Zicka Skrevet 7. mai 2014 #1 Del Skrevet 7. mai 2014 Jeg tok trafikkalt grunnkurs i 2008, da også med mørkekjøring. Og hadde nesten lappen i boks i 2009. Men rett før jeg hadde alle de "store" tingene igjen så døde min farfar, og jeg ville da ikke kjøre bil, siden det med bil og lappen på en måte var vår greie. Så jeg har ikke kjørt siden. Nå vil jeg begynne igjen, men er det noen sjeler her inne som vet om jeg må ta TG på nytt? Minnes å ha lest det et sted, og det er mange som sier at et TG varer "for alltid". Håper de har rett og jeg tar feil, så jeg slipper å sitte igjennom 17 timer med kjedelig teori som sitter som støpt i hjernen min fra sist gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zeppo Skrevet 7. mai 2014 #2 Del Skrevet 7. mai 2014 Det mener jeg skal være gyldig. Tror ikke det står noen annen frist på beviset enn den om å ta mørkekjøring for de som ikke har dette med i TG i første omgang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zicka Skrevet 7. mai 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 7. mai 2014 Ah, okei. Tusen takk for svar! Da er det bare til å peise på med teoriprøven. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New_Girl Skrevet 7. mai 2014 #4 Del Skrevet 7. mai 2014 Det er riktig at det fortsatt er gyldig Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zicka Skrevet 8. mai 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 8. mai 2014 Strålende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asso Skrevet 11. mai 2014 #6 Del Skrevet 11. mai 2014 Ja, jeg tok TG i 2007 og det er gyldig, skal øyeblikk ha oppkjøring =) så lenge du har bevis på det så skal det ikke være noe problem, og er du over 25 år så slipper du å ta TG i det hele =) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 3. juni 2014 #7 Del Skrevet 3. juni 2014 Ja, jeg tok TG i 2007 og det er gyldig, skal øyeblikk ha oppkjøring =) så lenge du har bevis på det så skal det ikke være noe problem, og er du over 25 år så slipper du å ta TG i det hele =) Du trenger ikke engang ha beviset, det blir lagret hos statens vegvesen. Og ja det er gyldig i *En evighet* helt til de gjør noen endringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 4. juni 2014 #8 Del Skrevet 4. juni 2014 Du trenger ikke engang ha beviset, det blir lagret hos statens vegvesen. Og ja det er gyldig i *En evighet* helt til de gjør noen endringer. Man har ikke lov å øvelseskjøre eller ha kjøretimer uten å ha med seg beviset for grunnkurs og gyldig legitimasjon. Blir man stoppet da så får man bot. Det du sier er som å si at man ikke trenger å ha med seg førerkortet når man kjører bil fordi det er registrert hos statens vegvesen at man har det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New_Girl Skrevet 4. juni 2014 #9 Del Skrevet 4. juni 2014 Man har ikke lov å øvelseskjøre eller ha kjøretimer uten å ha med seg beviset for grunnkurs og gyldig legitimasjon. Blir man stoppet da så får man bot. Det du sier er som å si at man ikke trenger å ha med seg førerkortet når man kjører bil fordi det er registrert hos statens vegvesen at man har det. Er du over 25 trenger du ikke bevis. Bare legitimasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy1 Skrevet 4. juni 2014 #10 Del Skrevet 4. juni 2014 Er du over 25 trenger du ikke bevis. Bare legitimasjon. Det vet jeg, men personen jeg svarte sa at man ikke trenger å ha med seg beviset (og da antar jeg at det er snakk om en person som må ha bevis for å kunne kjøre) og det må man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New_Girl Skrevet 4. juni 2014 #11 Del Skrevet 4. juni 2014 Det vet jeg, men personen jeg svarte sa at man ikke trenger å ha med seg beviset (og da antar jeg at det er snakk om en person som må ha bevis for å kunne kjøre) og det må man Det er riktig ja. Må man ha grunnkurset så må man også ha med beviset når man øvelseskjører. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2014 #12 Del Skrevet 5. juni 2014 Man har ikke lov å øvelseskjøre eller ha kjøretimer uten å ha med seg beviset for grunnkurs og gyldig legitimasjon. Blir man stoppet da så får man bot. Det du sier er som å si at man ikke trenger å ha med seg førerkortet når man kjører bil fordi det er registrert hos statens vegvesen at man har Javel? Jeg hadde ikke med mitt, og jeg satte meg bare inn og kjørte jeg. Dette var i en større norsk by. Anonymous poster hash: 21ae4...a69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New_Girl Skrevet 5. juni 2014 #13 Del Skrevet 5. juni 2014 Javel? Jeg hadde ikke med mitt, og jeg satte meg bare inn og kjørte jeg. Dette var i en større norsk by.Anonymous poster hash: 21ae4...a69 Ble du stoppet da? Spiller ingen rolle hvor du bor. Er du under 25 må du ha med beviset når du kjører. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 6. juni 2014 #14 Del Skrevet 6. juni 2014 Javel? Jeg hadde ikke med mitt, og jeg satte meg bare inn og kjørte jeg. Dette var i en større norsk by. Anonymous poster hash: 21ae4...a69 Jfr. Trafikkopplæringsforskriften § 2-1: Bevis for fullført trafikalt grunnkurs, eventuelt med unntak som nevnt ovenfor vedrørende mørkekjøring, medbringes under øvingskjøring. Case closed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå