AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #1 Skrevet 26. april 2014 Føler gutten vår gråter så mye. Han er ofte trøtt og sutrete i løpet av dagen. Han gråter når vi skal legge ham, han gråter når han våkner(flere ganger i løpet av natten, og roer seg bare til melk), han gråter når vi skal skifte bleie, han gråter når vi kler ham, han gråter når vi tar noe fra ham, han gråter når han ikke får til noe... Tips noen? Anonymous poster hash: 5fd3e...94f
Gjest Jørild Skrevet 26. april 2014 #2 Skrevet 26. april 2014 Hvor gammel er han? Mine har vært slik en periode før de fikk språk. Når språket løsnet sluttet gråtingen.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #3 Skrevet 26. april 2014 Hvor gammel er han? Gutten vår på 7 mnd er egentlig en solstråle, men han blir ekstremt sutrete og gråter for alt dersom han er trøtt. Han trenger mye søvn og kan ikke være våken mer enn maks 2,5 timer på dagtid før han må ha neste hvil. Han trenger minst 11 timers søvn på natta og 3-4 timer på dagen fordelt på 3-4 dupper. Så min første tanke er om gutten din får nok søvn? Har han vært slik lenge? Anonymous poster hash: fb506...33f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #4 Skrevet 26. april 2014 Han er 10 mnder og har vel alltid vært slik, begynte med kolikk, og hadde en del låsninger. Hadde vel en måned som gikk fint, men ellers har det vært rimelig konstant. Virker som om han sliter veldig med å sovne, og å beholde søvnen. :/Anonymous poster hash: 5fd3e...94f
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #5 Skrevet 26. april 2014 Ts igjen: men selv de dagene han har sovet greit, blir han kjempe fort sutrete og trøtt om dagen. Max 2 timer etter forrige lurAnonymous poster hash: 5fd3e...94f
Wesla Skrevet 26. april 2014 #6 Skrevet 26. april 2014 Har tvillinger som er ganske like, de er jo mye glade også da, men ofte frustrert. For oss hjelper det mye å være ute, er dere mye innendørs?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #7 Skrevet 26. april 2014 Ja, vi er ganske mye ute. Minst 2 timer hver dag. Triller mye da det bare er slik han klarer å sovne om dagen..Anonymous poster hash: 5fd3e...94f
MockingJay Skrevet 26. april 2014 #8 Skrevet 26. april 2014 Min jente på 9 mnd blir forbannet utendør (når hun er våken altså), så det er ikke sikkert det hjelper å være mer ute. Men huffda ts! Høres ikke noe morsomt ut:( Her kan hun også være litt sutrete noen dager og hun hater egentlig alltid å kle på. Det vi har lært oss er at avledning er beste medisin. Bare ta barnet helt ut av situasjonen, og finn en artig leke som babyen kan holde på mens man feks kler på resten. Her leker hun også i senga til hun stuper selv. Sitter med leken (ikke den mest spennende da), og til slutt kan jeg bare legge henne ned. Reiser hun seg opp så er det helt greit, da leker hun litt til før jeg prøver på nytt. Er mye bedre å ta ting litt piano istedet for at man har både stressede foreldre og barn. Ikke at jeg tror at du gjør noe galt altså, jeg bare tipser om hvordan vi gjør det
Gjest åffårno Skrevet 26. april 2014 #9 Skrevet 26. april 2014 (endret) Ja, vi er ganske mye ute. Minst 2 timer hver dag. Triller mye da det bare er slik han klarer å sovne om dagen..Anonymous poster hash: 5fd3e...94f 2 timer kan være "for lite" kanskje? Ikke at jeg råder til å trille i evigheter, men foreløpig triller vi 6-7 timer til dagen for å unngå superhylskriking pga overtrøtt baby. Altså; ikke at jeg anbefaler det som noe man burde gjøre slik sett, men om det er virkelig eneste måte han får sovne på og babyen er åpenbart overtrøtt og gråter av den grunn, så.......ja. Jeg tenker det er en bedre løsning enn timesvis med gråt(dersom tretthet og problemer med å sovne selv er problemet). Så kan man eventuelt ta vognen kjappere inn igjen for å se om babyen ikke våkner innendørs også. Jeg regner med dere har prøvd alle andre triks i boka. Angående sovet greit; hvor mange timer vil du si det er samlet sett inkludert natten? Og hva pleier dere gjøre generelt om dagene når dere ikke triller? Ja, hadde ikke så mange gode råd - men her er han altså fort sur etter måltider pga tretthet, og da er søvn eneste løsning. Så da gjør man det man må for å få de til å sove iallefall minste anbefalte timeantall Endret 26. april 2014 av åffårno
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #10 Skrevet 26. april 2014 2 timer kan være "for lite" kanskje? Ikke at jeg råder til å trille i evigheter, men foreløpig triller vi 6-7 timer til dagen for å unngå superhylskriking pga overtrøtt baby. Altså; ikke at jeg anbefaler det som noe man burde gjøre slik sett, men om det er virkelig eneste måte han får sovne på og babyen er åpenbart overtrøtt og gråter av den grunn, så.......ja. Jeg tenker det er en bedre løsning enn timesvis med gråt(dersom tretthet og problemer med å sovne selv er problemet). Så kan man eventuelt ta vognen kjappere inn igjen for å se om babyen ikke våkner innendørs også. Jeg regner med dere har prøvd alle andre triks i boka. Angående sovet greit; hvor mange timer vil du si det er samlet sett inkludert natten? Og hva pleier dere gjøre generelt om dagene når dere ikke triller? Ja, hadde ikke så mange gode råd - men her er han altså fort sur etter måltider pga tretthet, og da er søvn eneste løsning. Så da gjør man det man må for å få de til å sove iallefall minste anbefalte timeantall 6-7 timer?! Hva gjør vi når han begynner i barnehagen da, de må vel ha greie soverutiner til da? Ellers går dagene til leking og mating, og noen besøk her og der. På en grei natt sover han fra 19.00 til 06.30 med et par nattmatinger og en del mindre oppvåkninger.Anonymous poster hash: 5fd3e...94f
Gjest åffårno Skrevet 26. april 2014 #11 Skrevet 26. april 2014 6-7 timer?! Hva gjør vi når han begynner i barnehagen da, de må vel ha greie soverutiner til da? Ellers går dagene til leking og mating, og noen besøk her og der. På en grei natt sover han fra 19.00 til 06.30 med et par nattmatinger og en del mindre oppvåkninger.Anonymous poster hash: 5fd3e...94f Altså, jeg anbefaler ikke det overhodet og presiserte det Jeg bare sa at sånn er det her, og foreslo at dere kanskje kan teste soving utendørs i kortere periode før han tas inn dersom alternativet er skriking grunnet tretthet. Ikke om det gjelder frustrasjon pga foreløpig manglende språk eller annet. I bhg sover de ofte ute i vogn Men jeg aner jo ikke hva annet som er prøvd hos dere ifht soving på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå