Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svenske samboer og jeg, som er norsk, skal snart flytte fra Sverige til Norge. Vi skal leie en flyttebil og kjøre selv.

Har lest på diverse sider inkludert toll.no at en må fylle ut et skjema (erklæring for innførsel av flyttegods) og at en må skrive en liste over alt en har med seg. Det skal leveres i tollen på grensen.

Har noen av dere her flyttet til Norge med flyttelass før?

Fylte dere ut dette skjemaet?

Hvor detaljert må listen være?

En liste over hva vi har med virker jo ganske bra, så slipper vi å ramse opp alt når vi er der. Men er det nok å skrive f.eks "Kjøkkenredskaper" eller må en skrive hvor mye og hva?

Har spurt andre steder før men det virker som om mange bare driter i å fylle ut dette skjemaet selv om det står at en må gjøre det. Vil jo at det skal gå så fort og lett som mulig, så vi slipper å stå fast i tollen.

Håper noen kan hjelpe.

Takk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke peiling på det der skjemaet.. Da jeg flyttet hjem fra Sverige stappet vi bilen stappfull og bare kjørte hjem. Ble ikke stoppet i tollen, eller noe annet. Jeg visste ikke at det fantes et skjema for sånt jeg?

Anonymous poster hash: d9a4f...0b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg la ved følgeseddel med liste over alle eskenes innhold. Men gjorde som du har foreslått, skrev kategoriene.

Slik:

Eske 1

Kjøkkenredskap

Brødboks

Stekepanner

Eske 2

Julepynt

Bilderammer

Eske 3

Klær

Sko

Vesker

Osv.

Anonymous poster hash: ad1c4...bc1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...