Gå til innhold

Hvordan betaler jeg smartest mulig ned på kredittkortgjelden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innmari teit for en stund tilbake og pådro meg kredittkortgjeld. Heldigvis fikk jeg øynene opp før det ble for mye, så det er "bare" snakk om 17.000 + 9000, sånn ca. Det er ikke nok kreditt til å betale ut det ene med det andre, så gjelden må være fordelt over to kredittkort.

Jeg er student og alenemamma, så jeg har ikke allverdens overskudd hver mnd, men jeg lurer på hvordan jeg bør gå fram for å kvitte meg med dette. Jeg har mulighet til å betale et sted mellom 3 og 5000,- på gjelden hver mnd.

Skal jeg betale ned det minste fortest mulig? Det største? Eller fordele det jeg har til rådighet mellom de to kortene?

Jeg har ca 3000 stående på en sparekonto, som er for ting som "oj, jeg må visst til tannlegen NÅ" eller "oj, barnet mitt må ha nytt regntøy NÅ", bør jeg bruke disse på gjelden og heller beholde kredittkortene som "kriseløsning" for sånne situasjoner?

Og jeg trenger ingen leksjoner om hvor teit jeg har vært, jeg har innsett det selv, og satt opp budsjett og fører 100% nøyaktig regnskap framover for å slippe å havne her igjen eller forverre situasjonen.

Anonymous poster hash: 6dda3...7ba
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innmari teit for en stund tilbake og pådro meg kredittkortgjeld. Heldigvis fikk jeg øynene opp før det ble for mye, så det er "bare" snakk om 17.000 + 9000, sånn ca. Det er ikke nok kreditt til å betale ut det ene med det andre, så gjelden må være fordelt over to kredittkort.

Jeg er student og alenemamma, så jeg har ikke allverdens overskudd hver mnd, men jeg lurer på hvordan jeg bør gå fram for å kvitte meg med dette. Jeg har mulighet til å betale et sted mellom 3 og 5000,- på gjelden hver mnd.

Skal jeg betale ned det minste fortest mulig? Det største? Eller fordele det jeg har til rådighet mellom de to kortene?