Gå til innhold

Svømmefruen......la ut bilde, baby født 2,5 mnd for tidlig...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Jørild

2,5 mnd ja. Nei, hun mener nå selv at hun var høygravid da, utifra bildeteksten. Litt usikker på hvor grensene går for når man regnes for å være høygravid..(?)

Siste 40 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri klart å akseptere det ihvertfall.. Syntes det er ganske sykt at idrett er viktigere enn barnet ditt som er født nesten 3 mnd for tidlig.

Jeg hater å skulle kritisere og kritisere, men jeg fikk også veldig avsmak av et bilde hun har postet på instagram av en badevekt og med teksten:" vekt før gravid 58, vekt høygravid 59". Hun la altså på seg hele 1 kg...

Akkurat disse to fikk jeg litt avsmak av desverre, men det er jo mitt problem.

Har du sett forklaringen også kanskje? Hun mistet masse muskler av å ikke trene like hardt som før. Da går man gjerne ned i vekt.

Synes man skal la Anja være i fred. Hun har ikke blogget over lengre tid, så helt enkelt er det lite innblikk vi egentlig har i livet hennes. Og da blir det for dumt å sitte her og kritisere det.

Anonymous poster hash: fcef4...9be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Har du sett forklaringen også kanskje? Hun mistet masse muskler av å ikke trene like hardt som før. Da går man gjerne ned i vekt.

Synes man skal la Anja være i fred. Hun har ikke blogget over lengre tid, så helt enkelt er det lite innblikk vi egentlig har i livet hennes. Og da blir det for dumt å sitte her og kritisere det.

Anonymous poster hash: fcef4...9be

Nei, jeg så ikke noen forklaring. Mulig jeg ikke så godt nok etter. Så bare teksten om at hun før hun var gravid veide 58 og som "høygravid" veide 59 og at hun lurte på hvor all maten hun spiste ble av. Syntes bare det sendte ut et litt uheldig signal. Men hun var jo ikke høygravid heller;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv prematurfødt. Ble også født 2.5 mnd før. Moren min hadde anoreksi da hun gikk gravd med meg. Jeg har lest på masse nettsteder, at dersom mor ikke får i seg nok næring/ trener for mye, er det mer sannsynlig at barnet blir prematur. Dette har også legen min fortalt meg. Moren min er frisk nå, men jeg synes det er totalt uforsvarlig det hun har gjort. Jeg vet at hun også drev og jogget som bare F.

Det er sikkert ikke mange som vet om de langsiktige konsekvensene av å bli født prematur. Ja, man er veldig liten, og må ligge i kuvøse. Men hva skjer videre i utviklingen? Mange får lærervansker, problemer med konsentrasjonen(Det har ikke jeg fått). Jeg har selv 5 søsken, og jeg har helt fra jeg var liten vært veldig annerledes enn mine søsken. Jeg er forsiktig, veldig sensitiv for høye lyder, mer engstelig. Jeg har også utviklet et utrolig dårlig selvbilde fra jeg var veldig liten. Oppfatningen min av meg selv, sviktet allerede som 2.klassing. Husker også at jeg begynte å gråte for absolutt alt da jeg var yngre. Og jeg har faktisk vokst opp i et harmonisk og støttende miljø. Uansett så mener jeg at min mors treningsmengde og selvfølgelig sykdom, kunne hindret meg fra en del unødige egenskaper...

''Ofte forekommer det at barnet:''

  • Er hypersensitivt - sart for sansepåvirkning, stimuli og stress.
  • Har forsinkede reaksjoner
  • Gråter mye, er utrøstelig
  • Har kroppslig uro og assymetri
  • Er tågjenger (går mye på tå)
  • Har en høy smerte- toleranse
  • Er langsom - trenger god tid
  • Har vanskelig for å sove. Våkner ofte, har mareritt
  • Vansker med å spise
  • Vansker med å holde seg renslig
  • Vanskelig for å koordinere sanseinntrykk, motta og forstå kollektive beskjeder, konsentrere seg, huske og lære.
  • Er hyperaktiv eller passiv
  • Er aggressiv eller inne- sluttet
  • Er utrygg og redd, tilknytning til få, separasjonsangst
  • Utvikler motorikk og språk sent
  • Har dårlig selvbilde




Anonymous poster hash: 0df87...def
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg syntes er usmakelig er at hun hadde fått beskjed av legen om å ligge i ro, men dreit i det og jogga som faen og plutselig føder hun 2,5 mnd før tiden. Og dette er IKKE speskulasjoner, alt dette har hun opplyst på Instagram.

