misfornøyd med det jeg har, men reagerer på Asker som åpenbart er et NAV-system ute av kontroll.Anonymous poster hash: c2285...f02 Ser jeg skrev Asker, mente selvsagt Bærum.. Eller så var det en autocorrect som gikk galt.Anonymous poster hash: c2285...f02
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #13 Skrevet 17. mai 2014 Nei, med tanke på forbruk, oppussing osv. tviler jeg på det.Anonymous poster hash: c2285...f02 Har du egentlig peiling på hvor mye en får i stønad? Max 14 000 i overgang'stønad 4 barnetrygd (3k) Barnebidrag Hun sitter faktisk ikke igjen med så jævli mye etter regningerAnonymous poster hash: 4dbd7...3dc 3
Djungelvrål Skrevet 17. mai 2014 #14 Skrevet 17. mai 2014 Ja man skjønner jo hvorfor enkelte kvinner velger å få en unge til istedet for å komme seg ut i jobb, stakkars unger som blir født under slike forutsentninger! 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #15 Skrevet 17. mai 2014 Jeg vet jo at eneforsørger i lavtlønnyrker som jobber 100 prosent ikke har mere utbetalt enn en aleneforsørger på div stønader.Og i flere tilfeller mindre Det er lagt opp slik at du blir belønnet for å sitte hjemme. Frustrerende for folk som prøver å klare seg selv økonomisk. Du blir belønnet for å gi blaffen i og jobbe i tre år. Ja, jeg vet det er mange grunner til å være hjemme, men ikke fortell meg at de fleste single med barn har en legitim grunn. Grunnen er at de slipper å gå på jobb. ¨Hva har en som er i jobb muighet til? hAR 20 DAGER TIL RÅDIGHET OM BARNA ER SYK. Anonymous poster hash: beaf1...12d Det er bare tull. Selv om man jobber 100% så har man fortsatt rett på stønader, med mindre man tjener noe over 400 000 (husker ikke nøyaktig hvor mye). Selv tjener jeg ca 360 000 og får 40 000 i året i overgangsstønad i tillegg (selvfølgelig før skatt). I tillegg får jeg stønad til barnetilsyn (ca 1500kr i mnd) og 1940 i mnd i barnetrygd. Det er viktig å huske på at overgangsstønad er kun i en overgangsperiode på opptil 3 år, og at det stilles aktivitetskrav til den som får OS (jobbe eller studere minst 50% hvis barnet er over 1 år er det vel). Man kan heller ikke ha sagt opp jobben mindre enn 6 mnd før man søker om OS. Anonymous poster hash: 2d594...b15 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #16 Skrevet 17. mai 2014 Har du egentlig peiling på hvor mye en får i stønad? Max 14 000 i overgang'stønad 4 barnetrygd (3k) Barnebidrag Hun sitter faktisk ikke igjen med så jævli mye etter regningerAnonymous poster hash: 4dbd7...3dc Hva vet du om hennes regninger? Hun får mer utbetalt enn meg, sier jeg jo.Anonymous poster hash: c2285...f02 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #17 Skrevet 17. mai 2014 Hahahahaha! Få se regnestykket. Krone for krone. Hva får hun i barnetrygd, barnebidrag, lønn osv. og sammenlignet med deg. Ikke kom med utsagnet: ja, men hun får så mye mer enn meg. La oss få se. Hva er det egentlig hun får?Anonymous poster hash: 13859...30d 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #18 Skrevet 17. mai 2014 Hahahahaha! Få se regnestykket. Krone for krone. Hva får hun i barnetrygd, barnebidrag, lønn osv. og sammenlignet med deg. Ikke kom med utsagnet: ja, men hun får så mye mer enn meg. La oss få se. Hva er det egentlig hun får?Anonymous poster hash: 13859...30d Hvorfor så opphengt i detaljer? Poenget er at det å jobbe 50 % gir omtrent det samme som å jobbe 100 %, og da er det er det noe som skurrer.Anonymous poster hash: c2285...f02 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #19 Skrevet 17. mai 2014 Får hun dagpenger? Jeg har jobbet 100% i ett vikariat en stund, men fikk ikke forlenget. Nå har jeg fått meg en 33% kveldstilling, og siden det er under 50% får jeg dagpenger ved sidene av. Så nå jobber jeg 33% og har like mye utbetalt som når jeg jobbet 100%. Og dette kan jeg fortsett med i 2 år:) Utrolig deilig når man har 2 små barn:) Nå er ikke jeg alenemor, men kan tenke meg at en slik løsning som jeg har, pluss stønader og barnebidrag fort kan gi ganske mye utbetaltt ja..... Anonymous poster hash: 37da6...a70 Håper du har planer om å få deg mer jobb, og ikke fortsette med den løsningen i 2 år! Om ikke, så synes ivertfall jeg at det er misbruk av løsningen med dagpenger... Tenk at det er andres skattepenger du får lønn av. Anonymous poster hash: 5daac...f84 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2014 #20 Skrevet 17. mai 2014 Kanskje barnefaren til barna hennes har høy inntekt og hun da får mer i barnebidrag? Anonymous poster hash: f9880...7e9 Hvordan kan vi vite at hun i det hele tatt mottar barnebidrag? Bare fordi hun er alenemor så betyr ikke det at hun mottar barnebidrag. Det er ikke alle situasjoner der det er ok, skjønner du.Anonymous poster hash: 68286...fff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå