Gå til innhold

Eames-lignede stol, sittehøyde i forhold til spisebord


Lumos

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg driver å kikker etter kjøkkenstoler, og det er jo relativt vanskelig. Finnes alt for mye å velge mellom! Datt innom denne siden her: www.inmod.com og fant en Eames-etterligning jeg liker ganske godt. Det jeg lurer på er om sittehøyden vil være ok i forhold til Bjursta-bord fra IKEA? Bordet er 74cm høyt og stolens sittehøyde er 43 cm.

Hva tror dere, vil det bli ubehagelig at stolen er litt lavere enn "standard"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke kjøp etterligning. Har du ikke råd til originalen, så la vær å kjøpe.

Anonymous poster hash: e122a...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke det som var spørsmålet her, hvorvit jeg skal kjøpe ekte eller ikke, det bestemmer jeg vel helt selv skulle jeg tro :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt Eames replica stoler fra voga, men tenkte ikke på det med sittehøyden før etterpå. De er jo egentlig litt lave i forhold til mange andre stoler :/ Får bare satse på at det går greit.

Har du noen bord og stoler du kan måle på nå og se for deg en nye sittehøyden? :)

Anonymous poster hash: 0d381...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vises veldig godt at de ikke er ekte. Jeg ser forskjellen på lang avstand. Det er like harry å kjøpe kopi av disse stolene som det er å kjøpe en fake tskjorte i syden med dolce gabbana i gullskrift over brystet.

Hvorfor ikke spare til skikkelige stoler? De er ikke så kjempedyre originale. Dessuten er det forbudt å kjøpe replica. Stolene kan bli stoppet i tollen og du får bot. :)

Anonymous poster hash: e122a...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vises veldig godt at de ikke er ekte. Jeg ser forskjellen på lang avstand. Det er like harry å kjøpe kopi av disse stolene som det er å kjøpe en fake tskjorte i syden med dolce gabbana i gullskrift over brystet.

Hvorfor ikke spare til skikkelige stoler? De er ikke så kjempedyre originale. Dessuten er det forbudt å kjøpe replica. Stolene kan bli stoppet i tollen og du får bot. :)

Anonymous poster hash: e122a...aef

Det var ikke det TS spurde om.

Og det er ikke forbudt å kjøpe replica i Norge så lenge det er til eget bruk.

Anonymous poster hash: fa8f1...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke det TS spurde om.

Og det er ikke forbudt å kjøpe replica i Norge så lenge det er til eget bruk.

Anonymous poster hash: fa8f1...812

Det er lov å si meningen sin, dette er er diskusjonsforum. ;)

Anonymous poster hash: e122a...aef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å si meningen sin, dette er er diskusjonsforum. ;)

Anonymous poster hash: e122a...aef

Det er jeg klar over. ;)

Men om folk har lyst til å kjøpe replica, må det faktisk være opp til hver og en.

For å svare på det TS faktisk spør om, så er skrivepulten min like høy som spisebordet ditt og stolen er 44 cm. Det funker for meg, men nå liker jeg å sitte litt lavt. Kanskje det er en ide å bestille en stol for å teste først?

Og hva med Voga? Har null erfaring med de, men stolene de selger er 45 cm i sittehøyde. Dessuten så slipper du toll.

http://www.voga.com/no/stoler/eames-dsr-chair.html

Anonymous poster hash: fa8f1...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har Bjurstabordet fra Ikea og etterligninger av Eames fra lakeland-furniture.co.uk :) Funker veldig fint hos både meg og min venninne ihvertfall. De er litt lavere, men ikke merkbart. Spisebordene på Ikea er jo også 1-2 cm lavere enn "normen". Anbefaler også Lakeland på det sterkeste, fikk stolene på 9 dager, man må betale moms men ikke toll.



Anonymous poster hash: ce2bf...615
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle informative svar! :) Det høres jo ut som sittehøyden er okei, målte med en annen stol jeg har som er sann ca. like høy som den "Eames"-lignende stolen jeg vil kjøpe, og det så greit ut i forhold til cm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...