Gå til innhold

Ting som irriterer deg / går deg på nervene.


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Det er normalt å si "jeg skal ha en øl", takler du ikke det så bør du skifte jobb, kanskje helst til et hvor du slipper å forholde deg til andre mennesker.

Anonymous poster hash: f366f...852

Det er ikke "jeg skal ha" som er problemet, sier det selv, bare på en annen måte, men holdningene irriterer meg. At butikkansatte og bartendere omtrent skal kysse skoene til vedkommende fordi de gjør h*n en kjempetjeneste (satt på spissen), når sannheten er at begge tjener på det. Man drar ikke ut fordi man skal være snill mot et utested eller kjøper et brød fordi man skal være snill mot butikken liksom.

Jeg ville heller ikke sagt "Jeg skal ha 200,-!" om jeg sto i bar/disk fordi det ikke faller meg inn å være uhøflig. Men nå jobber jeg ikke med kundeservice og takker Gud for det. De gjør en kjempejobb og jeg har det bra nok med meg selv og eier ikke trang til å utøve makt ovenfor de som må finne seg i det, koster så enormt lite å være hyggelig.

Anonymous poster hash: 512db...793

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke "jeg skal ha" som er problemet, sier det selv, bare på en annen måte, men holdningene irriterer meg. At butikkansatte og bartendere omtrent skal kysse skoene til vedkommende fordi de gjør h*n en kjempetjeneste (satt på spissen), når sannheten er at begge tjener på det. Man drar ikke ut fordi man skal være snill mot et utested eller kjøper et brød fordi man skal være snill mot butikken liksom.

Jeg ville heller ikke sagt "Jeg skal ha 200,-!" om jeg sto i bar/disk fordi det ikke faller meg inn å være uhøflig. Men nå jobber jeg ikke med kundeservice og takker Gud for det. De gjør en kjempejobb og jeg har det bra nok med meg selv og eier ikke trang til å utøve makt ovenfor de som må finne seg i det, koster så enormt lite å være hyggelig.

Anonymous poster hash: 512db...793

Jeg forventer ikke at noen skal kysse noe som helst, men jeg forventer å få normal service når jeg sier "jeg skal ha en øl" og må betale over hundrelappen for den. Hvis servitøren forlanger at må si "vær så snill" før jeg får servert kan du være sikker på at jeg snur og går et annet sted. Folkeskikken må gjelde begge veier.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servitørene tjener ingenting på at ølen er dyr. Men det er de som må være høflige med alle kundene som bitcher om prisen (plis ikke gå på byen om du må kjefte på betjeningen for avgiftene her i landet. Er så energitappende å få kjeft mange ganger hvert skift. Skjenker hundrevis av øl i løpet av kvelden. Er slitsomt nok uten).

Har sluttet å være hyggelig mot kundene som ikke er hyggelig mot meg. Litt selvrespekt skal man ha. Men jeg takler helt fint å få høre "jeg skal ha en øl".

Anonymous poster hash: 2d18b...ea7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bitcher ikke om prisen når jeg er ute, jeg er heller ikke uhøflig. Men jeg har ingen betenkeligheter med å si at jeg skal ha en øl. Hvis jeg får påpakning fra de ansatte da ville jeg synes at servicen er elendig og jeg ville rett og slett ha gått et annet sted.

Det skal sies at jeg aldri har opplevd akkurat dette, da, men ymse andre ting fra mennesker som kanskje ikke skulle ha jobbet i et serviceyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjoner med folk som har bestemt seg for hva du mener, uten å høre på hva du sier.

Eks: Tør du å innrømme at du hater menn?
jeg: Hater ikke menn!

ts: hvis du ikke hater menn, hvorfor....*et eller annet*

jeg kan forklare det,men konklusjonen blir "du hater menn,men du tørr ikke å innrømme det."

Ja,jeg er livredd for å innrømme ting. Vil ikke bli dømt av samfunnet. Og nå snakker vi om det eksklusive KG samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Servitørene tjener ingenting på at ølen er dyr. Men det er de som må være høflige med alle kundene som bitcher om prisen (plis ikke gå på byen om du må kjefte på betjeningen for avgiftene her i landet. Er så energitappende å få kjeft mange ganger hvert skift. Skjenker hundrevis av øl i løpet av kvelden. Er slitsomt nok uten).

Har sluttet å være hyggelig mot kundene som ikke er hyggelig mot meg. Litt selvrespekt skal man ha. Men jeg takler helt fint å få høre "jeg skal ha en øl".

Anonymous poster hash: 2d18b...ea7

er det kjeft å bare si. Hei. Jeg skal ha en øl jeg ? Ikke er det frekt å si heller om man sier det med et smil. Vi bor ikke i england. Vi sier ikke please og excuse me når vi handler her.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Servitørene tjener ingenting på at ølen er dyr. Men det er de som må være høflige med alle kundene som bitcher om prisen (plis ikke gå på byen om du må kjefte på betjeningen for avgiftene her i landet. Er så energitappende å få kjeft mange ganger hvert skift. Skjenker hundrevis av øl i løpet av kvelden. Er slitsomt nok uten).

Har sluttet å være hyggelig mot kundene som ikke er hyggelig mot meg. Litt selvrespekt skal man ha. Men jeg takler helt fint å få høre "jeg skal ha en øl".

Anonymous poster hash: 2d18b...ea7

Jobber ikke i bar selv, men serviceyrke og jeg gidder heller ikke å være hyggelig mot dem som ikke er hyggelig tilbake.

Heldigvis er de fleste kunder helt greie, men mulig det er annerledes når folk har litt promille.

Uansett, så er sure og frekke kunder irriterende. Hadde forstått det om det var en grunn, altså noe man som ansatt kan gjøre noe med, men det er det jo ofte ikke.

Må også nevne at jeg syns det er litt småirriterende når kunder tror at man som ansatt ikke hører hva de sier bare fordi de har satt seg ved et bord og jeg står bak disken.

Mulig de vil at jeg skal høre det, men som oftest er det ting jeg ikke kan noe for.

Ikke min feil at vi ikke har det og det, og at man går tom for ting kan skje til tider.

Noe har jeg lært etter å ha jobbet i servicebransjen og det er at folk elsker å klage og at det er viktig å ikke vise at man er fornøyd. Er man misfornøyd derimot så skal den ansatte kysse skoene og be på sine knær uansett hva slags bullshit kunden kommer med.

Anonymous poster hash: c86fa...56c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jesuskristus

Folk som klager over hvor stygge og feite de er, spesielt når de sier det bare fordi de har et behov for å bli fortalt at de er kjempe fine 30 ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne som stakk fra sin alvorlig syke samboer og overlot han til seg selv.



Anonymous poster hash: 82361...269
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne som stakk fra sin alvorlig syke samboer og overlot han til seg selv.

Anonymous poster hash: 82361...269

Bare for å ha det på det rene. Det er IKKE psykisk sykdom jeg snakker om, men sykdom i et av kroppens organer.

Anonymous poster hash: 82361...269

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den "jeg skal ha" diskusjonen her irriterer meg, og det irriterer meg enda mer at jeg nå skal bidra til den.

Jobber innenfor service, og tenker ikke over det hvis kunder sier det. Det er en helt vanlig måte å be om noe i Norge. Likevel sier jeg det aldri selv. Er jeg på privat grunn, så er det i mitt hode ingenting som heter "jeg skal ha."

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jobber ikke i bar selv, men serviceyrke og jeg gidder heller ikke å være hyggelig mot dem som ikke er hyggelig tilbake.

Heldigvis er de fleste kunder helt greie, men mulig det er annerledes når folk har litt promille.

Uansett, så er sure og frekke kunder irriterende. Hadde forstått det om det var en grunn, altså noe man som ansatt kan gjøre noe med, men det er det jo ofte ikke.

Må også nevne at jeg syns det er litt småirriterende når kunder tror at man som ansatt ikke hører hva de sier bare fordi de har satt seg ved et bord og jeg står bak disken.

Mulig de vil at jeg skal høre det, men som oftest er det ting jeg ikke kan noe for.

