Gå til innhold

Sykehjem og bolig for asylsøkere i samme bygg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg akkurat fått vite at kommunen skal leie en etg i samme bygg som sykehjemmet som jeg jobber. Denne etasjen skal da brukes til boliger til asylsøkere...

WTF liksom?!?

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med tråden, må bare få ut litt frustrasjon og forbauselse... Herregud, krigstraumede og demente i samme bygg og med felles utearealer... Dette må da på et eller annet tidspunkt få alvorlige konsekvenser :O

Anonymous poster hash: 98596...87e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en oppskrift på katastrofe. Stakkars demente.

Anonymous poster hash: a0eeb...dd8
AnonymBruker
Skrevet

Nå vil det vel komme helt an på hva slags gruppe asylsøkere som skal plasseres der da, det kan jo godt tenkes at det er barnefamilier eller lignende. Ingen grunn til å krisemaksimere før man vet helt hva som skal skje? Det høres jo ut som om du nettopp har fått beskjeden og allerede tenker det verste.

Anonymous poster hash: e943c...407
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er dette? Høres ikke bra ut.

Anonymous poster hash: 2bd43...46a
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det være så problematisk? Ut fra mine praksiserfaringer fra demensavdeling på sykehjem, gidder de færreste anstatte å ta med de demente ut likevel. Og om de gjør det på dette sykehjemmet, så bra! Hvorfor skulle det være så negativt at det eventuelt er noen asylsøkere der ute?

Anonymous poster hash: 50078...901

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det være så problematisk? Ut fra mine praksiserfaringer fra demensavdeling på sykehjem, gidder de færreste anstatte å ta med de demente ut likevel. Og om de gjør det på dette sykehjemmet, så bra! Hvorfor skulle det være så negativt at det eventuelt er noen asylsøkere der ute? Anonymous poster hash: 50078...901

Asylsøkere med feks PTSD, krigstraumer ol... Som møter på demente utagerende pasienter, pasienter med utpreget parkinson osv... Nei, lukter som uheldige episoder kan oppstå...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Asylsøkere med feks PTSD, krigstraumer ol... Som møter på demente utagerende pasienter, pasienter med utpreget parkinson osv... Nei, lukter som uheldige episoder kan oppstå...

Reagerer mer på at de skal gi ut sykehjemsplasser til andre enn de eldre. Er det ikke manko på det?

Kan de ikke bare finne et nedlagt luksushotell til asylsøkerne slik de gjør alle andre steder.

Anonymous poster hash: f0cce...00c

AnonymBruker
Skrevet

Reagerer mer på at de skal gi ut sykehjemsplasser til andre enn de eldre. Er det ikke manko på det?

Kan de ikke bare finne et nedlagt luksushotell til asylsøkerne slik de gjør alle andre steder.

Beklager, jeg skulle ikke Quote dette innlegget

AnonymBruker
Skrevet

Asylsøkere med feks PTSD, krigstraumer ol... Som møter på demente utagerende pasienter, pasienter med utpreget parkinson osv... Nei, lukter som uheldige episoder kan oppstå...Anonymous poster hash: 98596...87e

De fleste demente er vel ikke akkurat utagerende, de er mer "vandrere" i så fall. Og langt flere sitter i rullestol. Hvilke problemer mener du kan oppstå mellom en eldre pasient med parkinson og en krigsherjet asylsøker? De fleste har da lært å respektere eldre, for det er langt valigere å lære i en del andre land enn her i Norge. Her stuer vi dem bort på institusjoner. Og hva mener du med "lukter"? Om de eldre lukter, bør de tilbys dusj litt oftere enn hver 14 dag, som ofte er det de får tilbud om.

Anonymous poster hash: 50078...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...