Gå til innhold

Baby på fanget i minibuss?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen var ute og handlet, skulle ta tog, men det gikk buss for tog. Så forteller han meg at det ble satt opp minibuss på vei hjemover, der er det da to barn (baby på ca et halvt år og ca 1,5-åring) som sitter PÅ FANGET TIL FORELDRENE på vei et sted.

De er da aldeles ikke sikret på noen som helst måte dersom minibussen krasjer! De er jo løse gjenstander som antakeligvis fyker fremover og blir skadet/dør.

Jeg er helt sjokkert jeg! Har selv en 11 mnd gammel baby, hadde de bedt meg ha ungen på fanget hadde jeg bedt dem finne en taxi med barnesete! Det går jo ikke an?

Anonymous poster hash: 31e99...fdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antagelig var disse foreldrene fortvilte, og hadde ingen annen utvei...

Hadde jeg tatt toget ett sted, og toget hjem pluttselig var byttet ut med en minibuss, hadde jeg nok måttet bite i det sure eplet selv, og krysse fingrene for at det gikk bra.

Ikke alle har råd til å legge ut for taxi...

Vet ikke om man får dekket taxi heller, når man velger å ikke bruke det tilbudet (minubussen) selskapet har satt opp.

Men jeg synes det er tragisk at de legger opp slike løsninger, og glemmer at småbarn og rullestolbrukere osv. også bruker tog/t-Bane....

Anonymous poster hash: 2de88...f37
AnonymBruker
Skrevet

Jo, man får dekket taxi. Da det gikk buss for tog sist skulle vi ut og reise, jeg ringte nsb og siden minibussene de hadde bestilt ikke hadde barneseter, bestilte de taxi til oss, la ikke ut :) de har egne avtaler med taxiselskapene, så det hadde ikke vært noe problem i det heletatt, det er høl i huet spør du meg...

Og at det er lov?

Anonymous poster hash: 31e99...fdc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...