AnonymBruker Skrevet 24. april 2014 #1 Skrevet 24. april 2014 Vi bor i et rekkehusområde med barn i de fleste husene. Nå skal vi snart feire barnebursdag og hvis været er fint, vil nok ungene være en del ute. Hagen foran husene er ikke avdelt, så alle nabobarna løper fritt foran alle husene. Det er vanligvis bare artig, men nå set jeg for meg at det lett kan bli litt dumt hvis de som er i bursdagen plutselig kommer m is og godteposer mens de andre plutselig ikke får noe. For ordens skyld må jeg si sy vi gjerne deler ut is til nabobarn på finværsdager, så det handler ikke om økonomi, men en bursdag er en bursdag, og vi kan virkelig ikke invitere alle barna rundt her, for det et MANGE! Vært barn kjenner ikke alle, men jeg ser for meg at mange allikevel plutselig står i Hagen vår når de ser at det skjer noe spennende her.En del av ungene er så store at vi ikke kan satse på at foreldrene deres følger med og evt setter grenser heller.... Blir litt i tvil om hva vi skal gjøre..Anonymous poster hash: 9d36f...45d Anonymous poster hash: 00f09...ac4
mara2012 Skrevet 24. april 2014 #2 Skrevet 24. april 2014 Vi bor også i ettslags rekkehus, men her er det ikke så mange barn. Men er deg ikke bedre å la de spise inne, også heller forbeholde leking ol. ute i hagen? Så slipper dere ubudne gjester. Eller, som du sier, er deg jo bare å ha noen ekstra is liggende om det kommer noen barn utenom bursdagsselskapet
Jade Skrevet 24. april 2014 #3 Skrevet 24. april 2014 Spis isen inne, og gi godteposene når de skal hjem :-)
Wit Skrevet 25. april 2014 #4 Skrevet 25. april 2014 Vi bor i rekkehus, og dette er ikke noe problem de gangene noen feirer bursdag. Bare si til barn som ikke er invitert at her er det bursdag, og det er kun gjestene som får is idag. Sånn er det. Din hage er din hage. Fellesområdene kan du selvsagt ikke bestemme over, så derfor bør du dele ut is hjemme hos deg selv.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #5 Skrevet 25. april 2014 Ungene behøver vel ikke vise dette tl alle barna. Er det barn i de andre husene på samme alder? Unger er unger. Og jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke deler av eiendommene Anonymous poster hash: d64cf...e36
AnonymBruker Skrevet 25. april 2014 #6 Skrevet 25. april 2014 Skjønner problemet! Ville hatt maten inne, leking ute. Snop etter uteleken, hvis dere har inne-aktiviteter de kan holde på med etter poseutdelingen. Jeg bor i et lignende nabolag. En nabodame av meg sa at hun hadde grillet pølser i hagen en gang, for barnet sitt, mannen, og noen slektninger som var på besøk. Plutselig kom det nabobarn og stilte seg i pølsekø. Mor til disse barna hadde ikke reagert spesielt på dette, bare sagt at når man har pølsefest i hagen, må man regne med at det kommer barn. :-O Anonymous poster hash: b4844...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå