Gå til innhold

vil morgenfugler endre seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei snuppe på 18 mnd. Legges kl 19, sovner raskt. Sover greit på natten, men våkner kl 0430/0500 hver morgen. Har gjort det siden hun var ca 14mnd....vi har redusert dagsoving fra 2,5 t til 1t15min litt om gangen på disse mnd. Hun trenger en dupp på dagen. Sover fra ca 11-1215. Hilder ikke lengre. Virker på oss som hun er født morgenfugl. ..våknet tidlig siden fødsel...vi hae prøvd å utsette legging med dårlig resultat. Overtøtt og dårlig søvn. Vi legger oss senest 2130-også i helgene for å klare å fungere. Vil det endre seg når hun blir eldre. Vi er kjipe gjester i bryllup og andre større selskap om dagene da vi drar tidlig hjem for å klare neste dag.

Anonymous poster hash: b9b62...57b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, forhåpentligvis vil det endre seg. :)

Begge mine var morgenfugler fra ca 4 mnd til de var 2-3 år. Nå sover de til de vekkes 6.30 og gjerne til 8-9 i helgene.

( De er 6 og 4 nå)

Tøft når det står på det der :klem:

Anonymous poster hash: 0e8a6...9bd

Skrevet

Jeg har en gutt som våknet mellom 5 og 6 til han var ca 2,5. Da gikk det plutselig veldig over, og nå (snart 4 år) sover han til 8-9 i helgene selv om han legges 18.30.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Mine på 4 og 6 er fortsatt morgenfugler... Tror ikke det er noen garantier der, gitt.

Skrevet

Min er 12 og fortsatt morgenfugl. Sover til max 7 i helgene

Skrevet

... og samme her. Selv tenåringene er oppe tidlig, i hvert fall til tenåringer å være. De i barneskolealder står opp i sekstiden, hverdag som helg.

Men, då fort de er i stand til å ordne seg litt selv er jo dette ikke problematisk lenger. Faktisk er det veldig kjekt i forhold til barnehage, skole og morrastress. Etter at den slitsomme tiden med de eldste var over, har jeg egentlig vært veldig fornøyd med å slippe syvsovere som må vekkes 20 ganger og er skikkelig morratrøtte... :)

Skrevet

Men, då fort de er i stand til å ordne seg litt selv er jo dette ikke problematisk lenger. Faktisk er det veldig kjekt i forhold til barnehage, skole og morrastress.

Det er jeg enig i. Jeg skulle gjerne sett at gutten min sto opp tidligere av seg selv. Har ikke prøvd å legge ham tidligere, men det sier seg jo selv at det ikke er så veldig aktuelt. I hverdagen er det ingen fordel at han sover så lenge, vi får ofte en dårlig start på dagen fordi jeg må vekke ham 6.30.

AnonymBruker
Skrevet

Da datteren min var liten våknet hun 04-04:30 hver morgen... Uansett. Dagsoving ble tatt vekk, hun ble lagt senere.. Nada.

Nå som hun er tenåring sover hun så mye at det skulle nesten ikke være mulig..

Så det endrer seg vel før eller siden :fnise:

Anonymous poster hash: 669ab...a1f
Gjest Magdalene
Skrevet

Her var eldste morgenfugl til hun var 4,5år ca.

Det siste halve året har hun sovet til rundt kl 8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...