Gå til innhold

Når startet dere å gi lørdagsgodt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle var barna deres når dere startet med å gi dem lørdagsgodt?

Anonymous poster hash: d9739...117
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gutt er 2,5 år og får enda ikke, men han har besteforeldre som jevnlig kjøper noe godt til han, så han får vel noe godt noe i snitt en gang i uken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HALLO! Du spør på KG. Her får ingen barn lørdagsgodt. Punktum!

De får en halv avokado (moset), og kanskje et halvt eple. Du vet at frukt er så søtt, så det telles faktisk som dessert!!

Å gi barna sukker = barnevernssak

Anonymous poster hash: 2c878...17c
  • Liker 19
Skrevet

Vi tenker å begynne med lørdagsgodt når mini faktisk skjønner hva lørdag er. Ser ikke noe poeng i å gi godteri hver lørdag så lenge hun ikke skjønner forskjellen på dagene, og derfor verken forstår hvorfor hun får godteri en dag i uke, eller har muligheten til å glede seg til den spesifikke dagen. Men når dette skjer vet jeg ikke, 3-4-årsalderen kanskje?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi begynte da de fylte 3 og 5 år. Blir litt forskjell pga plassen i søskenflokken.

Anonymous poster hash: 63647...e7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det vits i å begynne å gi barn lørdagsgodt bare for å gjøre det? Er det ikke bedre å unngå det så lenge man kan?

Har aldri fått det selv...

Anonymous poster hash: fcccc...e4e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med førstemann, når han var ca 3,5. Da hadde han skjønt konseptet hos flere andre ;) Med nummer to, når hun var ca halvannet...haha. Hun skjønte definitivt konseptet tidligere, med en storebror i hus.

Anonymous poster hash: f7273...96f
  • Liker 2
Skrevet

Vi startet rett før hun fylte 2 pga eldre søsken som fikk...

I starten fikk hun kanskje en kjærlighet da, så det var ikke de store mengdene.... Poenget var at hun ville ha når de andre fikk....

• Liker 1
Gjest chiki
Skrevet

Jenta vår på 3,5 år får slltid kjøpe en tiing på butikken etter barnehagen på fredsger, ds vet hun at det er helg. Så spiser hun dette enten fredagen eller lørdagrn:) hun kjøper som regel litt smågodt

Skrevet

Vi begynte med det da hun var ca 3,5 år. Da begynte hun å vise mer interesse for alt av godteri o.l. (Før det var hun happy med en banan) + at hun kunne ukedagene og visste at lørdag og søndag er helg og derfor litt annerledes dager. Synes lørdagsgodt er veldig smart egentlig. Ser ingen grunn til å forby godteri, men greit at barna lærer at det ikke er noe man spiser hver dag. Hos oss ble det veldig mye mindre masing om godteri når hun forstod at dette får hun hver lørdag - og bare da (men enkelte unntak selvfølgelig).

AnonymBruker
Skrevet

Vår 3 åring får av og til lørdagsgodt. Begynte vel med det når han var ca 2 år. Men han får ikke fast hver uke, blir litt når vi..husker på det, eller han spør på butikken. Han skjønner ikke dette med ukedager enda, men når den tid kommer at han vet det er lørdag så tenker jeg at han får fast. Regner med det blir innen 4årsdagen.

Anonymous poster hash: e9a46...f26

AnonymBruker
Skrevet

Da de var 6 og 7 år. Hadde ikke interesse for det før da. Nå er det lørdagens høydepunkt når de får 20 kr hver til å kjøpe godt for :)

Anonymous poster hash: feb75...553

Skrevet

Eldstemann var 2,5 da han fikk lørdagsgodt. De to yngste var mye yngre, naturlig nok, de skjønner fort når andre får noe godt. Lillesøster er 16 mnd og har fått bittelitt lørdagsgodt et par mnd allerede.

Gjest Ingaborga
Skrevet

Jeg fikk lørdagsgodis når jeg var ca fem år gammel, og da fikk jeg en liten kopp med hvetegullfisker(de heter "Goldfish", blå pakning). Så fikk jeg gradvis mer da, men da jeg var rundt tolv/tretten fikk vi fortsatt bare ti smågodter hver. Nå er det ikke så nøye lenger, så vi får f.eks. en pakke gummigodter, en pakke potetgull eller ei lita plate sjokolade hver. Jeg har tre småsøsken, og de har jo åpenbart vært yngre da de begynte å få lørdagsgodis, vi får like mye, den yngste er 9 år. Selv er jeg 16 år :)

Gjest chisandra
Skrevet

HALLO! Du spør på KG. Her får ingen barn lørdagsgodt. Punktum!

De får en halv avokado (moset), og kanskje et halvt eple. Du vet at frukt er så søtt, så det telles faktisk som dessert!!

Å gi barna sukker = barnevernssak

Anonymous poster hash: 2c878...17c

:skratte:

AnonymBruker
Skrevet

Når de skjønner hva lørdagsgodt er. Det har ikke toåringen helt enda, skjønner ikke hvorfor jeg må "introdusere" det for henne heller. Spiser litt godteri hvis vi er på besøk hos noen e.l :)

Anonymous poster hash: 7adf3...3b0
Skrevet

Tråden er ryddet for trolleinnlegg og svar til dette.

Irrlys, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle var barna deres når dere startet med å gi dem lørdagsgodt?

Anonymous poster hash: d9739...117

Mener at min datter var nesten 4 år. :) Min sønn var omtrent like gammel da han begynte å få snop :)

Anonymous poster hash: 60d8d...a4d

Skrevet

Tja. Tror hun var rundt 3. Men vi har ikke holdt så strengt på lørdag som godtedag. Hun kan fint ikke spise noe en lørdag, da får hun noe en tirsdag hvis hun spør. Men i det siste har vi hatt en tradisjon der vi fredag eller lørdag går sammen og kjøper godteri og blad, så da blir godtespisingen holdt til helgene.

Skrevet

Eldste da han var ca 3,5 yngste da han var ca 1,5. De får ikke mye, og minste får minst. De får i egen skål, minste får type 3 nonstop. Litt mer nå. Det er ikke hver lørdag vi husker det da. Men det tar vi igjen på is! Når det er fint vær, da spises det is i vår familie, uansett ukedag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...