AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #1 Skrevet 23. april 2014 Vi skal snart feire 5-årsdag og jeg grubler livet av meg ift hvem som skal inviteres. Jenta vår trives best i relativt små grupper og vi ønsker å feire hjemme. Dermed tenker jeg en øvre grense på ca-10 barn. Vi inviterer se 2-3 nærmeste fra gruppa i bhg samt noen nabojente hun er mye sammen med og barn vi kjenner ellers. Dilemmaet er imidlertid som følger: Vi bor i et felt med mange tomannsboliger , og inviterer altså noen av nabojentene. Vegg i vegg med oss, bor en familie ned to gutter på alder med vår jente. Veldig hyggelige naboer som vi har et godt forhold til, men vi er ikke på noe vis omgangsvenner. Barna har heller aldri lekt noe særlig sammen, selv om de alltids kan finne på noe ei kort stund hvis alle er ute samtidig. Dersom det blir finvær på bursdagen, blir vi jo sikkert ute, og Hagen vår grenser til deres, med bare noen bærbusker mellom. Deg blir altså veldig synlig at vi feirer bursdag uten at de er invitert... I fjor tenkte jeg ikke over denne problemstillingen, og heldigvis var de bortreist den dagen vi feiret. Men nå begynner jeg å tenke på om det er dumt av oss å ikke invitere dem... Problemet er at det da også er et par andre som bor like i nærheten som vi kanskje også burde ha med i såfall, og plutselig blir det veldig mange....Uff, hvordan skal vi gjøre dette??Anonymous poster hash: 753f7...cbf
Millimani Skrevet 23. april 2014 #2 Skrevet 23. april 2014 På deres egen måte, enkelt og greit. Sånn som dere har tenkt, det du beskriver her. Nei, det er ikke dumt
Lillemini Skrevet 23. april 2014 #3 Skrevet 23. april 2014 Siden dere har et godt forhold til naboene tror jeg nok jeg ville ha tatt en prat med dem og forklart situasjonen. De har sikkert forståelse for at dere ikke kan invitere alle, og på den måten får de muligheten til å gjøre noe annet med guttene den dagen, om de tror de blir lei seg av å ikke bli invitert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå