Gå til innhold

Er det jeg som er urimelig? Reise med sykt barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barnefar er ikke lenger sammen, men har tenkt å ta med vårt 3 år gamle barn til en familiepark på onsdag, og vi skal være der i tre dager.
Jeg har ligget med influensa siden fredag, og den slo inn for fullt på lørdag/søndag og jeg orket ingenting, derfor ba jeg far om å hente barnet på søndag, for å bl.a unngå ytterligere smitte før turen vår.

Barnet har kun vært snørrete i disse dagene, men i fin allmenntilstand, ingen feber/hoste, god matlyst og i fin form generelt.

Idag får jeg melding av far, som sier at barnet fortsatt bare er snørrete, men vurderer å avlyse turen bare pga. det, "for å unngå mer sykdom".
Turen og oppholdet er betalt, og hvis vi ikke reiser er det flere tusen kroner kastet ut av vinduet, og jeg har faktisk spinket og spart i flere måneder til denne turen, fordi jeg har så dårlig råd og det blir mest sannsynlig den eneste "ferien" jeg får til med barnet i år.
Og så lenge barnet "orker" og ikke er i den tilstanden at det har feber, er sengeliggende og har dårlig allmenntilstand, synes jeg faktisk det er greit å dra.
Paracet, nesespray, hostesaft og febermåler er allerede pakket ned, for sikkerhets skyld, og i verste fall reiser vi jo så klart bare hjem igjen om sykdom skulle inntreffe, men det hadde vært fint å fått hvertfall èn dag der.

Synes dere jeg jeg er urimelig? Er jeg ikke nok "hønemor"?

Anonymous poster hash: 97c4d...425
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok også dratt. Det er jo ikke verre enn å se an formen til onsdag?

(Om den skulle bli avlyst pga. sykdom, få legeerklæring og se om dere får igjen pengene via reiseforsikring.)

Anonymous poster hash: c7a0b...3f3

• Liker 1
Skrevet

Snørr og vanlig forkjølelse er noe man må regne med hos barn, og skulle dette vært en "show stopper" for alle aktiviteter, så er det mye som hadde måttet avlyses opp gjennom oppveksten.

Så lenge barnet ikke har feber, så ser jeg ikke problemet med å dra.

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo si til barnefar at dere neppe får igjen pengene for turen grunnet "forkjølelse", så da taper dere penger. Jeg synes også det er tullete å avlyse turen "bare i tilfelle" - man kan jo ikke leve sånn! Har ikke barnet lyst til å dra, da? Jeg synes det er dårlig gjort mot barnet å avlyse pga. en sånn filleting.

• Liker 3
Skrevet

Hvis han ikke vil, så kan jo kanskje du ta med deg barnet å reise alene? Eller er ikke det et alternativ?

AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som han finner på en tynn unnskyldning fordi han ikke gidder.

Anonymous poster hash: 28e2e...ac8
Gjest Heartbeat
Skrevet

Helt klart at det er barnefaren som ikke gidder og leter etter en lettvint løsning for å sippe

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe kjekkere å være hjemmefra når man er syk for en liten tass som for voksne. Så jeg er helt enig med far.

Anonymous poster hash: 50ab4...103
Skrevet

Sålenge det det bare er en lett forkjølelse så hadde jeg nok dratt, er det feber og barnet er sliten og syk så hadde jeg blitt hjemme.

Skrevet

Det er ikke noe kjekkere å være hjemmefra når man er syk for en liten tass som for voksne. Så jeg er helt enig med far.

Anonymous poster hash: 50ab4...103

Barnet er ikke sykt, men forkjølet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...