Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann jobber masse (kvelder, helger etc...) Jeg jobber vanlig 8-4 jobb. Han tjener veldig godt og jeg tjener helt vanlig. Vi har tre relativt små barn, hvorav et er veldig krevende. Vi har delt økonmomi, så det blir jo ti at han betaler mer enn meg.

Nå føler jeg ike at det går rundt med familien lenger. Jeg er den som gjør nesten all jobben med barna og husarbeid hjemme, og jeg blir så utrolig sliten. Vi har vaskehjelp, men det er jo en milion andre ting som må gjøres med små barn i hus. Jeg ønsker å gå ned i 80 % eller noe for å få kabalen til å gå opp. Min mann ser ikke problemet for "det går jo så greit sånn det er," men han ser jo ikke at jeg sliter meg ut. Han mener det er urimelig om jeg skulle tjene enda mindre enn han, og han måtte bidra enda mer økonomisk.

Er jeg urimelig som vil jobbe deltid?

Anonymous poster hash: 99ef8...dfa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er bedre om han går ned til 80% stilling? Så stiller dere ihvertfall mer likt økonomisk. Da får dere også mer like pensjon.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er bedre om han går ned til 80% stilling? Så stiller dere ihvertfall mer likt økonomisk. Da får dere også mer like pensjon.

hæ? Det gir jo ingen mening... Vi er er mer avhengig av hans lønn enn min, og han er ikke i et yrke der det er mulig å jobbe redusert...

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får si til han at "Neivell, men da får du ta i et tak her hjemme da, sånn at ikke alt hviler på meg". Siden han tydeligvis jobber veldig mye, så burde kanskje han heller vært den som gikk ned i stilling og gjorde mer hjemme og med barna, men det er jo ikke alle yrker hvor man har muligheter til det. Men sånn i utgangspunktet så synes jeg ikke det er noe galt i at du går ned i stillingsprosent dersom dere har råd til det, du vet jo selv hva du tåler og hva som blir for mye i lengden. Jeg ville satt meg ned med mannen og diskutert det, sånn at begge får frem sine synspunkter og meninger.

Anonymous poster hash: 40994...7fd
  • Liker 6
Skrevet

hæ? Det gir jo ingen mening... Vi er er mer avhengig av hans lønn enn min, og han er ikke i et yrke der det er mulig å jobbe redusert...

TS

For da kan han bruke de 20% på hjem og barn og du kan slappe av når du kommer hjem fra jobb. Men ser jo at det ikke går om han ikke kan jobbe redusert. Men er det ikke mulig for han å jobbe litt mindre (ikke nødvendigvis deltids) og hjelpe til mer?

Skrevet

Min mann jobber masse (kvelder, helger etc...) Jeg jobber vanlig 8-4 jobb. Han tjener veldig godt og jeg tjener helt vanlig. Vi har tre relativt små barn, hvorav et er veldig krevende. Vi har delt økonmomi, så det blir jo ti at han betaler mer enn meg.

Nå føler jeg ike at det går rundt med familien lenger. Jeg er den som gjør nesten all jobben med barna og husarbeid hjemme, og jeg blir så utrolig sliten. Vi har vaskehjelp, men det er jo en milion andre ting som må gjøres med små barn i hus. Jeg ønsker å gå ned i 80 % eller noe for å få kabalen til å gå opp. Min mann ser ikke problemet for "det går jo så greit sånn det er," men han ser jo ikke at jeg sliter meg ut. Han mener det er urimelig om jeg skulle tjene enda mindre enn han, og han måtte bidra enda mer økonomisk.

Er jeg urimelig som vil jobbe deltid?

Når han jobber kveld/helg, er hans oppfatning at du er hjemme og slapper av.

Jeg hadde krevd at han kompenserte for sin del av barnepass-timene i helgen, og latt alt av husarbeid være til han kom hjem, og så fordelt dem 50/50 på hjemmetiden hans. Det gjelder også gavekjøping, følge til tannlege osv.

Du må synliggjøre at familien og hjemmet ikke driver seg selv.

• Liker 5
Skrevet (endret)

I en slik situasjon kan jeg skjønne du har et ønske om å jobbe redusert, men da får han enten bidra mer selv hjemme eller så jobber du mindre. Hvis han ikke forstår det bør dere kanskje ta dere en skikkelig alvorsprat, alt ansvar kan ikke legges over på deg bare fordi han tjener og jobber mest.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For da kan han bruke de 20% på hjem og barn og du kan slappe av når du kommer hjem fra jobb. Men ser jo at det ikke går om han ikke kan jobbe redusert. Men er det ikke mulig for han å jobbe litt mindre (ikke nødvendigvis deltids) og hjelpe til mer?

Jeg føler det er mer gjennomførbart at jeg reduserer, for om han skulle "lovet å jobbe mindre" så har jeg på følelsen at det ville vart i en uke...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Når han jobber kveld/helg, er hans oppfatning at du er hjemme og slapper av.

Jeg hadde krevd at han kompenserte for sin del av barnepass-timene i helgen, og latt alt av husarbeid være til han kom hjem, og så fordelt dem 50/50 på hjemmetiden hans. Det gjelder også gavekjøping, følge til tannlege osv.

Du må synliggjøre at familien og hjemmet ikke driver seg selv.

Ja jeg tror virkelig at han tror det altså, jeg har prøvd å snakke med han og forklart at jeg blir utslitt og at hele familien drives av min kraft (sånn bortsett fra det økonomiske) men han har jo aldri prøvd å skulle ta alt ansvaret hjemme (tok ikke pappaperm en gang) så jeg tror ikke han forstår hvor mye jobb det er....

TS

AnonymBruker
Skrevet

TS

Golddigger!

Blir så kvalm av kjerringer som har fanget menn med høy inntekt, for så å tvinge gjennom at de vil jobbe redusert -fordi mannen kan jo betale mer!

Skjerp deg.

Anonymous poster hash: c6b6d...4e4

• Liker 8
Gjest Gjest
Skrevet

Hva skal du gjøre hvis du blir singel da??? Da må du jo jobbe 100% igjen. Nei, du blir rett og slett bare nødt til å ta det opp med ham gang på gang, helt til han hører og gjør noe med det.

Skrevet

Synes det høres fornuftig ut at en av dere reduserer stillingen sin, men husk at om du reduserer stillingen din får du mindre i alderspensjon. Så kanskje lurt å begynne å spare privat?

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Synes det høres fornuftig ut at en av dere reduserer stillingen sin, men husk at om du reduserer stillingen din får du mindre i alderspensjon. Så kanskje lurt å begynne å spare privat?

Det er ikke fornuftig i hele tatt, hun sitter i saksen økonomisk ved skilsmisse.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også litt golddigger vibes her altså.... Forkastelig. Dere har stelt det til med tre barn som alle er små samtidig. Kanskje ventet litt mellom hvert barn da. Han har en 100 % stilling han trives i. Så får du gå ned til 80 % og forbruke/shoppe litt mindre da vet du..

Anonymous poster hash: 74247...d1c
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer forøvrig også på hva du kommer til å gjøre dersom dere skiller dere?

Gjest elle82
Skrevet

Nei jeg synes det er helt på sin plass at en av dere jobber redusert når dere har 3 barn og økonomisk mulighet til det.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke fornuftig i hele tatt, hun sitter i saksen økonomisk ved skilsmisse.

Yep. Og pensjonen da...

Anonymous poster hash: 826e5...736

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer forøvrig også på hva du kommer til å gjøre dersom dere skiller dere?

Det er jo ikke noe værre enn å gå opp til 100 % da, jeg jobber i et yrke det er lett å få jobb i, så det skulle ikke være noe problem....

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har tenkt litt på det, burde nok spare litt je, men tror det skulle bli enda vanskeligere å få han med på.... Uansett er det jo bare snakk om en periode, så så stor forskjell blir det vel ikke...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det her var skikkelig bullshit å lese. Dere har til og med vaskehjelp!! Åssen tror du andre har det da!?

De får det jo til å gå rundt! Herregud, ta deg sammen kvinne!

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...