Anonymous poster hash: b8098...636

Kan du linke til hvor dette står? Liker å se primærkilden før jeg gjør meg opp noe mening. Sekundærkilden på KG stoler jeg ikke på ;)

Ny trend takket Fruen at alle gravide har angst for at vekten går opp og magen blir større, så jogger mødre hver dag og fødselen starter 2,5 mnd før tiden. Er det sunt?? Nei, selvsagt ikke. Ble enda mer rystet nå, at hun egentlig IKKE skulle bevege seg frem til fødsel, men JOGGET??? Dette er da ikke bra, og babyen kom ut prematur. Så sørgelig verden er blitt,

Anonymous poster hash: 250cd...5f0

Hehe, "alle" er vel å overdrive! Tror derimot at fotballfrue senket terskelen for å poste slike bilder av seg selv.

Det som er så trist i slike saker er at det ofte kommer et bilde av noen som ikke har en slik kropp (noe som er bra) men så blir det hele ødelagt av at noen må kommentere at; Dette var mye bedre enn disse beinranglene ja!

Da faller hele poenget med mottoet om å være stolt av den kroppen man har helt bort.

Anonymous poster hash: ce4a0...ee7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også relativt usmaklig at hun gjør dette akkurat på dagen to år etter at Dale Oen døde.

Anonymous poster hash: 96dc1...982

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes hun fremstår veldig usympatisk? Ikke bare pga. akkurat dette, men generelt?

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet helt greit å legge ut bildet, men at hun "jogget ut barnet" så tidlig er veldig egoistisk. Jeg hadde ikke hatt en slik mage om jeg fødte 2, 5 mnd før termin, men nå har jeg aldri hatt en slik mage, så hadde blitt enda mer sjokkert enn henne om jeg fikk en slik mage etter fødsel :fnise:

Anonymous poster hash: 45dd1...9ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel neppe noen her som vet årsaken til prematurfødselen, så å hevde at det var pga trening/underernæring blir kun spekulasjoner/ryktespredning!

Det er mange årsaker til prematurfødsler som mor overhode ikke har "skyld" i; uvi, morkakeløsning, svangerskapsforgiftning, osv.

Så.. litt edruelighet skader vel ikke?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun har lagt ut et bilde av seg selv etter fødselen, kunne jeg virkelig ikke brydd meg mindre om.

Derimot opplysningene om at hun skulle holde seg i ro, men trente istedenfor, de skremmer meg veldig.

Jeg er mamma til TM som ble født 7 uker for tidlig grunnet morkakeløsning.

Hvorfor vet ingen.

Jenta fyller 7 år i neste uke, og hadde Svømmefruen (hjelpes...) vist litt om hva slags oppfølging vi har hatt behov for, hadde hun sittet uke etter uke på intensivavdelingen på Nyfødt med et knøtt på brystet, hadde hun stått og sondematet, sett barnet sitt ligge koblet til maskiner for å kunne puste, hadde hun måttet vente i et døgn før hun kunne få holde barnet....

OK, nå roter jeg meg bort. Ingen andre enn vi som har vært igjennom dette vet hvordan det er, men bare tanken på at hun har gjort stikk motsatt av hva legene har sagt (prøver og ikke si at hun har fremprovosert....) gjør meg rasende.

Vi har hatt oppfølging i 6,5 år og jenta vår har såkalte senskader som en AB listet opp her:

''Ofte forekommer det at barnet:''

  • Er hypersensitivt - sart for sansepåvirkning, stimuli og stress.
  • Har forsinkede reaksjoner
  • Har kroppslig uro
  • Er langsom - trenger god tid
  • Vanskelig for å koordinere sanseinntrykk, motta og forstå kollektive beskjeder, konsentrere seg, huske og lære.
  • Er utrygg og redd, tilknytning til få, separasjonsangst
Anonymous poster hash: 0df87...def

Og tingene her i huset har blitt mye bedre, men dette er da det vi ser nå.

Hadde jeg skullet utelukket punkter for to år siden ville lista blitt lengere.

Hvor vil jeg med dette?

Jeg vet ikke.

Er bare rysta langt inn i hjertet og sjelen over hva noen risikerer, kun for sin egen egoisme.

Nå skal jeg tørke tårer og klemme litt på ungen min.....

PS!

