Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, alltid presis skrev:

 

Her kjenner jeg meg også igjen. En gang bestilte jeg en krukke ansiktskrem. Kun det. Fikk hentemelding fra posten, og der lå den lille krukken i en diger eske helt alene. Den slang frem og tilbake i den hersens esken på veien hjem. Avsender kunne ha spart seg selv for emballasje og meg for turen til posten.

Får nesten inntrykk av at de gjør det på pur f... noen ganger. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Pepsimarx skrev:

Jeg er ekstremt lydhør og reagerer på mange lyder, den aller verst er matlyder. 

 

Jeg tror du mener "var på lyder". Lydhør betyr (nå for tiden, eksempel 3) en som lytter villig og oppmerksomt. (Sånn at du ikke bruker det feil i andre sammenhenger) :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ber om hjelp til ganske personlige ting, som "hva skal hvalpen hete" og enda verre "hva skal barnet hete, bror/søster heter... ". Synes det er merkelig å spørre veldig offentlig om dette, hadde kanskje spurt i familien, men ikke folk som ikke kjenner de som man kjenner rundt seg som kan ha det samme navnet (om det er navn man spør etter).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, sofie777 skrev:

Jeg tror du mener "var på lyder". Lydhør betyr (nå for tiden, eksempel 3) en som lytter villig og oppmerksomt. (Sånn at du ikke bruker det feil i andre sammenhenger) :)

Rent grammatisk er det vel "var for lyder." Ellers fint forklart :)

Jeg så at det var noe rart med den setningen, men var for trett til å skjønne hva det var. 😂

Endret av student86
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Fjernkontrollen har begynt å fuske, men den fungerer greit allikevel. Byttet batteri og det hjalp ikke. Tiltak å kjøpe ny, vet ikke hvor jeg kjøper ny heller. Er vel på nettet. Kan ikke bare klikke for å bestille på tv-skjermen heller. Men så ser jeg ikke tv hver dag, så sparer jeg irritasjonen til neste gang. På toppen av det hele bryr ikke samboer seg, selv om han sikkert kunne bestilt ny på 2 minutter!

- Dynetrekk og dyner som ikke passer sammen!!! Og håpløse dynetrekkholdere i elendig kvalitet. Kastet dem for flere år siden, for de funket ikke, men det irriterer meg enda. Jeg får fnatt når dynen beveger seg inni dynetrekket og hadde store forventninger til de holderne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle egentlig på hyttetur i helgen som sønnen min gledet seg masse til siden det er snø der. Men jeg hadde misforstått prisene litt så turen kommer på 1000 kr innkludert mat istedenfor 500 kr som jeg først trodde. Så mye har jeg ikke råd til å betale. Fortalte det til barnefaren som tjener over 500.000 kr i året,men selvsagt tilbydde ikke han seg å betale 500 kr så vi kunne dratt på turen likevel. Så nå blir det å være hjemme i helgen istedet. Blir litt irritert over at ikke far kan være litt grei å bidra når det er noe sønnen har gledet seg sånn til. Greit nok at det var jeg som gjorde en tabbe,men er like mye hans barn så han kunne godt hjelpet litt til.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kvepp skrev:

Også er det litt irriterende med de her inne som bare skriver en prikk eller "følger".

Står det bare en prikk så er det fordi man har fjernet det man skrev :)

Enig når det gjelder å skrive "følger" Hvis man vil følge en tråd men man har ikke noe å bidra med i tråden så er det jo bare å legge den til i favoritter :P

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2018 den 10.32, student86 skrev:

Da trykker jeg ikke liker samme hvor mye jeg liker resten av innlegget, og det er irriterende (sikkert for begge parter

gir du ikke fAAn i JÆVLA likes ...

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Winza skrev:

Står det bare en prikk så er det fordi man har fjernet det man skrev :)

Enig når det gjelder å skrive "følger" Hvis man vil følge en tråd men man har ikke noe å bidra med i tråden så er det jo bare å legge den til i favoritter :P

Jeg leste en gang noen som hadde skrevet "Slettet" og det ga mer mening med en gang. Tror jeg selv også har skrevet en prikk, altså, men neste gang tenker jeg å skrive at jeg har slettet innlegget istedet:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irriterer meg over folk som til stadighet må kommentere/irettesette andres skrivefeil,selvom de forstår innholdet i det som er skrevet.Er klar over at man kan 'mene det' positivt,men jeg ser ikke noe positivt i å rette en slik kritikk mot andre.

Det er irriterende og negativt for de som av forskjellige årsaker ikke er gode i rettskriving. Feks en dyslektiker har sikkert blitt 'fortalt' utallige ganger at rettskrivingen er feil. De som feks har arbeidet hardt for å mestre muntlig/skriftlig språk,etter hjerneslag trenger heller ikke denne 'påminnelsen'.
Vi er ikke på skolen her,heller ikke hos logopeden.
 
Sånn,da tror jeg at jeg har fått skrevet av meg litt irritasjon☺️

Endret av Nettvenn
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nettvenn skrev:

Irriterer meg over folk som til stadighet må kommentere/irettesette andres skrivefeil,selvom de forstår innholdet 

Dette gjør de fordi de ikke har noe argument å komme med, det er ihvertfall min teori.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinting istedenfor å si ting rett ut. Særlig å fortelle historier om noe en person har gjort, og så er det egentlig ment for den man snakker med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Dette gjør de fordi de ikke har noe argument å komme med, det er ihvertfall min teori.

Ja,det kan godt være slik du sier,irriterende er det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, student86 skrev:

Hinting istedenfor å si ting rett ut. Særlig å fortelle historier om noe en person har gjort, og så er det egentlig ment for den man snakker med.

Enig, det er sykt irriterende. Eksen var sånn, merket at hun var misfornøyd med noe, men sa ingenting rett ut før noen uker senere, da kom hele "søppeltømminga". Så unødvendig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukere her som furter når de blir motsagt eller får svar som motstrider deres forventninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nettvenn skrev:

Irriterer meg over folk som til stadighet må kommentere/irettesette andres skrivefeil,selvom de forstår innholdet i det som er skrevet.Er klar over at man kan 'mene det' positivt,men jeg ser ikke noe positivt i å rette en slik kritikk mot andre.

Det er irriterende og negativt for de som av forskjellige årsaker ikke er gode i rettskriving. Feks en dyslektiker har sikkert blitt 'fortalt' utallige ganger at rettskrivingen er feil. De som feks har arbeidet hardt for å mestre muntlig/skriftlig språk,etter hjerneslag trenger heller ikke denne 'påminnelsen'.
Vi er ikke på skolen her,heller ikke hos logopeden.
 
Sånn,da tror jeg at jeg har fått skrevet av meg litt irritasjon☺️

Kunne ikke vært mer enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...