Ikke min feil at vi ikke har det og det, og at man går tom for ting kan skje til tider.

Noe har jeg lært etter å ha jobbet i servicebransjen og det er at folk elsker å klage og at det er viktig å ikke vise at man er fornøyd. Er man misfornøyd derimot så skal den ansatte kysse skoene og be på sine knær uansett hva slags bullshit kunden kommer med.

Anonymous poster hash: c86fa...56c

jeg mener det er viktig kunder klager om de er misfornøyde, men konstruktivt uten å være frekk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg mener det er viktig kunder klager om de er misfornøyde, men konstruktivt uten å være frekk.

Jaha, det spørs. Man kan godt klage hvis det er noe å klage på og jeg tar det til meg og prøver å fikse det jeg kan fikse.

Men det er endel som klager og er misfornøyde uansett.

Allikevel kommer det igjen og igjen, og da kan en jo lure på hvorfor de kommer igjen hvis maten er så fæl og alt er feil?

Tror bare noen elsker å klage på alt, og noen ganger må man ta det enkelte kunder sier med en klype salt.

Det kan i hvert fall være utrolig irriterende å høre på, men det er ikke mitt problem at de velger å spise på et sted de ikke liker når de ikke må det.

Anonymous poster hash: c86fa...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Ja, for å avspore enda litt mer.

Noen ganger kan jeg si "jeg skal". For eksempel på posten:"hei, jeg skal hente en pakke".

Eventuelt hvis jeg skal hente noe et sted som er til meg.

Tenker ikke over det som frekt, men det bare virker naturlig i sånne situasjoner.

Ser på meg selv som veldig høflig i forhold til enkelte andre nordmenn. Sier alltid takk, venter til det er min tur osv.

Det er nok bare fordi det er naturlig å si det slik her, men andre land kan de jo være mye mer streng på akkurat det. Tenker at man kanskje ikke skal henge seg opp i at folk sier skal. De fleste tenker ikke over det sånn egentlig tror jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jaha, det spørs. Man kan godt klage hvis det er noe å klage på og jeg tar det til meg og prøver å fikse det jeg kan fikse.

Men det er endel som klager og er misfornøyde uansett.

Allikevel kommer det igjen og igjen, og da kan en jo lure på hvorfor de kommer igjen hvis maten er så fæl og alt er feil?

Tror bare noen elsker å klage på alt, og noen ganger må man ta det enkelte kunder sier med en klype salt.

Det kan i hvert fall være utrolig irriterende å høre på, men det er ikke mitt problem at de velger å spise på et sted de ikke liker når de ikke må det.

Anonymous poster hash: c86fa...56c

Ja det er vel det som kalles konstruktivt. at man gir berettiget kritikk. For eksempel syns jeg det er helt ok å klage dersom servitøren glemmer deg ut. Typ alle rundt bordet har fått mat og du venter så lenge at du må spørre hvor maten ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irriterer meg over KG-brukere som skriver "må følge med på denne" eller "*mine innlegg*" i tråder når man bare kan trykke på "legg til favoritt".

Tror det har kommet nye innlegg i en interessant tråd og så er det bare den type vas.



Anonymous poster hash: 5a681...c48
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Irriterer meg over KG-brukere som skriver "må følge med på denne" eller "*mine innlegg*" i tråder når man bare kan trykke på "legg til favoritt".

Tror det har kommet nye innlegg i en interessant tråd og så er det bare den type vas.

Anonymous poster hash: 5a681...c48

Jeg er en av de.

Grunnen er rett og slett fordi jeg ikke får det alternativet på mobilversjonen, og eneste måten å følge en tråd er å skrive i den :)

Håper du irriterer deg bittelitt mindre nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de.

Grunnen er rett og slett fordi jeg ikke får det alternativet på mobilversjonen, og eneste måten å følge en tråd er å skrive i den :)

Håper du irriterer deg bittelitt mindre nå :)

Da irriterer jeg meg faktisk mindre. Takk for opplysningen :)

Anonymous poster hash: 5a681...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Da irriterer jeg meg faktisk mindre. Takk for opplysningen :)

Anonymous poster hash: 5a681...c48

Så bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...