Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

At det idag er en slik redsel for å krenke eller utelate noen at det ikke kan lages en TV-serie som ikke inneholder minst én homofil og én med annen med minoritetsbakgrunn. Serier som Friends og Seinfeld - noe av det ypperste gjennom tidene - ville ikke blitt lagd idag. For en trist tanke. Når denne inkluderingen blir så påtatt og selvfølgelig, har det som var en god intensjon i stedet blitt et tap. Det må fortsatt være rom for å lage en film eller serie som kanskje ikke speiler hele samfunnets persongalleri uten at det skal skape bråk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Nevian skrev:

At det idag er en slik redsel for å krenke eller utelate noen at det ikke kan lages en TV-serie som ikke inneholder minst én homofil og én med annen med minoritetsbakgrunn. Serier som Friends og Seinfeld - noe av det ypperste gjennom tidene - ville ikke blitt lagd idag. For en trist tanke. Når denne inkluderingen blir så påtatt og selvfølgelig, har det som var en god intensjon i stedet blitt et tap. Det må fortsatt være rom for å lage en film eller serie som kanskje ikke speiler hele samfunnets persongalleri uten at det skal skape bråk.

De har jo hatt både lesbiske ei asiatisk ei og ei svart ei i friends da 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maleficenta skrev:

De har jo hatt både lesbiske ei asiatisk ei og ei svart ei i friends da 

De skal helst ha faste roller. Man går gjerne Council of Dads-ruten og velger at enkelte barn er adopterte, så har man løst den floken. Men er enig i at det blir for påtatt enkelte ganger.

Vel var det kanskje homofile under kampene i første verdenskrig, men tror ikke det var det første de tenkte på. Det var mest sannsynlig mørkhudete der, men mesteparten av de krigende var hvite europeiske menn. De kan slenge inn en kvinnelig sykesøster eller lignende, men ikke press inn alle mulige nasjonaliteter bare fordi!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag våknet jeg til melding fra Posten om at de har hengt pakke nr 1 på døren siden den var for stor til postkassen, to minutter senere tikket det inn en ny melding om at pakke nr 2 også var for stor til postkassen og vil bli utlevert ved hentestedet og derfor vil pakke nr 1 også bli det:kjefte: Pga det måtte jeg vente et døgn ekstra, kunne de ikke bare ha hengt begge på døren? :raven: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I-landsproblem.    Irriterer meg at jeg er vinterblek, syns jeg er mye penere når jeg er brun. Solarium er farlig og selvbruning lukter vondt og er et kliss + at det kan gi skjolder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2020 den 23.38, sofie777 skrev:

De skal helst ha faste roller. Man går gjerne Council of Dads-ruten og velger at enkelte barn er adopterte, så har man løst den floken. Men er enig i at det blir for påtatt enkelte ganger.

Vel var det kanskje homofile under kampene i første verdenskrig, men tror ikke det var det første de tenkte på. Det var mest sannsynlig mørkhudete der, men mesteparten av de krigende var hvite europeiske menn. De kan slenge inn en kvinnelig sykesøster eller lignende, men ikke press inn alle mulige nasjonaliteter bare fordi!!!

Har du sett friend. Carol og susan har sentrale roller i friends.de gifter seg jo og i serien 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Maleficenta skrev:

Har du sett friend. Carol og susan har sentrale roller i friends.de gifter seg jo og i serien 

De har ikke hovedroller, de er ikke med i hver episode. Det er det jeg mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, sofie777 skrev:

De har ikke hovedroller, de er ikke med i hver episode. Det er det jeg mener

Hva så om de ikke har hovedroller? De har birolle. Er ikke det godt nok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Giftmann30
På 23.3.2014 den 0.07, Gumman87 skrev:

Folk som ikke bruker blinklys i rundkjøring! Stopper opp hele flyten i trafikken og det gjør meg gaal!!

Ja! De bare vimser igjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
På 23.3.2014 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Oppmerksomhetsyke mennesker som alltid bare må være i fokus!

 

Anonymous poster hash: 73bb4...bfd

Hater slike mennesker, om du sier du har vondt i hodet, så må de informere deg at de har intens migrene!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Maleficenta skrev:

Hva så om de ikke har hovedroller? De har birolle. Er ikke det godt nok? 

Det var det jeg skrev. "De skal helst ha faste roller" for at representasjonen skal være god nok, som i nevnte Council of Dads der de har benyttet seg av (og her gjentar jeg meg selv) adopsjon i det vide og det brede for at representasjonen skal være god nok. Skal illustrere det siden du (og sikkert mange andre) ikke har sett serien: Foreldrene er hvite, helt tradisjonelt. Den eldste datteren er adoptet, men har hvit far og svart mor. En sønn (hvit) er glup, en datter (av asiatisk herkomst, adoptert) er lesbisk. Det neste barnet (hvit?) er født jente, men vil være gutt, det siste barnet er nyfødt, så der vet vi ikke enda. Dessuten døde far i familien tidlig i serien og det er da opprettet et råd av 3 av hans mannlige venner (derav tittelen), der to er hvite, tradisjonelle menn med sine problemer og den siste er en homofil mann som venter på å adoptere sitt andre barn. Alle de nevnte er hovedpersoner (utenom babyen). I Friends er det 6 hovedpersoner som vi ser i hver eneste episode, jeg håper jeg ikke trenger å ramse dem opp. Carol og Susan var tilbakevendende karakterer (som det heter i bransjen), men IKKE hovedpersoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisende som kommer til Norge og sutrer fordi ingen har informert de personlig og direkte om at de at de må sitte i karantene ,,,,,,  man må jo selv sette seg inn i hvilke regler som gjelder i det landet man reiser til OG skjønne at det er noe som vil forandre seg ganske raskt i disse dager 

 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som siterer HI, spesielt nå den er lang. Vi forstår at du skal svare på den, uten at du må sitere😡. Det blir bare sidevis med søppel.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...