Eplen Skrevet 14. mai 2014 #1 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har et lite spørsmål. En som jeg kjenner fikk en veldig stygg kommentar og isteden for å gå til politiet med det så la personen det ut på facebook og etter på så har hele greia eskalert til at det har blitt lagt ut et bilde av personen med en unge i bilde og offentliggjort navn på personen og hvor personen jobber. Jeg kommenterte at jeg er ikke enig i det personen skrev, men jeg påpekte at det å faktisk henge en person ut på facebook med navn, bilde og hvor personen jobber er faktisk straffbart og at personen kan anmelde vedkommende som har lagt det ut, og at de kunne i hvert fall sladde ansiktet til ungen siden ungen ikke har gjort noe. Da fikk jeg kommentarer tilbake at de driter i ungen og at jeg burde bare holde kjeft. Jeg har to fellesvenner med denne personen og jeg vurderer å sende en melding til personen som jeg kjenner og fortelle person at vennen blir hengt ut på facebook. Derfor lurer jeg på, er det straffbart å henge noen ut på facebook med bilde og navn? Jeg beklager hvis det ble rotete men er litt sliten.
Chien Skrevet 14. mai 2014 #3 Skrevet 14. mai 2014 Jeg har et lite spørsmål. En som jeg kjenner fikk en veldig stygg kommentar og isteden for å gå til politiet med det så la personen det ut på facebook og etter på så har hele greia eskalert til at det har blitt lagt ut et bilde av personen med en unge i bilde og offentliggjort navn på personen og hvor personen jobber. Jeg kommenterte at jeg er ikke enig i det personen skrev, men jeg påpekte at det å faktisk henge en person ut på facebook med navn, bilde og hvor personen jobber er faktisk straffbart og at personen kan anmelde vedkommende som har lagt det ut, og at de kunne i hvert fall sladde ansiktet til ungen siden ungen ikke har gjort noe. Da fikk jeg kommentarer tilbake at de driter i ungen og at jeg burde bare holde kjeft. Jeg har to fellesvenner med denne personen og jeg vurderer å sende en melding til personen som jeg kjenner og fortelle person at vennen blir hengt ut på facebook. Derfor lurer jeg på, er det straffbart å henge noen ut på facebook med bilde og navn? Jeg beklager hvis det ble rotete men er litt sliten. Jeg vet ikke de rettslige reglene rundt dette, men jeg syns absolutt du skal sende en melding til vedkommende om du har anledning! Idiotisk oppførsel av denne personen, herrefred... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå