AnonymBruker Skrevet 9. mai 2014 #1 Skrevet 9. mai 2014 En liten jente har bursdag, og hun skal få "englevinger" i gave (ikke noe religiøst med i bildet) Jeg fårr ikke vært med å levert gaven, men nå sitter jeg å skriver bursdagskort og prøver å finne en liten tekst e.l som passer til gaven. Noen som har noen gode forslag? Anonymous poster hash: cd09b...a2e
Lillemini Skrevet 9. mai 2014 #2 Skrevet 9. mai 2014 (endret) Tror de fleste dikt som omhandler englevinger har med døden å gjøre. Du har jo Inger Hagerups "sommerfugl" men vet ikke om det er så passende heller, selv om jeg syns det er vakkert. "Så rart det er å tenke på at jeg er larve, stygg og grå, men se hva tiden bringer! Nå er jeg lett og nydelig Og jeg kan føle tydelig: Jeg er blitt blomst med vinger!" Handler jo om å utvikle seg selv og vokse, men ordene "stygg og grå" kan jo tolkes veldig feil av foreldrene til jenta. 😜 Du kan jo eventuelt skrive et eget dikt, eller bare noen ord om tanken bak? Eventuelt forandre diktet: Så rart det er å tenke på at jeg en gang var liten og kunne ikke gå, men se hva tiden bringer! Nå er jeg lett og nydelig Og jeg kan føle tydelig: Jeg er blitt blomst med vinger! Endret 9. mai 2014 av Lillemini
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå