Gå til innhold

Jenter: dusjer dere etter sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dusjer før sex. Ikke etter. Da tørker jeg bare.

Anonymous poster hash: 7f952...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja



Anonymous poster hash: ce210...aff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andrea93

Neida. Det er en (seiglivet) urban myte som dagens normalt opplyste mennesker ikke burde tro på.

Du får uvi dersom:

1-du har en medfødt feil i urinrøret som gjør at det hoper deg opp tiss der (nå snakker vi milligram) og ikke kompenserer for dette med en hygiene som er upåklagelig.

2-du har dårlig hygiene

3-du har sex med en partner med dårlig hygiene

UVI er altså ikke noe som dukker opp som troll i hatt (selv om jenter på kg later som det gjør det, sikkert fordi det er pinlig å innrømme at de vasker seg feil) - det krever bæsjebakterier i urinrøret, noe som kommer av dårlig hygiene.

Jeg dusjer ikke etter sex dersom jeg ikke er klissete (feks av massasjeolje). Har jeg sex før leggetid så soves det etter sex. Å stå opp igjen har aldri falt meg inn. Jeg har hatt uvi en gang - jeg hadde også matforgiftning, så hvem som helst kan gjette grunnen til den infeksjonen. ;)

Anonymous poster hash: a9dc8...6a6

Her tror jeg du tar feil. Selv har jeg hatt UVI èn gang i hele mitt liv, og det kom morgenen etter den eneste gangen i hele mitt liv hvor jeg sovnet med sperm inni meg fordi jeg ikke orket å gå på badet. Det er en for stor tilfeldighet om det ikke skulle ha en sammenheng.

Ellers anbefaler blant annet Lommelegen å alltid tørke seg/vaske seg/tisse eller tilsvarende etter sex nettopp fordi det er økt risiko for å få det om du lar være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dusje etter sex greia er veldig overdrevet. Det har sikkert sine fordeler og kan sikkert utgjøre en liten forskjell, men tror ikke det er avgjørende. Jeg er veldig disponert for UVI, og i løpet av en 4-års periode hadde jeg det 17 ganger. I denne perioden fikk jeg det altså ekstremt lett, bare jeg ble litt kald eller ikke tok av meg bikini rett etter bading var det på'n igjen. I de samme årene var jeg seksuelt aktiv og sovnet ofte uten tørking, og aldri fikk jeg UVI i forbindelse med det. Og hvis man ikke får det når man fikk det så ofte som jeg så kan ikke sjansene være så store.

(Etter UVI har man de neste mnd stor sannsynlighet for å få det igjen, så var derfor jeg fikk det hele tiden ikke fordi det er noe galt ellers)



Anonymous poster hash: 891bc...044
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da hadde jeg ikke rukket noe annet... Jeg går på do og ordner meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke full dusj, men prøver å tisse før understellet blir spylt rent. :)



Anonymous poster hash: e9445...c8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dusjer ikke alltid etter sex, spørs når på døgnet det er. Tisser og tørker vekk sæd da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer ikke, jeg liker faktisk at jeg lukter litt av mannen min dagen derpå :) Men jeg tisser alltid, selvom jeg aldri har hatt uvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dusjer ikke, tisser ikke, sovner bare i armkroken til hunken min :)



Anonymous poster hash: 67afe...29e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir i senga og sover! Går selvsagt på do om jeg må det. Men får ikke uvi av å sove med spermen i meg nei

Anonymous poster hash: 726d6...23c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Det kommer helt an på om jeg svettet mye eller ikke. Om jeg har vært veldig aktiv og svetter skikkelig tar jeg meg som regel en kjapp dusj etterpå. Har vi hatt rolig sex eller der jeg ikke har vært så aktiv dusjer jeg ikke. Det føler ikke jeg er nødvendig om jeg ikke svettet eller fikk gris på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tisser alltid, fikk råd av legen om det for å forebygge uvi. Dusjer av og til, våtseriett hvis jeg ikke dusjer. Klarer ikke å sovne og føle velvære med sæd rennende ut i trusa eller på lakenet.

Anonymous poster hash: 55969...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...