Gå til innhold

skaffe seg hund samtidig som baby

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om å skaffe seg en valp 1-2 mnd før termin? Ville dere ha ventet?

Saken er at vi mistet brått vår hund for noen uker siden, og det er helt forferdelig å være uten hund.

Anonymous poster hash: 7b391...5d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ventet til ungen er større. Er mye ansvar å trene en hund og ta vare på en baby samtidig. Er tøft nok å skulle få et lite barn til å sove om ikke valpen skal drive og bjeffe og løpe rundt. Ville i så fall valgt en hund som ikke er av den mest bjeffete og viltre typen. Ikke velg en gjeterhund eller en liten glefs liksom :P

• Liker 4
Skrevet

Når babyen har kommet, får du nok å gjøre. Og det er med en normal frisk unge. Om dere får et barn med kolikk f.eks., kommer du til å være glad for at dere ikke har en valp å ta hensyn til også.

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner fikk hvalp samtidig med barn nr to. Eldste barn var 1,5 år. Det var et salig kaos, og jeg var utslitt etter å ha vært på besøk et par timer (og jeg er selv tobarnsmor)

Anonymous poster hash: effb3...9fe

Skrevet

.... så ser vi snart en annonse på finn.no på unghund til omplassering pga "allergi"...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, nei, nei! Du går mer enn nok å gjøre med babyen! Jeg måtte tilslutt omplassere min fordi jeg fikk to barn tett i tett og ikke nok tid eller overskudd til å ta meg av hunden lenger.

VENT!

Anonymous poster hash: 01f14...6ed
Skrevet

Enig med alle over, bedre å vente..

Skrevet (endret)

Ikke en god idé.. og ikke særlig snilt overfor en liten valp som garantert havner i andre rekke! Ikke fordi dere ikke er flink med hund, men fordi det bare blir sånn.. Vent iallfall til babyen blitt noen mnd og tenk tanken på nytt da ;-) (Mest sannsynlig dere da er VELDIG fornøyd med avgjørelsen om å vente...)

Endret av Maggedutti
AnonymBruker
Skrevet

VENT!

Både for hundens, babyens og deres egen del;)

Anonymous poster hash: ee4d3...2cb

Skrevet

Det hadde jeg aldri gjort. Var inne på tanken da hunden vår døde, men innså fort at baby og valp samtidig blir for mye for meg.

Skrevet

Vent! Jeg har nettopp vært igjennom valpetiden (1 stk hund av en liten, grei rase) etter å ha mistet min forrige. Man glemmer hvor mye jobb det er!

Skrevet

Min bror skaffet valp noen uker etter baby nr to kom i hus, men måtte gi den tilbake. For deres, babyens og valpens skyld bør dere vente. Det føles kanskje tomt nå men det tomrommet blir snart fylt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...