Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som ha hatt tidlig ul her?

Lurer på om det er mulig å se om det er et levende eller dødt "foster" så tidlig som uke seks? Erfaringer

Anonymous poster hash: da1a8...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så hjerte slå i uke seks. Men har jeg forstått det riktig er det da man begynner å se hjerte slag, så uke seks kan vel være litt tidlig for noen. Så vet ikke om man ser at noe er dødt. Men fult mulig å se liv i allefall.

Gjest Kokkosnøtta
Skrevet (endret)

ss

Endret av Kokkosnøtta
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på tidlig ultralyd nå og de kunne se et lite hjerte slå. Så fantastisk :)

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mot slutten av uke 6 (fullført 6, nesten 7) så jeg et pulserende hjerte, men kunne ikke høre det. Hørte det 4-5 dager senere da jeg var 7.5 uker på vei :)

Anonymous poster hash: 35902...e0c
Skrevet

Var i uke 7, fikk både se og høre hjertet da :)

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var på tidlig UL i uke 6+4 sa legen at det var helt på grensen til at de kunne se noe. Vet om de som ikke har sett noe selv om de har vært lenger enn det. Skal man betale selv ville jeg vente til litt uti uke 7, ihvertfall.

Anonymous poster hash: ae954...354
Skrevet

Vi var på ultralyd på 7+0, og fikk se bankende hjerte. Det var en helt fantastisk opplevelse.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller ventet i 2-3 uker og fått igjen det tidobbelte for pengene.

Anonymous poster hash: aa11c...fd1
AnonymBruker
Skrevet

I starten av uke 7 hørte vi ikke noe, og så heller ikke noe før legen slo på kontrast som gjorde at det var blå og røde "pixler" på skjermen som han pekte på og sa var hjerte/hjerteslagene til embryoet. Dette var hos fastlegen og jeg betalte ikke for det. Første UL jeg betalte for var i uke 12+4.

Anonymous poster hash: 4436a...c7e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ventet noen uker til om jeg var deg. Var inne i uke 8 selv. (Tror jeg var 7 uker + 5 dager for å være helt nøyaktig), og da fikk jeg se ett dunkende hjerte. Hadde egentlig ikke planer om å ta ultralyd så tidlig, men det var nødvendig siden jeg skulle ut og reise ganske langt, og ville forsikre meg om at alt var i orden før jeg dro.

Anonymous poster hash: 70f30...764
AnonymBruker
Skrevet

Selv om ts fikk se hjerte i uke 6 vil jeg ikke anbefale folk å dra så tidlig.

Det er snakk om et par dager der hjertet slår/ikke slår og man tviler på om det betyr at man er kortere på vei eller om det har gått galt. I tillegg er det kun uke 6, falsk trygghet, mange mister i uke 7 f.eks. Har hatt utallige tidlige UL, ved 7+5 f.eks kan man uten tvil se mer, og en form hos embryoet, ikke kun en klump mer.

Anonymous poster hash: 22300...4ad

AnonymBruker
Skrevet

Selv om ts fikk se hjerte i uke 6 vil jeg ikke anbefale folk å dra så tidlig.

Det er snakk om et par dager der hjertet slår/ikke slår og man tviler på om det betyr at man er kortere på vei eller om det har gått galt. I tillegg er det kun uke 6, falsk trygghet, mange mister i uke 7 f.eks. Har hatt utallige tidlige UL, ved 7+5 f.eks kan man uten tvil se mer, og en form hos embryoet, ikke kun en klump mer.

Anonymous poster hash: 22300...4ad

Jeg var 6+4 da. Så det skal nevnes :-) selv om hun tok meg tilbake faktisk, med 2 dager. Så nå ligger vi Ann til å få en liten 25desember (selv om de færreste får på termin og dette er tidlig). Haha uansett heldige med den:)

Håper at alt kommer til å gå bra. Og selv om det kan gå galt for vår del - så var tidlig ul viktig for meg fordi jeg gikk og bekymret meg hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...