Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En bekjent skal sone en dom. Den er lengre enn ferie,så det er ike aktuelt å ta ut.

Ikke en diskusjon om at vedkommende burde tenkt på dette før.

Saken er at det er 0 inntekt i perioden, og det er ban i bildet.

Samtidig er det en ufør som også skal sone. F...de beholder hele inntekten mens de soner.

Anonymous poster hash: 3875b...7d0
Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Hva er egentlig spørsmålet? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Den uføre burde også mistet inntekten sin. Rett skal være rett.

Anonymous poster hash: 11ecc...4b7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trygdemottakere får redusert trygden sin kraftig ved fengselsopphold.

Anonymous poster hash: 5e405...239
  • Liker 1
Skrevet

Trygdemottakere får redusert trygden sin kraftig ved fengselsopphold. Anonymous poster hash: 5e405...239

Ja, det får de absolutt.

La vær å havne i fengsel, fremfor å sitte der inne og være misunnelig på en ufør person...??

:murvegg:

Skrevet

Mennesker kan gå konkurs ved å havne i fengsel. Fedre får ikke betalt barnebidrag.

Noen mennesker liker dette her. Synes det er flott at det skal være sånn. Å skade samfunnet er å nyte virker det som. Den hærverk fengsel gjør mot et lands innbyggere skader oss allesammen.

Dere behøver ikke å forstå dette her og det er derfor jeg ikke gidder å forklare dere hvorfor fengsel og innesperring er skadelig for enkeltindividet, familien hans som ikke får inntekt, og barna hans som mister rollefigurer.

Flere av dere tenker nok at straff er rettferdig og derfor dere godter dere på andre menneskers ulykke.

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker kan gå konkurs ved å havne i fengsel. Fedre får ikke betalt barnebidrag.

Noen mennesker liker dette her. Synes det er flott at det skal være sånn. Å skade samfunnet er å nyte virker det som. Den hærverk fengsel gjør mot et lands innbyggere skader oss allesammen.

Dere behøver ikke å forstå dette her og det er derfor jeg ikke gidder å forklare dere hvorfor fengsel og innesperring er skadelig for enkeltindividet, familien hans som ikke får inntekt, og barna hans som mister rollefigurer.

Flere av dere tenker nok at straff er rettferdig og derfor dere godter dere på andre menneskers ulykke.

Ok, så du mener at farlige mennesker skal gå fri der ute og skade enda flere enn de allerede har gjort? At andre skal leve i frykt og med risiko på grunn av andres forkastelige, egoistiske, farlige, moralsk forkastelige handlinger?

Sjønner at ikke alt ved fengselet er optimalt, men dog den beste løsningen vi ha, ansvaret skal plasseres der det hører hjemme, hos den kriminelle utøveren. Hvis en ikke vil gå personlig konkurs, miste kontakt med barna, stå uten midler til forsørgelse osv, ja så får en søren meg handle lovlydig da. Den enkelte velger jo dette helt selv!

Anonymous poster hash: 86507...78a

• Liker 4
Skrevet

Ok, så du mener at farlige mennesker skal gå fri der ute og skade enda flere enn de allerede har gjort? At andre skal leve i frykt og med risiko på grunn av andres forkastelige, egoistiske, farlige, moralsk forkastelige handlinger? Sjønner at ikke alt ved fengselet er optimalt, men dog den beste løsningen vi ha, ansvaret skal plasseres der det hører hjemme, hos den kriminelle utøveren. Hvis en ikke vil gå personlig konkurs, miste kontakt med barna, stå uten midler til forsørgelse osv, ja så får en søren meg handle lovlydig da. Den enkelte velger jo dette helt selv! Anonymous poster hash: 86507...78a

Akkurat som noen tullinger velger å gjøre farlige, egoistiske forkastelige handlinger så velger du å være straffelysten.

Hvorfor? Er det fordi du er så mye bedre menneske du er glad i straff og synes det er greit at hele familier blir skadet? Hva kommer det av? Er du sint?

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat som noen tullinger velger å gjøre farlige, egoistiske forkastelige handlinger så velger du å være straffelysten.

Hvorfor? Er det fordi du er så mye bedre menneske du er glad i straff og synes det er greit at hele familier blir skadet? Hva kommer det av? Er du sint?

Nei jeg er ikke sint, men enkelte kan være så farlige at de rett og slett må fjernes fra der folk flest oppholder seg.

Er du kanskje, ellerhar vært, kriminell selv ettersom du ikke forstår at enkelte ikke kan gå fri, og forsvarer de som ikke er gjør skade på andre?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, nettopp, man velger selv hvor man vil havne i fremtiden. Hvorfor skal samfunnet tilpasse seg det? De får heller holde seg unna kriminalitet.

• Liker 1
Skrevet

En soning kommer stort sett aldri overraskende på, så det bør være mulig og sette av penger til den kommer, husk, det kan fint ta flere år før man blir kalt inn til soning. Får man ikke gjort det og den gjenværende personen ikke klarer og få pengene til å strekke til, så må den vurdere om den skal søke om å få tilskudd fra sosialen, da kan man ikke ha sparepenger. Og det er faste satser som gjelder for mye du skal ha igjen i måneden, har du mer enn det så får du ikke

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Seriøst???

Det handler ikke om å "godte" seg for andres mennesker ulykke. Du kommer ikke unna det faktum at en fengselsstraff er selvpåført. Velger man å bryte landets lover velger man også alt det som medføres i kjølvannet av frihetsberøvelse.

Det flere grunner til vi bruker fengselsstraff i Norge:

1. Straffereaksjon mot brudd på landets lover.

2. Beskytte samfunnet mot den kriminelle

3 Allmenprevantiv virkning

Du kan lese mer her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/otprp/20032004/otprp-nr-90-2003-2004-/6.html?id=179388

Skrevet

Seriøst???

Det handler ikke om å "godte" seg for andres mennesker ulykke. Du kommer ikke unna det faktum at en fengselsstraff er selvpåført. Velger man å bryte landets lover velger man også alt det som medføres i kjølvannet av frihetsberøvelse.

Det flere grunner til vi bruker fengselsstraff i Norge:

1. Straffereaksjon mot brudd på landets lover.

2. Beskytte samfunnet mot den kriminelle

3 Allmenprevantiv virkning

Du kan lese mer her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/otprp/20032004/otprp-nr-90-2003-2004-/6.html?id=179388

Du er jammen overtroisk hvis du mener at straff har allmenpreventiv virkning! Men det gjør ikkeno, hvem vet kanskje straff forhindrer deg i å gjøre straffbare handlinger?

Skrevet

Ja, nettopp, man velger selv hvor man vil havne i fremtiden. Hvorfor skal samfunnet tilpasse seg det? De får heller holde seg unna kriminalitet. Anonymous poster hash: 86507...78a

Nei, det er du som velger om du ønsker å straffe mennesker for deres feil.

Kanskje du er avhengig av straff?

Skrevet

Nei jeg er ikke sint, men enkelte kan være så farlige at de rett og slett må fjernes fra der folk flest oppholder seg. Er du kanskje, ellerhar vært, kriminell selv ettersom du ikke forstår at enkelte ikke kan gå fri, og forsvarer de som ikke er gjør skade på andre? Anonymous poster hash: 86507...78a

Jeg har aldri sittet i fengsel. Men behøver ikke å ha sittet i fengsel for å forstå at fengsel er skadelig for mennesker.

Gjest Coolaid
Skrevet

Du er jammen overtroisk hvis du mener at straff har allmenpreventiv virkning! Men det gjør ikkeno, hvem vet kanskje straff forhindrer deg i å gjøre straffbare handlinger?

Jeg begår ikke kriminelle handlinger uansett. Det gjelder nok for en god del andre mennesker. Og så finnes det garantert mange som hadde forsynt seg av andres eiendeler, ikke betalt i butikken, kjørt så fort med bil de bare ønsker, og utøvd vold mot andre mennesker dersom de visste at de ikke kom til å bli straffet for det. Prinsippet for allmenprevantiv virkning er en viktig funksjon i samfunnet vårt. Selv om du ikke liker det.

Skrevet

Jeg begår ikke kriminelle handlinger uansett. Det gjelder nok for en god del andre mennesker. Og så finnes det garantert mange som hadde forsynt seg av andres eiendeler, ikke betalt i butikken, kjørt så fort med bil de bare ønsker, og utøvd vold mot andre mennesker dersom de visste at de ikke kom til å bli straffet for det. Prinsippet for allmenprevantiv virkning er en viktig funksjon i samfunnet vårt. Selv om du ikke liker det.

Jeg bare forteller deg at det er overtro!

Men samme for meg.

Jeg liker ikke naskerier, tyverier, sleipinger, vold, trusler, å stjele, ta eller beslaglegge verdier. Derfor sier jeg nei til straff.

Du behøver jo ikke forstå dette her, at man kan være imot kriminalitet og straff på en gang. Jeg forstår når jeg er for avansert for andre, derfor begrenser jeg meg og ikke er det viktig for meg at du forstår heller.

Vi lever i et industrialisert samfunn med privat eiendsomrett, vi er ikke en øy i stillehavet. Jeg forstår såpass, jeg er jo ikke overtroisk, jeg bare forteller deg at "den almennpreventive effekt" er en myte, akkurat som at glattcellen forhindrer kriminalitet for avskrekkens skyld, - skremmer den lovlydige og straffer lovbryteren. I fremtiden vil dette her bli ansett som sadisme, - det å straffe andre for egen skyld.

Men som sagt, du behøver ikke forstå. Bare vær for straff du. Ingen hindrer deg, bare forsøk å begrens deg av og til! =)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare forteller deg at det er overtro!

Men samme for meg.

Jeg liker ikke naskerier, tyverier, sleipinger, vold, trusler, å stjele, ta eller beslaglegge verdier. Derfor sier jeg nei til straff.

Du behøver jo ikke forstå dette her, at man kan være imot kriminalitet og straff på en gang. Jeg forstår når jeg er for avansert for andre, derfor begrenser jeg meg og ikke er det viktig for meg at du forstår heller.

Vi lever i et industrialisert samfunn med privat eiendsomrett, vi er ikke en øy i stillehavet. Jeg forstår såpass, jeg er jo ikke overtroisk, jeg bare forteller deg at "den almennpreventive effekt" er en myte, akkurat som at glattcellen forhindrer kriminalitet for avskrekkens skyld, - skremmer den lovlydige og straffer lovbryteren. I fremtiden vil dette her bli ansett som sadisme, - det å straffe andre for egen skyld.

Men som sagt, du behøver ikke forstå. Bare vær for straff du. Ingen hindrer deg, bare forsøk å begrens deg av og til! =)

Så hva mener du samfunnet bør gjøre med de kriminelle Generelt? Og de som er farlige for andre spesielt?

• Liker 3
Skrevet

Man får hverken lønn eller uføretrygd i fengsel...du får noen få kr i dagsrater som man får utbetalt når soning er ferdig.

Skrevet

Så hva mener du samfunnet bør gjøre med de kriminelle Generelt? Og de som er farlige for andre spesielt? Anonymous poster hash: 86507...78a

Man må jo fjerne årsakene til kriminalitet. Ulikt fordeling av velstand er en årsak. Alle å ha borgerlønn slik at ingen behøver kriminalitet for å leve. Alle må ha et sted og bo og alle som vil ha jobb må få ha det.

Du vet, en tyv er jo ikke likt noen sted. Eller en som juger, eller en som nasker, eller en som er kriminell.

- eller som jeg sier, å være straffelysten er også et valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...