Gå til innhold

På kryss og tvers


Krysanti

Anbefalte innlegg

Så deilig at du bare har hjemmeeksamen igjen da!

Oioioi, spennende med jobbintervju, håper du får den da! Ny bil er jo spennende, jeg kjøpte meg ny bil samtidig som vi flyttet, da følte jeg meg også som Sheldon. Altfor mye forandring :ler:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest orkan

Titter innom dagboken og hilser på

Spennende med jobbintervju, krysser fingrene for at det går rette veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du bare har hjemmeeksamen igjen da!

Oioioi, spennende med jobbintervju, håper du får den da! Ny bil er jo spennende, jeg kjøpte meg ny bil samtidig som vi flyttet, da følte jeg meg også som Sheldon. Altfor mye forandring :ler:

:vinke:

:vinke: Hei, så koselig! Kjempedeilig med bare hjemmeeksamen, det er mye mer avslappende. Og gjennom seks år som skippertaksstudent er jeg vant til å skrive oppgaver på kort tid, hehe. Ny bil og flytting er for mye på en gang det også altså! Jeg ser egentlig på meg selv som en fleksibel person, ikke en sånn traust sak som ikke orker at det skjer noe nytt, men jeg kan egentlig bare slutte å lure meg selv :fnise: Jeg liker tilværelsen best når jeg får ha rutinene mine i fred :fnise:

Titter innom dagboken og hilser på

Spennende med jobbintervju, krysser fingrene for at det går rette veien :)

Hei, så koselig med besøk! :blomst: Og takk for fingerkryssing! Jeg er spent, de har allerede ringt referanser - da er jeg ikke helt ute av bildet i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende - gratulerer med både ferdig eksamen og jobbintervju!! :blomst:

Bare å ta seg en togtur om presset blir for stort!! :ler:

Vi får oppmuntre hverandre i ny livsstil - krysser fingrene for at du får en bedre start enn meg!!

(Ingen krefter = ferdigpizza til middag i dag... :sjenert: )

Skyndter meg ut før du blir smittet!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er jo alle vanedyr, så det er ikke så rart vi trives best med egne rutiner. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vevila

Gratulerer med ferdig eksamen og jobbintervju! Skal krysse fingrene for deg! :strix:

Er også utrolig flink å ta skippertak med skolearbeidet, rart at det går så bra som det gjør egentlig :closedeyes:

Håper du får en kjempe fin onsdagskveld!

:hoppe:

Edit: skriveleif

Endret av Vevila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere er fine!! I dag har jeg vært dødsflink, har syklet halvannen mil (til og fra trening), og hatt en tung kettlebelltime med blant annet 200 burpees. Nå skal det spises!!

P.S. De harf ått laktosefri mager kesam!! Nå kan jeg dø lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går spiste jeg:
Frokost: 40 gram havregrynsgrøt (uten sukker) med blåbær.
Lunsj: tre rugsprø knekkebrød med smøreost, ett eple
Mellommåltid: en liten neve usaltet nøtteblanding med tørket frukt - og fem-seks yoghurtnøtter (dagens store høydepunkt, haha)
Middag: en stor porsjon fiskekaker, nypoteter, raspet gulrot (fattig studentmiddag)
Kveldsmat: tre rugsprø og et eple.

Trening: syklet rundt 1,5 mil, trenteen økt kett lebells.

EDIT: Måtte fikse en orddelingsfeil som skar meg i hjertet og øynene og alt.

Endret av Krysanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt tid før den laktosefrie kesamen kom hit også, men ble kjempeglad når den først kom!

:hoho: Disse studentmiddagene. Jeg har enda ikke opplevd dette, jeg tror jeg må prise meg lykkelig for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt tid før den laktosefrie kesamen kom hit også, men ble kjempeglad når den først kom!

:hoho: Disse studentmiddagene. Jeg har enda ikke opplevd dette, jeg tror jeg må prise meg lykkelig for det!

Heldigvis er det ikke ofte nå lenger at jeg har såpass dårlig råd, nå er vi jo to om maten, men vi prøver å senke matutgiftene litt - så da blir det et par-tre dager i uken med (pose)suppe eller typisk fiskekaker/fiskepinner. Jeg liker det da, så det går fint det, selv om jeg helst ville spist kyllingsalat hver dag :P

Det er noen fine dager nå! Jeg jobber, men det er rolig på jobb pga årstiden. Dessuten jobber jeg jo bare 50%. Det har blitt sommer ute, noe jeg bare elsker - ELSKER lyset, elsker at jeg kan gå tur uten jakke, elsker at det er varmt selv om det regner. På fredag skal jeg være sjåfør for mannebeinet, så da har jeg innkalt venninnene til klassisk jentekveld med film og snacks. Har kjøpt inn masse grønnsaker og dipp, i tillegg til potetgull og sjokolade, sånn at det går an å ta noen sunne valg også :) Lørdag skal det nemlig ikke spares på kaloriene, da skal jeg ut på fest og feire at jeg er ferdig med Den Grusomme Eksamenen. Livet leker :danse::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort noe smart på matfronten, så vi slipper posesuppe osv på slutten av måneden (vi hadde det slik før vi også :ler: ). For det første har vi opprettet en matkonto med felleskort, hvor vi begge setter inn en fast sum hver måned, og så planlegger vi grovt hva vi skal spise iløpet av måneden og stikker å storhandler i sverige så vi har det meste vi trenger i fryseren. I starten var det litt vanskelig, for det var litt vanskelig å tenke seg hva man kom til å spise, men så startet vi å kjøpe basis-ting. Er også deilig å slippe å dra på butikken hver dag.

Høres ut som du får det koselig, også ikke minst digg å være ferdig med eksamen :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker herved meg selv velkommen til boka di. Her blir det gøy å følge med. :)

Hei, og velkommen skal du være! Så koselig :D Vil du ha et glass :vin: ?

Vi har gjort noe smart på matfronten, så vi slipper posesuppe osv på slutten av måneden (vi hadde det slik før vi også :ler: ). For det første har vi opprettet en matkonto med felleskort, hvor vi begge setter inn en fast sum hver måned, og så planlegger vi grovt hva vi skal spise iløpet av måneden og stikker å storhandler i sverige så vi har det meste vi trenger i fryseren. I starten var det litt vanskelig, for det var litt vanskelig å tenke seg hva man kom til å spise, men så startet vi å kjøpe basis-ting. Er også deilig å slippe å dra på butikken hver dag.

Høres ut som du får det koselig, også ikke minst digg å være ferdig med eksamen :D

Ja, sant det er lurt å planlegge litt? Tror vi tenker ganske likt- vi har også både felleskort og storhandel. Og egentlig er ikke problemet vårt at vi ikke har penger til mat, samboer tjener veldig godt (det er bare jeg som er en blakking :fnise:) Men, vi brukte så mye penger på mat (... noen av oss er veldig glade i å lage mat med MANGE ingredienser .... :plystre: ), så det gikk litt sport i å klare oss med så lite som mulig i uken. Så da har vi en fast suppedag, som gjerne kan være posesuppe til basis, men som alltid blir spritet opp litt, og så har vi gjerne en middag med type fiskekaker eller noe sånt. Sparer faktisk litt kalorier på det også har jeg merket! Et par dager lager jeg som regel noe som vi kan spise til rester dagen etterpå, da kan vi legge litt mer penger i det også! Matinnkjøp er jo en hel vitenskap når det både skal være sunt, godt og billig!

Endret av Krysanti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min tjener også greit, men vi setter inn lik sum likevel for at vi ikke skal sløse med pengene. Dog tror jeg at jeg kommer til å handle mye mer mat når jeg er i full jobb også :hoho:

Ja, det er virkelig en vitenskap!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Hei, og velkommen skal du være! Så koselig :D Vil du ha et glass :vin: ?

Får nøye meg med rød saft, har en liten en som jeg ammer :) men er med på festen læll!

Mat. Her i gården er det fiskekaker minst en dag i uka, for det er så himla godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får nøye meg med rød saft, har en liten en som jeg ammer :) men er med på festen læll!

Mat. Her i gården er det fiskekaker minst en dag i uka, for det er så himla godt!

Så koselig med en liten en! Gutt eller jente? Vi trenger jo ikke noe annet enn litt sukker i kroppen for å hive hæla i taket og sette tennene i tapeten! (ja, jeg vet det heter tapetet - men det klarer ikke jeg å si! Det gjør vondt i hodet mitt!) Jeg synes også fiskekaker er godt, men det må være de som har litt mer enn 30% fisk i seg.

Hmpf. Jeg er selskapssyk! Vi har en nysingel kompis som stadig vekk kommer på besøk, noe som BARE er hyggelig, han er hjertelig velkommen uansett om det bare er meg hjemme eller om mannen er her også. Men når han kommer nå for tiden vil han bare sitte på verandaen og snakke med samboer alene. Jeg skjønner det altså, kjempegodt til og med, men jeg føler meg så ensom her jeg sitter! Nå LER de også! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Æsj. Litt som når de voksne hadde fest og man måtte gå og legge seg (men selvsagt spionerte fra trappa).

Har en liten (eller egentlig ganske feit) gutt på tre måneder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj. Litt som når de voksne hadde fest og man måtte gå og legge seg (men selvsagt spionerte fra trappa).

Har en liten (eller egentlig ganske feit) gutt på tre måneder!

Presis! Jeg pleier å si at jeg er laget omtrent som en Golden Retriever - veldig sosial, glad i mennesker, klarer ikke alltid å roe meg ned når jeg først har blitt giret opp, og er et utpreget flokkdyr. Når det er MENNESKER jeg vil snakke med i nærheten, og de ikke vil snakke med meg, så sitter jeg og piper ved døren.

Høres så koselig ut å ha sin helt egen baby! Jeg klarer liksom ikke helt å forestille meg det ... "Dette er barnet mitt"-liksom? Weird! Men veldig hyggelig, gleder meg til det blir min tur!

--

I dag bobler jeg over (ref. tidligere kommentar om sjel som en golden retriever, klarer derfor ikke å roe meg ned selv). Det er så fint ute nå, jeg blir så lykkelig av at det er sommer! Sikkert tre-fire ganger hver eneste dag, uansett vær, kikker jeg rundt meg og bare "åååehhh, SOMMER!!" :biggrin: Samboeren og jeg har det helt topp, jeg er på vei nedover på vektskalaen, jeg har vært så flink til å trene i det siste og føler jeg har masse overskudd, og selvsagt - Den Grusomme Eksamenen er overstått.

I går spiste jeg:

Frokost: Havregrøt med blåbær og rosiner

Lunsj: En tallerken kyllingsalat uten pasta, med oljedressing

Middag: Tre rugsprø med salat, kyllingfilet, paprika og sylteagurk

Dessert: Ca. et halvt kilo grønnsaker med LAKTOSEFRI MAGER KESAM dipp :pasha:

Kvelds: Tre bittesmå skiver hjemmelaget brød+et knekkebrød

Jogget ca. tre km (for å løse opp støle muskler), og gikk ca 3 km.

I dag har jeg startet dagen med intervaller, 10 x 30/30 på 17 km/t. Tok noen knebøy med stang og noen situps etterpå, men var igrunn litt for sliten til å trene seriøst. Burpeesene fra onsdag henger fremdeles i. Nå venter en usunn helg på meg, men det går fint! Livet er for kort til å ikke kose seg noe!

(P.S. Mannen sa i går at han så jeg hadde fått større armer. Jeg er litt usikker på hva han synes om det, jeg vet han ikke liker store synlige muskler på damer. Altså, jeg er ikke Marit Bjørgen enda, men det er tydeligvis synlig ... Men det er jo så gøy å løfte tungt! What to do?)

(P.P.S. Dirty Dancing 2 på jentekveld i kveld?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...