Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 15 som la til min adoptivmors etternavn for en stund siden. Jeg hadde egentlig også lyst til å legge til min biologiske mors etternavn, da jeg føler det også er en del av min identitet. Både mamma og pappa ville ikke la meg gjøre det, men jeg har snakket med dem og nå virker det som om de synes det er greit. Jeg lurer på om hvor lang tid det er til neste gang jeg kan legge til et mellomnavn? Har lest litt rundt og det står hvert 10ende år når man er over 18. Er det en annen regel på det så lenge jeg er under 18 eller finnes det noen unntak?

Vennligst ikke kom å si at jeg er for ung til å ta sånne avgjørelser, jeg føler meg ikke som meg selv uten mitt ''egentlige'' etternavn, det er en like stor del av meg som mine norske etternavn :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Jørild
Skrevet

Du kan gjøre det så lenge du har tilknytning til det på et vis. Husker ikke reglene, men jeg gjorde det samme uten at det hadde gått lang tid.

Skrevet

Du kan endre så mye du vil på navnet på en gang, men må vente med nye endringer i 10 år hvis ikke det er særskilte grunner (ekteskap osv). Eneste forskjellen mellom under og over 18 år er at er du under 18 år så må foresatte signere og det har de vel gjort så da er det ingen problem ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...