Gå til innhold

Butikken du ALDRI besøker igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sluttet å besøke en lokal butikk etter en ganske ekkel opplevelse med innehaveren av butikken.

Jeg hadde kjøpt min vare, og så begynner hun nærmest ut av det blå å angripe arbeidsplassen min. Hun var veldig oppgitt/sint på arbeidsplassen min, og det er jo greit nok det - men det er jo frekt å angripe meg når jeg kommer inn i butikken som en kunde. Det var for øvrig ikke jeg som hadde «gjort noe galt» heller, og da må man faktisk ta kontakt med de det gjelder - ikke overfalle intetanende kunder som tilfeldigvis jobber på samme sted. 

Jeg forstår at man kan bli frustrert, men likevel... Jeg velger å handle et annet sted fra nå av. Jeg likte dårlig å bli kjeftet på foran en hel butikk for at jeg tilfeldigvis jobber der jeg jobber, og vedkommende har et problem med min arbeidsgiver.

Anonymkode: 18c38...67e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Det er kanskje jeg som er sær, men jeg synes en butikkansatt skal ha fokus på kunden som de hjelper i kassen, og ikke stå å snakke med kollegaen sin samtidig. Jeg opplever dette av og til, spesielt på HM butikker. 

Som kunde vil jeg bli sett, ikke oversett.

Har også en hendelse fra en KID butikk der jeg stod i kassen og ble ekspedert av en dame i 40-årene. Samtidig som hun ekspederte meg snakket hun om bursdagsselskapet hun skulle i neste kveld med kollegaen sin. Ikke fikk jeg ett hei når jeg kom til kassen, ikke noe som «da blir det 456kr for disse», heller ikke spørsmål om pose eller ha det. Dette synes jeg ikke hører hjemme i en butikk i det hele tatt.

 

Anonymkode: 5a735...825

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom den lokale Rema 1000 butikken i dag. Mens jeg gikk rundt i butikken hørte jeg at den i kassa ringte etter hjelp gjentatte ganger. Jeg ble passe oppgitt da jeg gikk forbi to ansatte som stod å diskuterte seg i mellom hvem av dem som måtte "ta kassa". Da jeg kom til kassa (skulle bare ha noen få ting, så runden i butikken gikk raskt) var det fortsatt bare en kasse åpen, det var lang kø og den ansatte stod fortsatt å ringte etter hjelp.

Anonymkode: 55833...b30

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2018 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Ring til sjefen hennes

Anonymkode: fe079...667

Har jobbet på fire cafeer og fire utesteder og kan dessverre meddele at du aldri kommer til å oppleve et sted som er sterilt og fritt for bakterier, tvers i mot! Hadde jeg vasket hendene mine hver gang de ikke ble 100% rene hadde jeg hatt et kjøttsår som hånd som følge av mengden såpe, vaskemidler og tørking som hadde måttet til. Enig at det er ekkelt å snyte seg, men den største tabben var at hun gjorde noe det så åpenlyst :) 

Anonymkode: d70be...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet på fire cafeer og fire utesteder og kan dessverre meddele at du aldri kommer til å oppleve et sted som er sterilt og fritt for bakterier, tvers i mot! Hadde jeg vasket hendene mine hver gang de ikke ble 100% rene hadde jeg hatt et kjøttsår som hånd som følge av mengden såpe, vaskemidler og tørking som hadde måttet til. Enig at det er ekkelt å snyte seg, men den største tabben var at hun gjorde noe det så åpenlyst :) 

Anonymkode: d70be...d73

Vi i helsevesenet løper rundt og bruker antibac og vasker hendene hele dagen lang, rart ikke de i restaurantbransjen klarer det 😉

Anonymkode: eb86d...ecc

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2018 den 9.36):

Det er sikkert snakk om lover og regler. 

Anonymkode: 2bc03...4ed

Vel. Når jeg skulle anskaffe pass til barna mine, så leverte jeg inn passet mitt, som jeg ikke fikk endret navn på. Fikk da til svar at jeg kunne bare bruke det gamle passet mitt ;) 

AnonymBruker skrev (På 5.3.2018 den 17.01):

Dårlig svar fra henne. Men hun har selvfølgelig helt rett - de kan jo ikke skrive ut pass under et navn du ikke formelt har, mulig frustrasjonen tok overhånd når du kom og krevde noe slikt.

Og elendig planlegging fra deg. Jeg endret navn tre måneder før bryllupet - nettopp fordi passet mitt nærmet seg utløpsdato, og jeg ikke følte for å bytte to ganger på kort tid.. Også ventet jeg selvfølgelig til dette var mitt formelle navn før jeg begynte å be om endring av dokumenter. 

Anonymkode: d93a6...48b

Det har hun ikke. Hun gjør sånne ting hele tiden dessverre! Jeg krevde ingenting, jeg sa i fra på en fin måte ;) Dessuten så snakket jeg med en kollega av henne ved en senere anledning, som fortalde meg at jeg kunne bruke det gamle passet mitt ;)  Ingen elendig planlegging her ;) 

AnonymBruker skrev (På 5.3.2018 den 9.36):

Det er sikkert snakk om lover og regler. 

Anonymkode: 2bc03...4ed

Jeg snakket med en kollega av henne ved en senere anledning, som sa at jeg kunne fint bruke mitt gamle pass ;)  Hun jeg snakket med, er vanskelig hele tiden dessverre. 

Anonymkode: e84f3...a13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Når jeg skulle anskaffe pass til barna mine, så leverte jeg inn passet mitt, som jeg ikke fikk endret navn på. Fikk da til svar at jeg kunne bare bruke det gamle passet mitt ;) 

Anonymkode: e84f3...a13

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har hun ikke. Hun gjør sånne ting hele tiden dessverre! Jeg krevde ingenting, jeg sa i fra på en fin måte ;) Dessuten så snakket jeg med en kollega av henne ved en senere anledning, som fortalde meg at jeg kunne bruke det gamle passet mitt ;)  Ingen elendig planlegging her ;) 

Anonymkode: e84f3...a13

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket med en kollega av henne ved en senere anledning, som sa at jeg kunne fint bruke mitt gamle pass ;)  Hun jeg snakket med, er vanskelig hele tiden dessverre. 

Anonymkode: e84f3...a13

Jeg mener at det er en sikkerhet at politiet ikke endrer navn i pass, uten at man har dokumentert navneendring. Å utstede et pass i et fiktivt navn er dokumentforfalskning, det handler ikke om å være vanskelig.

Selv om en kollega har sagt at du bare kan bruke det gamle ville jeg vurdert å endre det. Du kan få problemer når det ikke er samsvar på navn i pass og billetter. For ikke å snakke om hvordan det kan bli i passkontroll om du møter rette personen. Tviler på at de bryr seg om hva noen på en politistasjon i Norge har fortalt deg når du står der og ikke kan legitimere deg.

Noen ganger er det bedre at saksbehandlere er "vanskelige" heller enn "snille", om snillheten gir deg vansker i etterkant.

Anonymkode: 5bdd7...353

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2019 den 15.56, Kelsi skrev:

Jeg gikk inn i en bokhandel for å se etter en gave til moren min, da jeg plutselig ble stoppet av en sur ansatt. 

- Skole-elever har ingen adgang her!!

Hun stilte seg rett opp foran meg, for å fysisk stoppe meg fra å gå videre. Jeg ble så satt ut at jeg bare snudde og gikk. 

Jeg var i midten av 20-årene, og det var da en del år siden jeg hadde vært både skole-elev og student. Jeg burde selvfølgelig vist henne legetimasjon, men ble så sjokkert over oppførselen hennes at det eneste jeg tenkte på var å gå derfra. 

Det der er så ydmykende! Har opplevd lignende en gang jeg gikk inn i en butikk som hadde en lapp utenfor hvor det stod de trengte deltidsansatt. Jeg nyinnflyttet i byen og lette etter jobb, så gikk innom for å ta en prat. Damen som jobbet der så dumt på meg, og så ut som et spørsmålstegn da jeg spurte når daglid leder var på jobb slik at jeg kunne komme å levere cv og søknad. Fikk som svar om "Men du er jo bare en skolejente, vi trenger folk som kan jobbe på dagtid, ikke skolejenter". Jeg var 24 år....

Følte meg så sinnsykt dum. Tror jeg begynte å gråte etterpå. :p Gikk aldri inn dit igjen, for å si det slik. 

Anonymkode: 0138d...37c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Tipper de som jobber der får dårlig betalt og ugunstige arbeidstider da. 

Anonymkode: b9509...28b

Ugunstige arbeidstider? Ja for den butikken er åpen på natta da eller?

Herregud. Finnes hundrevis av jobber som er vanskeligere enn å være en forbanna butikkansatt.

Klarer du ikke gi service då finn deg en ny jobb!

Anonymkode: 3118e...93a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en klesbutikk i venstre hjørne på Sæter torg på Nordstrand som jeg har vært innom to ganger. Mange lekre klær til en middels prisklasse. Jeg har gått rundt og kikket uten å ha blitt hilst på en gang. Jeg var den eneste kunden i butikken begge gangene. Hun har bare sett min vei og nærmest sukket oppgitt uten at jeg har gjort noe annet enn å se på klærne! Jeg har gått ut derfra og nærmest lurt på om det har vært meg det har vært noe galt med.. 

Anonymkode: c7583...31a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Moda! 

Jeg var på impulstur i byen og ble overrasket av dårlig vær, så jeg stakk innom og kjøpte meg en genser. Etter et par timer på kafé raknet den i halsen. Så jeg gikk straks tilbake for å reklamere. Men nei da. 

- Jeg kan ikke ta den før du har vasket den, sa damen. Jaha, sa jeg, hvorfor det? 

- Nei, det kan være utøy i den, sier hun. - Sier du at jeg ser ut som jeg har lus, sier jeg.

- Ja, sier hun. - Den er grei, sa jeg, og gikk hjem og kokte genseren i fillebiter, for å så levere den tilbake. 

Anonymkode: eacd0...e6d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vera Moda! 

Jeg var på impulstur i byen og ble overrasket av dårlig vær, så jeg stakk innom og kjøpte meg en genser. Etter et par timer på kafé raknet den i halsen. Så jeg gikk straks tilbake for å reklamere. Men nei da. 

- Jeg kan ikke ta den før du har vasket den, sa damen. Jaha, sa jeg, hvorfor det? 

- Nei, det kan være utøy i den, sier hun. - Sier du at jeg ser ut som jeg har lus, sier jeg.

- Ja, sier hun. - Den er grei, sa jeg, og gikk hjem og kokte genseren i fillebiter, for å så levere den tilbake. 

Anonymkode: eacd0...e6d

Da så du kanskje lurvete ut da?

Anonymkode: eb86d...ecc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da så du kanskje lurvete ut da?

Anonymkode: eb86d...ecc

Ikke etter min mening nei. Helt vanlig yttertøy, i merket Bergans. Ganske nytt også. 

Om jeg hadde sett lurvete ut beskylder man ikke kundene sine for å ha lus. 

Anonymkode: eacd0...e6d

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.3.2019 den 10.36, AnonymBruker skrev:

Virker som at denne tråden er for de  som aldri har jobbet i butikk og som forventer at butikkansatte er deres søppeldunker som skal tåle å stå i ALT mulig rart dagen igjennom. Vil bare minne om at vi er mennesker.... og har du en dårlig opplevelse kan du faktisk snakke med den ansatte ? Bare si fra : «hei det hadde vært fint om du kunne hjelpe meg, hei jeg ønsker å gå i fred» etc etc. Vi er jo alle mennesker! 

Synes kunder også kan gå i seg selv jeg. Og ansatte . Tåpelig med en dualitet. Begge parter ønsker jo helst en hyggelig og effektiv handel ? 🙃🤗

men for å understreke det, ansatte i service-næringen skal være hjelpsomme og imøtekommende! Såklart ! 

Jeg synes det er hyggelig å jobbe med mennesker og har møtt mange flotte folk og hatt givende samtaler på jobb jeg :) det er jo det som er gøy med denne jobben samt å finne riktig produkt som kunden ønsker seg :) 

..... (Men værsåsnill ikke bli personlig fornærmet om vi ikke kan alt om absolutt alt i butikken). 

Anonymkode: b9509...28b

Jeg har selv jobbet i butikk, og for all del så kan man ha dårlige dager og ekle kunder i jobben. Husker selv hvordan jeg enkelte dager sto å smilte pent i kassen, mens ansiktet falt helt sammen tvert jeg var ute av kundens synsvidde fordi jeg var så møkklei. Men det legitimerer ikke oppførselen som mange har beskrevet i denne tråden. Jeg har også delt min opplevelse her.

Jeg kan akseptere at andre har en dårlig dag, men jeg aksepterer ikke at de lar det gå utover meg eller andre tilfeldig kunder. Ihvertfall ikke når jeg ikke kjenner dem.

Men nei, dere er ikke søppeldunker, og for all del ikke finn dere i for mye dritt. Selv kastet jeg ut noen mennesker som ikke greide å oppføre seg. Jeg tålte en god del, men butikkansatte skal ikke herses med heller.

Og jeg tror de fleste av oss i tråden er fullt klare over at de dårlige kundebehandlere er unntakene. De fleste butikkansatte har ihvertfall jeg kjempegod erfaring med. Men nå handlet jo denne tråden om disse unntakene da.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎03‎.‎2019 den 16.53, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du ikke om hjelp selv? Det er da virkelig å foretrekke mot å bli fotfulgt av en overivrig butikkansatt.

Anonymkode: 29151...556

Det er klart at man kan spørre om hjelp selv, men hvis de ansatte er så intenst opptatte av en eller annen privat samtale at de nesten ikke merker at du er der, da er det ikke alle som vil avbryte og "forstyrre" dem for å be om hjelp. 

Vet ikke helt hva som er verst, å bli fotfulgt eller ignorert. Det finnes heldigvis en mellomting :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban i Stavanger.

Teit ung kjerring gadd ikke å leite etter størrelsen min. Da jeg spurte om hun hadde den, sa hun nei, og fortsatte å brette klær.

Ignorerte meg da jeg spurte om noen andre. Fortsatte med en bunke til, før hun sa nedlatende « de er ikke på salg altså» (veldig nedlatende tone). Sa jeg var klar over det, men lurte på om hun hadde min størrelse. Helt fjern, og fortsatte med en bunke til. 

Ville jeg at hun skulle sjekke? Ja, jeg sa jo det. Stakk hodet så vidt innom lageret i få sekunder, og lot som hun sjekket. Snudde omtrent i dørkarmen og fortsatte med klærne. Så ikke på meg en eneste gang. Tydeligvis ikke interessert i å ha meg som kunde. Det er greit. Gidder ikke å handle der heller da.

Anonymkode: f0a70...c92

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en klesbutikk i venstre hjørne på Sæter torg på Nordstrand som jeg har vært innom to ganger. Mange lekre klær til en middels prisklasse. Jeg har gått rundt og kikket uten å ha blitt hilst på en gang. Jeg var den eneste kunden i butikken begge gangene. Hun har bare sett min vei og nærmest sukket oppgitt uten at jeg har gjort noe annet enn å se på klærne! Jeg har gått ut derfra og nærmest lurt på om det har vært meg det har vært noe galt med.. 

Anonymkode: c7583...31a

Og om 2år står det en artikkel med et bilde av henne med et trist blikk hvor man kan lese at butikken har gått konkurs og eier legger skylda på sviktende kunder og bedrifter i nærområdet🙄

Anonymkode: 3118e...93a

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Kjenner bare selvfølelsen min falt i bakken av det besøket til den butikken.

Anonymkode: e7f5b...d13

Du har vært veldig uheldig med personen som jobber der, det samme var jeg. Fikk ei som skulle hjelpe med valg av briller, men ble veldig misfornøyd. Hun burde sett at innfatningen ikke passet, den sitter overhode ikke godt og brillene er vonde å ha på. Jeg ante ikke noe om slikt, hadde ikke kjøpt briller på evigheter. Var tilbake og klaget flere ganger, men nytteløst. Brillene er justert og "vridd og vrengt " på, men like dårlig sitter de. Brillene faller av når jeg bøyer hodet fremover, og om de blir "strammet" så blir de så vonde at jeg ikke makter å bruke dem. 

Jeg går ikke tilbake til Specsavers når jeg skal skifte ut brillene. 

Anonymkode: af1e6...1b1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2019 den 21.42, AnonymBruker skrev:

Urban i Stavanger.

Teit ung kjerring gadd ikke å leite etter størrelsen min. Da jeg spurte om hun hadde den, sa hun nei, og fortsatte å brette klær.

Ignorerte meg da jeg spurte om noen andre. Fortsatte med en bunke til, før hun sa nedlatende « de er ikke på salg altså» (veldig nedlatende tone). Sa jeg var klar over det, men lurte på om hun hadde min størrelse. Helt fjern, og fortsatte med en bunke til. 

Ville jeg at hun skulle sjekke? Ja, jeg sa jo det. Stakk hodet så vidt innom lageret i få sekunder, og lot som hun sjekket. Snudde omtrent i dørkarmen og fortsatte med klærne. Så ikke på meg en eneste gang. Tydeligvis ikke interessert i å ha meg som kunde. Det er greit. Gidder ikke å handle der heller da.

Anonymkode: f0a70...c92

Den opplevelsen er du ikke alene om! Har vært der en del ganger med et familiemedlem, og når vi har spurt om de har den og den størrelsen har vi bare fått til svar "finner du ikke størrelsen selv så har vi den ikke".

Vi har også fått høre "de er ikke på salg altså" et par ganger. 

 

Jeg har nå klart å overtale familiemedlemmet om at det er slutt på å handle der, vi får heller finne en annen butikk som har behjelpelige ansatte. 

Anonymkode: 9bcb2...b88

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...