Kjente at jeg kanskje reagerte litt mer enn strengt tatt nødvendig på dette.

Men reaksjonen er om ikke annet enn ekte...

Endret av MarianneE
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare rysta langt inn i hjertet og sjelen over hva noen risikerer, kun for sin egen egoisme.

Nå skal jeg tørke tårer og klemme litt på ungen min.....

30+0 og godt under de kritiske 1500 gr her, så skjønner hva du tenker og føler!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du linke til hvor dette står? Liker å se primærkilden før jeg gjør meg opp noe mening. Sekundærkilden på KG stoler jeg ikke på ;)

Anonymous poster hash: ce4a0...ee7

Jeg sjekket nå og hun har selvsagt slettet de bildene. Skjønner jeg godt, for det er jo rimelig pinlig! Først la hun ut et bilde av at hun lå i sengen hvor hun skrev at legen ba henne holde seg helt i ro med masse hastag f.eks #staystrong osv. Neste dag la hun ut joggebilde med påfølgende tekst om at "selveste Anjamor klarer da ikke å holde seg i ro". Så fødte hun.

Anonymous poster hash: 1b5e0...182

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner folk å se bra ut etter fødsel, men må si jeg stusset litt på dette bildet.

Har flere venninner som har fått premature barn (2-3 mnd for tidlig fødte) og de har vært mer opptatt av å være bekymret for barna sine - de var nesten ikke å få tak i engang den første tiden.

Syns det er rart hun fokuserer på utseende.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Fordi et menneske ikke gjør som dere vil at folk skal gjøre så er hun fritt vilt og kan hetses slik dere hetser her i denne tråden?

Kvinner er kvinner verst - og det er KG et "levende" eksempel på. Dere er ondskapsfulle og mange er direkte stygge i sine ytringer ... Det er tragisk at flere av dere selv har barn - som kanskje tar etter den utidige oppførselen deres - noensinne tenkt på hvilken måte dere ønsker å påvirke barna deres?

Jeg for min del ønsker å gå foran som et godt eksempel og for meg er empati og evne til å akseptere at ikke alle mennesker er like kjempeviktig. Mennesker som ikke er i stand til dette vil slite hele livet.

Ingen liker slike mennesker bortsett fra de som baksnakker og sladrer like mye ...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi et menneske ikke gjør som dere vil at folk skal gjøre så er hun fritt vilt og kan hetses slik dere hetser her i denne tråden?

.

Tja. Jeg tenker at jeg fint kan hetse folk som med vilje forårsaker prematuritet. Ikke at jeg har gjort det her, men det syns jeg er velfortjent. Bildet gir jeg en god beng i.

Veldig så du skal forsvare alle nepskrell der ute stadig vekk, altså.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

Tja. Jeg tenker at jeg fint kan hetse folk som med vilje forårsaker prematuritet. Ikke at jeg har gjort det her, men det syns jeg er velfortjent. Bildet gir jeg en god beng i.

Veldig så du skal forsvare alle nepskrell der ute stadig vekk, altså.

Jasså - så DU vet at det var joggingen som forårsaket at barnet ble født før tiden?

Man skal passe seg vel for å si noe sånt om andre mennesker.

Og ja, jeg forsvarer mennesker som jeg ser er offer for mobbing og baksnakking - det gjør jeg her og det gjør jeg i den virkelige verden ... heldigvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså - så DU vet at det var joggingen som forårsaket at barnet ble født før tiden?

Man skal passe seg vel for å si noe sånt om andre mennesker.

Og ja, jeg forsvarer mennesker som jeg ser er offer for mobbing og baksnakking - det gjør jeg her og det gjør jeg i den virkelige verden ... heldigvis.

Har jeg sagt det? Du tillegger meg ting jeg ikke har snakket noe om. Veldig så mye DU går rundt og vet. Mobbing my ass. Det er på tide du slutter å være naiv, lille du. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venninner som har født 1-2 mnd før termin og når de har kommet hjem med baby så har de fortalt at de er SÅ glad for at de fødte før alle gravidkiloene raste på på slutten. Og ingen av de samme har klaget over hvor tøft det var med en prematur baby, de var veldig kroppsfikserte. Også før graviditeten. Det er vel samme ulla som Anja. Utseende er det viktigste i deres øyne.

Men jeg har også venninner som fødte prematur som ikke snakket om kiloer og kropp i det hele tatt, som hadde fokus på barna.

Anonymous poster hash: 45dd1...9ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...