Gå til innhold

Guttungen på ni år sier alt motsatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For eksempel salmesang i kirka. 'Dine føtter er tomme av ugras, hvem var det du tenkte å ta dem fra?' eller 'krig på Mars' i stedet for 'fred på jord'.

Er dette noe som er vanlig i den alderen som vil gå over tror dere?

Anonymous poster hash: ef767...a64

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ganske vanlig ut, er sikkert morsomt også, men han er stor nok til å forstå at han ikke kan holde på sånn i kirken.

Han får vel bedre språkforståelse av det vil jeg tro, og kanskje en dose kreativitet på kjøpet, så selv om det er slitsomt er det jo noe positivt med det.

Men, som sagt, i kirken er han stor nok til å ikke tulle med tekstene.

Anonymous poster hash: 77ddf...bf5
  • Liker 1
Skrevet

Han er altfor gammel til å holde på sånn. Han tror kanskje han er morsom men for andre virker han nok bare frekk, dum og tilbakestående.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er altfor gammel til å holde på sånn. Han tror kanskje han er morsom men for andre virker han nok bare frekk, dum og tilbakestående.

Nå tar du nok litt hardt i. Han er den smarteste i klassen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå tar du nok litt hardt i. Han er den smarteste i klassen.

Det er nå så, men sosial iq burde hindret ham i å utfolde seg på tidspunkter når det ikke er passende.

Anonymous poster hash: 77ddf...bf5

Gjest heihade
Skrevet

Du tuller ikke sant? Gutten er NI år. Han er et barn. For et forferdelig kjedelig liv du må ha der alt skal være blodig alvor hele tiden.

På meg er det du som virker frekk, dum og tilbakestående. Og alt det klarte du å virke som etter bare å ha skrevet to setninger.

• Liker 4
Skrevet

For meg er det du som er frekk, dum og tilbakestående når du klarer å lire av deg en slik kommentar til en gutt på 9 år.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er han rask i hodet?, man må jo tenke raskt hvis man klarer å bytte så kjapt?

Anonymous poster hash: a7996...033
AnonymBruker
Skrevet

For eksempel salmesang i kirka. 'Dine føtter er tomme av ugras, hvem var det du tenkte å ta dem fra?' eller 'krig på Mars' i stedet for 'fred på jord'.

Er dette noe som er vanlig i den alderen som vil gå over tror dere?

Vanlig og vanlig. Han kjeder seg vel? Dersom han er smart vil ikke kjedsommeligheten gå over i grunnskolen i alle fall, så sjansene er store for at han havner i klammeri med lærerne.

Jeg ville nok satset på å gi han noe å sysle med som var utfordrende for han. Spille et instrument eller være med i en teatergruppe eller noe som han ikke er god i og som gir kreativ utfoldelse samtidig som han får føle på at det tar konsentrasjon å gjøre det ok. Og kanskje også føle på at han gjør det bare sånn nogenlunde ok, noe smarte barn har stort behov for å lære.

Anonymous poster hash: 9955b...59b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Støtter dette. Vår snart 10åring gjør noe alla det samme- og alle i klassen reagerer negativt på det... Så det er ikke å ta hardt i at det kan bli sett dumt på nei- unger er stygge med hverandre allerede i den unge alderen der..

Anonymous poster hash: 4b713...dc9

AnonymBruker
Skrevet

Sosial Iq og Skolesmart er to forskjellige ting. Vil først og fremst at mine unger skal ha førstnevnte.

Man kan virke dum i sosiale sammenhenger selv om man er skolesmart. Det vet du og.

Når sant skal sies vet jeg ikke helt hvor vanlig dette er, men han vokser nok ifra det etter hvert. Ville dog. ha gjort et forsøk om å få han til å slutte med det.

Anonymous poster hash: 7ea38...2cc
AnonymBruker
Skrevet

Han kjeder seg, forstålig nok når du presser han inn i kristendom. Det er ikke akkurat rakettforskning.

Anonymous poster hash: caee9...fe2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...