Gå til innhold

DU har ALDRI ansvaret for at noen voldtok deg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser helt absurde sammenligninger angående voldtekt. Folk her inne sammenligner det med fjellklatring og å bruke sikkerhetsbelte. Jeg vet ikke om enkelte brukere her er mindre intelligente, eller bare veldig unge, men hvor kommer den sammenligningen ifra?

Sammenligningen hadde vært reel om noen kuttet sikkerhetstauet under fjellklatringen, eller at noen hadde plantet en bombe i bilen.

Voldtektsmannen er ikke et dyr, han (eller hun) er et menneske som bevisst VELGER å voldta. Om du blir slått ned av en tilfeldig person, hadde du ansvaret for det siden du gikk ut av huset? En selvmordsbomber sprenger seg selv i butikken du er i, hadde du ansvaret for det også?

Det er stor forskjell på å ha ansvar for noe og å ta forhåndsregler. Ansvaret ligger ene og alene hos den som voldtok. Om du utsatte deg for en situasjon hvor du høyst sannsynelig blir voldtatt, er du enten ung, dum eller naiv, men du har aldri ansvaret for at du ble voldtatt. At det skal være så vanskelig å skjønne er for meg ubegripelig.

Anonymous poster hash: 25f32...553

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Peaches
Skrevet

Amen. Noen folk er virkelig ikke god i hodet.

• Liker 1
Gjest heihade
Skrevet

Flott at du sier det TS, men denne tråden kommer også til å bli ødelagt av disse menneskene som mener voldtektsofre kan takke seg selv. Uheldigvis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ikke, overskriften er ikke provoserende nok til at folk klikker innom^^

AnonymBruker
Skrevet

Blir kanskje litt feil oppstilling av problemet... Et voldtektsoffer har neppe ansvaret for at h*n BLE voldtatt.

Men offeret må vel ta ansvar for seg selv i tiden etter en voldtekt...? Hvem skulle ellers gjøre det?

Anonymous poster hash: 4b230...1c0
AnonymBruker
Skrevet

Flott at du sier det TS, men denne tråden kommer også til å bli ødelagt av disse menneskene som mener voldtektsofre kan takke seg selv. Uheldigvis.

Du maner virkelig ikke til sunn og frisk debatt når du starter opp med å si at tråden blir "ødelagt" av folk som ikke mener det samme som deg?

Er da automatisk alt du mener rett og andre har automatisk feil om de ikke deler ditt syn?

Anonymous poster hash: 4b230...1c0

AnonymBruker
Skrevet

Blir kanskje litt feil oppstilling av problemet... Et voldtektsoffer har neppe ansvaret for at h*n BLE voldtatt. Men offeret må vel ta ansvar for seg selv i tiden etter en voldtekt...? Hvem skulle ellers gjøre det? Anonymous poster hash: 4b230...1c0

Hvor nevner jeg at voldtektsofre mister alt ansvar for eget liv og helse etter voldtekten? Hvorfor er oppstillingen av problemet feil?

AnonymBruker
Skrevet

Det er stor forskjell på å ha ansvar for noe og å ta forhåndsregler. Ansvaret ligger ene og alene hos den som voldtok. Om du utsatte deg for en situasjon hvor du høyst sannsynelig blir voldtatt, er du enten ung, dum eller naiv, men du har aldri ansvaret for at du ble voldtatt. At det skal være så vanskelig å skjønne er for meg ubegripelig.

Du skriver mye bra, jeg er veldig enig. Dette siste avsnittet mener jeg er veldig aktuelt. Utfordringen er at når man snakker om forhåndsregler for egen sikkerhet så er grensene uklare, og mange oppfatter det som skyldplassering. Det er kun overgriper som har ansvar for overgrepet.

Anonymous poster hash: 7d162...6ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...