AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #1 Skrevet 22. april 2014 Det er ikke så lenge siden jeg og eksmannen gikk fra hverandre (noen måneder), men for meg hadde det vært over lenge. Jeg var følelsesmessig ferdig i et par år før jeg klarte å gå (psykisk vold inne i bildet..). Jeg har nå funnet en ny, vi er ikke offisielt kjærester, men det kan jo hende vi blir det etterhvert. Jeg gruer meg for å fortelle det til eksmannen. Han kommer til å bli så sint. Vi har barn sammen, så vi må jo forholde oss til hverandre, men han er ekstremt bitter over bruddet. Det kommer til å gå utover samarbeidet vårt når jeg forteller det. Samtidig kommer han vel til å merke det ganske raskt i og med at vi bor i relativ nærhet til hverandre, og han ofte må kjøre forbi huset mitt (så han ser vel da at det står en annen bil der og legger sammen to og to). I forhold til barnet er det ikke aktuelt for "han nye" å møte barnet på en god stund ennå. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: fad37...188
Suss81 Skrevet 22. april 2014 #2 Skrevet 22. april 2014 Jeg ville ventet iallefall ett år etter brudd om eksmannen din er som du forklarer, da er iallefall oddsen større for at han selv har finne seg noen han også og ikke klikker i vinkel når han får høre om det.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #3 Skrevet 22. april 2014 Jeg ville ventet til dere er ordentlig involvert og han kommer til å ha med deres barn å gjøre. Så lenge han ikke har det, så er det både en sjanse for at det ikke blir seriøst, samt at det har ingenting med din eksmann å gjøre. Når han omgås deres barn jevnlig burde eksmann få vite det. Anonymous poster hash: 542cd...662 1
cattleya Skrevet 22. april 2014 #4 Skrevet 22. april 2014 Jeg ville fortalt det fortest mulig, etter at dere var offisielt sammen og så ridd stormen av, bedre at han får høre det fra deg. Hvis du har brukt 2 år på å gå fra han og det var vold inn i bilde ville jeg ikke kastet bort et sekund mer enn nødvendig på å skulle ta hensyn til hans ( intense/ustabile?) følelser. Du er fri fra han nå og lev livet ditt for deg selv 1
Gjest New_Girl Skrevet 22. april 2014 #5 Skrevet 22. april 2014 (endret) Når barna blir introdusert for kjæresten din, kan du fortelle eksmannen din også. Ser ikke noe poeng i å fortelle han det nå, ditt privatliv har vel ingenting med han å gjøre så lenge ikke barna er involvert. Endret 22. april 2014 av New_Girl 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #6 Skrevet 22. april 2014 Det er ikke så lenge siden jeg og eksmannen gikk fra hverandre (noen måneder), men for meg hadde det vært over lenge. Jeg var følelsesmessig ferdig i et par år før jeg klarte å gå (psykisk vold inne i bildet..). Jeg har nå funnet en ny, vi er ikke offisielt kjærester, men det kan jo hende vi blir det etterhvert. Jeg gruer meg for å fortelle det til eksmannen. Han kommer til å bli så sint. Vi har barn sammen, så vi må jo forholde oss til hverandre, men han er ekstremt bitter over bruddet. Det kommer til å gå utover samarbeidet vårt når jeg forteller det. Samtidig kommer han vel til å merke det ganske raskt i og med at vi bor i relativ nærhet til hverandre, og han ofte må kjøre forbi huset mitt (så han ser vel da at det står en annen bil der og legger sammen to og to). I forhold til barnet er det ikke aktuelt for "han nye" å møte barnet på en god stund ennå. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: fad37...188 I og med at du må holde barn og ny type fra hverandre først til barnet blir trygt etter bruddet (typisk 1-2 år) og så til du er sikker på at dette forholdet vil vare, så ser jeg ikke noen grunn til å informere exen på lang tid ennå. Dere bør heller ikke "offisielt" bli kjærester før barnet møter typen (og han er sikker på at bonusbarn er et ansvar han ønsker), så vi snakker langt opp og frem her. Siden dere per dags dato bare er elskere(?) og det nok kommer flere etter han så ser jeg ingen grunn til å informere noen som helst om noe som helst. Anonymous poster hash: a9a68...2db
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #7 Skrevet 22. april 2014 I og med at du må holde barn og ny type fra hverandre først til barnet blir trygt etter bruddet (typisk 1-2 år) og så til du er sikker på at dette forholdet vil vare, så ser jeg ikke noen grunn til å informere exen på lang tid ennå. Dere bør heller ikke "offisielt" bli kjærester før barnet møter typen (og han er sikker på at bonusbarn er et ansvar han ønsker), så vi snakker langt opp og frem her. Siden dere per dags dato bare er elskere(?) og det nok kommer flere etter han så ser jeg ingen grunn til å informere noen som helst om noe som helst. Anonymous poster hash: a9a68...2db Anonymous poster hash: fad37...188
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #8 Skrevet 22. april 2014 I og med at du må holde barn og ny type fra hverandre først til barnet blir trygt etter bruddet (typisk 1-2 år) og så til du er sikker på at dette forholdet vil vare, så ser jeg ikke noen grunn til å informere exen på lang tid ennå. Dere bør heller ikke "offisielt" bli kjærester før barnet møter typen (og han er sikker på at bonusbarn er et ansvar han ønsker), så vi snakker langt opp og frem her. Siden dere per dags dato bare er elskere(?) og det nok kommer flere etter han så ser jeg ingen grunn til å informere noen som helst om noe som helst. Anonymous poster hash: a9a68...2db Trykket litt fort i stad... Tusen takk for alle svarene, ser det er litt delt, men at de fleste mener jeg bør vente en stund. Jeg syns heller ikke jeg har meldeplikt til eksen.. Jeg er bare "redd" han skal merke det og kommer da sikkert til å anklage meg for å ha hatt et forhold til han nye før jeg gikk fra han, og at det er derfor jeg gikk osv (han er veldig irrasjonell når han blir sint). I tillegg er det fortsatt en del praktiske ting som må løses som kommer til å bli vanskeligere når han får vite om han nye. Jeg og han nye er vel ikke akkurat "elskere", vi oppfører oss som kjærester (selvfølgelig kun når jeg har barnefri), men jeg holder litt tilbake fordi det er såpass kort tid siden bruddet mellom meg og eksen. Anonymous poster hash: fad37...188 1
oslojente1980 Skrevet 22. april 2014 #9 Skrevet 22. april 2014 Jeg og kjæresten fortalte det til våre ekser før vi traff hverandres barn. Det var jeg som hadde vært singel lengst, mens min kjæreste hadde vært singel i ca 2år.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2014 #10 Skrevet 22. april 2014 Akkurat i dette tilfelle hadde jeg ikke sagt et ord. Ingenting. Jeg fortalte eksen at jeg hadde truffet en annen og det medførte at han ble så ufin mot meg. Ikke minst ungene. De fikk virkelig gjennomgå. Forholdet vårt hadde tatt slutt 8 år i forkant. Siden vi begge hadde vært single så gjorde vi mye felles med ungene. Han nektet alt han hadde vært med på før selv om det var bare som vanlig og ingen ny kjæreste var involvert. Husker fortsatt da det ene barnet hadde bursdag. Han ble invitert som vanlig. Første gang han sa ja etter at jeg fikk meg kjæreste. Det andre barnet gikk med en angst om at ville virkelig pappa komme og visste han. Så utrolig vondt i et mammahjerte. Dagen ble fin den, men angsten i forkant hos ungene var ikke god. Anonymous poster hash: 0371d...7c3 1
Gjest Mary Quant Skrevet 23. april 2014 #11 Skrevet 23. april 2014 (endret) Jeg hadde i hvert fall ventet en god tid etter at skilsmissen er innvilget - du er strengt tatt gift med ham fremdeles. Antar at ingen flytter sammen med ny kjæreste før de er skilt fra ektefellen? Og man trenger vel ikke introdusere ny kjæreste før man flytter sammen og gjør forholdet mer formelt? Endret 23. april 2014 av Mary Quant
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2014 #12 Skrevet 23. april 2014 Jeg ville ventet til dere er ordentlig involvert og han kommer til å ha med deres barn å gjøre. Så lenge han ikke har det, så er det både en sjanse for at det ikke blir seriøst, samt at det har ingenting med din eksmann å gjøre. Når han omgås deres barn jevnlig burde eksmann få vite det. Anonymous poster hash: 542cd...662 Enig.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2014 #13 Skrevet 23. april 2014 Det er ikke så lenge siden jeg og eksmannen gikk fra hverandre (noen måneder), men for meg hadde det vært over lenge. Jeg var følelsesmessig ferdig i et par år før jeg klarte å gå (psykisk vold inne i bildet..). Jeg har nå funnet en ny, vi er ikke offisielt kjærester, men det kan jo hende vi blir det etterhvert. Jeg gruer meg for å fortelle det til eksmannen. Han kommer til å bli så sint. Vi har barn sammen, så vi må jo forholde oss til hverandre, men han er ekstremt bitter over bruddet. Det kommer til å gå utover samarbeidet vårt når jeg forteller det. Samtidig kommer han vel til å merke det ganske raskt i og med at vi bor i relativ nærhet til hverandre, og han ofte må kjøre forbi huset mitt (så han ser vel da at det står en annen bil der og legger sammen to og to). I forhold til barnet er det ikke aktuelt for "han nye" å møte barnet på en god stund ennå. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: fad37...188 I forbindelse med at den nye kjæresten introduseres for barna som mors kjæreste. Anonymous poster hash: f9ea9...3cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå