Sessan_ Skrevet 1. mai 2014 #401 Del Skrevet 1. mai 2014 Da var ukens veiing unnagjort. Veier meg som tidligere på torsdager, da det passer best for meg. Etter alt for mye godteri i helgen, hadde jeg liten tro på nedgang denne uka, så da vekten viste 0,3 ned ble jeg litt overrasket. Føler egentlig at 0,3 er litt lite, men med utgangspunkt i målet mitt så er det faktisk akkurat der jeg skal ligge for å nå 68kg til sommeren, så da nektet jeg meg selv å være skuffet. Ang. det som ble nevnt litt tidligere her: jeg teller kalorier på diett.no. Har forsøkt meg på lavkarbo (sammen med kaloritelling) før, og det fungerte dårlig, så nå spiser jeg som jeg vil, men holder meg til et gjennomsnitt på 1500kcal om dagen. Litt mindre i ukedagene og tilsvarende mer i helgen. Det var først når jeg begynte å telle kalorier at jeg lyktes med vekttap, så det fortsetter jeg med. Det hjelper meg også å begrense porsjonene, som har en tendens til å komme ut av proposjoner uten tellingen. Før trodde jeg det var veldig tidkrevende og slitsomt, men etter å ha holdt på en stund så kommer man inn i det, og det går fort. Jeg er også et vanedyr son spiser ganske likt hver uke, så da er det enkelt å bare kopiere mat og mengder fra tidligere uker. Forøvrig trener jeg nesten ingenting, hovedsaklig pga tid, men også fordi jeg bygger muskelmasse ekstremt fort. Sist jeg jobbet med vektnedgang stod vekta bom stille gjennom 2 måneder, med samme kaloriinntak som nå, men med 5 harde treningsøkter i uka. Det gidder jeg ikke... Jeg har hatt store muskler "hele livet" og nå vil jeg bare være slank og "fit". Den treningen jeg gjør, trekker jeg forøvrig ikke "ifra" på kaloriinntaket. Den blir bare en ekstra boost liksom. Startvekt fra tidligere: 79,2 Høyde: 175 cm Startvekt for denne tråden: 70,4 Mål før sommeren: 68 April 2014 25. april, uke 17 (1): 70,4 Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 70,1 (-0,3kg) 9. mai, uke 19 (3): -- (-kg) 16. mai, uke 20 (4): -- (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #402 Del Skrevet 1. mai 2014 Kan jeg gå utifra litt andre ting enn vekt i tall? Jeg kommer til å gå litt ned i vekt i starten, men forhåpentligvis gå opp og over nåværende vekt når jeg kommer så langt at musklene mine kommer tilbake Det var derfor jeg ville være med å prøve denne tråden, litt ekstra motivasjon også her på nett Edit: Med en BMI på 20,8 (regnet det ut nå) føler jeg ikke at jeg skal fokusere vekt, BMI er misvisende utifra forhold mellom muskler og fett. Målebånd er kanskje sunnere? Feilet før fordi jeg ble opphengt i vekt fremfor fremgang sist jeg gjorde en innsats for helsen min. Nå tenker jeg mer varig, og ikke skippertak. Startet tidligere denne uken, men skal gjøre mine første mål imorgen Er usikker på om jeg svarte deg før, men skal gjøre det nå uansett så jeg er sikker på at du har fått et svar her før veiedagen som er i morgen. Du kan trygt bruke målebånd! Du vil ikke ha like mye utbytte om du gjør det hver eneste uke, så begrens deg til kanskje annenhver uke eller sjeldnere. Det du også kan gjøre, er å ta vekt eller BMI der du føler for det, og så kan du ta kroppsmål der du vil. Om du vil unngå å sette mål annet enn "ned i vekt/fettprosent" eller noe, så er det også helt greit. Ved å gjøre det slik, så kan du selv forske litt på hvordan BMI endrer seg sammen med kroppsmålene dine - uten at du får panikk fordi det går feil vei i forhold til et mål du har satt deg i tråden. Si du tenker at du skal ned i fettprosent (og dermed evt. også vekt) som det totale målet ditt for tråden. Hvis kroppsmålene sier at du har mistet 5 cm og BMI skulle tilsi at du har gått opp i vekt, så VET du at du er på rett vei og at det trolig er muskler, og kan unngå å få panikk av den grunn. Litt knotete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener. Hvis du er en av dem som synes vekt er en spesielt dårlig eller stressende indikator for fremgang eller det å nå målet ditt, så finnes det alternative løsninger hvor du kan bruke andre indikatorer i fellesskap for å estimere fremgangen. Forslag til indikatorer: - vekt - bmi - kroppsmål - progresjon på trening (antall km en gitt tid, kg du løfter i gitte øvelser etc.) - klesstørrelse - øyemål (minst pålitelig) Har du gjort deg noen tanker om hva du vil sikte på å bruke nå? Du kan jo endre litt underveis også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 1. mai 2014 #403 Del Skrevet 1. mai 2014 Åååe, jeg blir så irritert på badevekta mi Jeg trodde jeg hadde gått opp 500 gram da jeg gikk på den i går, men da jeg gikk på den noen sekunder senere så viste den at jeg hadde gått ned litt. Den viser også forskjellig vekt etter hvor den står på gulvet. Jeg vet nesten ikke hvordan det skal gå med veiinga i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chia Skrevet 1. mai 2014 #404 Del Skrevet 1. mai 2014 Men Kesam inneholder jo masse kalorier! Jeg smakte kesam for første gang i går, etter å ha lest om det her. Først etter å ha spist hele leste jeg på boksen. Den inneholdt 390 kalorier! :/ Men hvem sier at jeg spiser en hel boks? jeg spiser ca 0.5 boks pr gang med bær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbærkyss Skrevet 1. mai 2014 #405 Del Skrevet 1. mai 2014 Hei! Jeg har skiftet navn fra "Feita" til det jeg har nå. Skal jo ikke fortsette å være feit. gruer meg til å veie meg i morgen.. veide meg i dag, og vekten var nøyaktig det samme som forrige fredag. så vi får se! Liker denne tråden :) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippip Skrevet 1. mai 2014 #406 Del Skrevet 1. mai 2014 Jeg ser frem til veiingen i morgen med skrekkblandet fryd Snikveiing i morges viste nedgang fra forrige uke, men i dag har jeg fått i meg både pizza, øl og chips. Vi har pusset opp leilighet i hele dag, så det har vært litt "unntakstilstand". Pizza får som regel kroppen min til å blåse seg opp og suge til seg alt vann den kommer over, og det er jo ikke det beste dagen før veiing... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grrwaffmjau Skrevet 1. mai 2014 #407 Del Skrevet 1. mai 2014 Åååe, jeg blir så irritert på badevekta mi Jeg trodde jeg hadde gått opp 500 gram da jeg gikk på den i går, men da jeg gikk på den noen sekunder senere så viste den at jeg hadde gått ned litt. Den viser også forskjellig vekt etter hvor den står på gulvet. Jeg vet nesten ikke hvordan det skal gå med veiinga i morgen Det er viktig at vekta står i vater for at den skal vise riktig Så hvis du har iphone kan du evt bruke den til å få plassert vekta riktig. Slet med det der en stund jeg også, til jeg googla og sjekka hvorfor det var sånn, og etter jeg fikk satt den i vater var det samme tall hele tida, med mindre jeg gikk opp eller ned da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 1. mai 2014 #408 Del Skrevet 1. mai 2014 Jeg ser frem til veiingen i morgen med skrekkblandet fryd Snikveiing i morges viste nedgang fra forrige uke, men i dag har jeg fått i meg både pizza, øl og chips. Vi har pusset opp leilighet i hele dag, så det har vært litt "unntakstilstand". Pizza får som regel kroppen min til å blåse seg opp og suge til seg alt vann den kommer over, og det er jo ikke det beste dagen før veiing... Samme her. Ga faen i lavkarbo og slanking i dag, og innom byen på vei hjem og kjøpte meg en gedigen shwarmarull fra kebabsjapp. Var så sliten i dag med verking i beina og kramper i hoftene, at jeg ikke klarte tanken på å stå og lage mat i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plix Skrevet 1. mai 2014 #409 Del Skrevet 1. mai 2014 Er usikker på om jeg svarte deg før, men skal gjøre det nå uansett så jeg er sikker på at du har fått et svar her før veiedagen som er i morgen. Du kan trygt bruke målebånd! Du vil ikke ha like mye utbytte om du gjør det hver eneste uke, så begrens deg til kanskje annenhver uke eller sjeldnere. Det du også kan gjøre, er å ta vekt eller BMI der du føler for det, og så kan du ta kroppsmål der du vil. Om du vil unngå å sette mål annet enn "ned i vekt/fettprosent" eller noe, så er det også helt greit. Ved å gjøre det slik, så kan du selv forske litt på hvordan BMI endrer seg sammen med kroppsmålene dine - uten at du får panikk fordi det går feil vei i forhold til et mål du har satt deg i tråden. Si du tenker at du skal ned i fettprosent (og dermed evt. også vekt) som det totale målet ditt for tråden. Hvis kroppsmålene sier at du har mistet 5 cm og BMI skulle tilsi at du har gått opp i vekt, så VET du at du er på rett vei og at det trolig er muskler, og kan unngå å få panikk av den grunn. Litt knotete forklart, men håper du skjønner hva jeg mener. Hvis du er en av dem som synes vekt er en spesielt dårlig eller stressende indikator for fremgang eller det å nå målet ditt, så finnes det alternative løsninger hvor du kan bruke andre indikatorer i fellesskap for å estimere fremgangen. Forslag til indikatorer: - vekt - bmi - kroppsmål - progresjon på trening (antall km en gitt tid, kg du løfter i gitte øvelser etc.) - klesstørrelse - øyemål (minst pålitelig) Har du gjort deg noen tanker om hva du vil sikte på å bruke nå? Du kan jo endre litt underveis også. Åh, tusen takk for svar! Fortsatt veldig usikker på både hva som er realistisk på cm-nedgang, i det hele tatt usikker på det meste som kanskje bør planlegges Uten tvil at musklene skal få kjørt seg fremover, og fettet skal bare passe seg- de skal vike for sterke muskler litt etter litt Jeg går for målebåndet, jeg. Så får jeg ta det som det kommer. Igjen takk for svar, føler jeg er på villspor enkelte dager. Mange virker å ha stålkontroll på kosthold, treningsøkter og i det hele tatt planlagt dette bedre enn meg. Minner meg om at jeg bør sette meg ned og legge en liten plan nå selv Har merket stor fremgang allerede ved å kutte snop i ukedager og være aktiv hver dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 1. mai 2014 #410 Del Skrevet 1. mai 2014 Har vært på svipptur med danskebåten, så siste middag, frokost og lunsj ble litt annerledes - ganske lavkarbo, antar jeg (poteter og brød kan man spise hjemme). Dessert til lunsjen, men bare litt av hvert, og en god del av det var frukt. Gikk med andre ord helt strålende... til vi satt og ventet på å legge til kai... litt slitne i huene våre... da kjøpte jeg potetgull og brus (en bitteliten pose delt på fire personer ) og plutselig ble det servert wienerbrød...! I butikken trente jeg på moderasjon... Istedenfor tre-fire store Toblerone'r valgte jeg to små, pluss litt diverse sjokolade/sukkertøy, men slett ikke slike mengder jeg har pleid å kjøpe. Og... etter at jeg kom hjem har jeg drukket kaffe og spist grøt - ikke noe godis, jeg la det bare i skapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #411 Del Skrevet 1. mai 2014 Hadde planer om å trene i dag. men jeg er så slapp og sløv. Kjennes ut som kroppen har gått i dvale. Så jeg får ta det igjen en annen dag tror jeg. -Allima Anonymous poster hash: aeb14...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 1. mai 2014 #412 Del Skrevet 1. mai 2014 Jeg også unner meg gjerne litt ekstra når mannen er hjemme. Heldigvis er han borte mesteparten av uka Men å på en måte skylde på mannen fordi man selv har gått opp 40 kilo, det blir for drøyt. Nå har ikke jeg sett episoden da, men i reklamen så virket det som at hun la mye av skylden på han Det var som jeg trodde. Hun legger skylden over på mannen sin. Er enig i at det helt klart kan være vanskelig å ta tak i sitt eget kosthold når den man bor sammen med ikke gjør det, men når det ee sagt så er det kun en selv som kan ta ansvar for hva man putter i munn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2014 #413 Del Skrevet 1. mai 2014 Åh, jeg fikk ikke med meg begynnelsen av Hellstrøm. Hva var det som kom frem i første halvtimen? Den lasagnen han lagde så veldig god ut. Ikke at jeg ville kalt det lasagne men.. Heller grønnsaksform. -Alima. Anonymous poster hash: aeb14...337 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nepenthe Skrevet 1. mai 2014 #414 Del Skrevet 1. mai 2014 I dag har vi grillet, så jeg har spist både burger, pølse og pølsebrød.. Men spiste mye salat da! og jeg har prøvd å regne så godt jeg kan på det jeg har spist, og jeg tror ikke det skal ødelegge for veiing i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 1. mai 2014 Forfatter #415 Del Skrevet 1. mai 2014 Nå tar jeg pause fra noteringen for å gå ut på tur... Må nesten røre meg litt i dag også. Ville bare spørre om en ting før jeg går; er det flere enn meg som er lei av den /%$#/ HAMBURGERREKLAMEN PÅ KG NÅ? Hver gang jeg "blar om" for å notere neste side, får jeg den der i fleisen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chia Skrevet 1. mai 2014 #416 Del Skrevet 1. mai 2014 Arrrghh!!! Dagen før mensen er jeg bare såååå sulten!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
plix Skrevet 1. mai 2014 #417 Del Skrevet 1. mai 2014 Tidligere ikveld har jeg gjort noe jeg ikke skulle gjøre på en torsdag! Fridag, føltes som helg, så jeg tok helg. Spist kjeks jeg vet jeg ikke tåler (intoleranser), spist salte peanøtter, spist masse smågodt, drukket vin, spist litt potetgull... Altså smelt innpå med mye dritt, rett ut NÅ sitter jeg her, oppblåst, vondt i hodet (ikke pga vinen altså, får det av smågodt), og slappere enn jeg var igår. Kjenner nå at det var virkelig ikke verdt det- så gleder meg til skikkelig kosemat fremover som ikke består av typen de over her. Konkluderer med at det var litt verdt likevel, jeg sitter faktisk her og er veldig ferdig med sånn type kos som bare er godt der og da- men etterpå kjenner man det i hele kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeBr Skrevet 1. mai 2014 #418 Del Skrevet 1. mai 2014 Jeg sliter skikkelig denne uka, arrgh! Tante rød kom på besøk for noen dager siden, og med det kom også det ekstreme søtsuget, kroppens hamstring av vann, og lysten på noe skikkelig godt. Har gått å debattert om jeg bare skal drite i vekta for godt, og spise hele rekesalaten i kjøleskapet, og hauer med ost på ristet brød, men så har jeg klart å tatt meg i det, og heller spist knekkebrød med kyllingpostei eller skinke. Jeg er sååååå snopesyk dere aner ikke, går rundt og teller minutter til lørdag, slik at jeg kan dykke ned i påskegodtet jeg fikk med meg hjem fra mamma. Vi fikk også besøk av svigers idag, og det innebar nystekte rundstykker med masse pålegg, jordbær, blåbær og vaniljesaus, spandering av is og brus, OG en spandert tur på Egon, men også en god tur på 2 timer heldigvis. Allikevel klarte jeg å bare spise et grovt rundstykke med litt egg og skinke, jordbær og blåbær med bare bittelitt vaniljesaus, kun vann og ingen is, og tacosalat på egon, hvor jeg droppa mesteparten av nachoschipsen, og rømme liker jeg ikke! Er faktisk utrolig stolt over å ha motstått alle fristelser idag! Er akkurat der jeg bør være på kaloriene, så da skal jeg si meg fornøyd! Ahhh, bare 25 timer til det offisielt er lørdag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elanore Skrevet 2. mai 2014 Forfatter #419 Del Skrevet 2. mai 2014 Gosh. Tror jeg gir opp å få ført inn i natt, for trenger søvn. Har notert alle sammen inn i Excel, men burde visst av erfaring at de første to ukene er de som tar mest tid - altså det å sette opp alt sammen fra blanke ark. Velger å bare gjøre en massiv oppdatering etter neste veiing i stedet, for vi har ikke kommet så langt at det skal være vanskelig å huske egne tall fra sist. Sterkere tilbake, er det ikke det de sier? Paracet og Ibux inntas, og så tar jeg kvelden... Kan gi dere en sniktitt: Nb! Bildet er kuttet - alle kommer ikke med her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shiva Skrevet 2. mai 2014 #420 Del Skrevet 2. mai 2014 Startvekt fra tidligere: 99,4 Høyde (valgfritt): 161 cmStartvekt for denne tråden: 92,7Mål til 20. juni: 85 kg April 2014 25. april, uke 1: 92,7 kg Mai 2014 2. mai, uke 18 (2): 92,0 (-0,7 kg) 9. mai, uke 19 (3): -- (-kg) 16. mai, uke 20 (4): -- (-kg) 23. mai, uke 21 (5): -- (-kg) 30. mai, uke 22 (6): -- (-kg) Juni 2014 6. juni, uke 23 (7): -- (-kg) 13. juni, uke 24 (8): -- (-kg) 20. juni, uke 25 (9): -- (-kg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå