Gå til innhold

Noen som har et godt forhold til svigers her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når man leser på forum som dette så er det lett å få inntrykk av at de fleste gjerne skulle vært svigers foruten. Spesielt i ferier da man gjerne tilbringer ekstra mye tid med dem :P

Jeg har ikke noe vondt å si om mine svigerforeldre. Har vært sammen med mannen min i seks år nå. Både svigermor og svigerfar er behagelige mennesker, blander seg ikke inn i ting de ikke har noe med, og er veldig gjestfrie når vi er hos dem (de bor halvannen times kjøring unna).

Ser ofte frem til et helgebesøk der. De bor litt utpå landet, så det er fint og stille der, og vi får alltid deilig hjemmelaget middag og noe godt i glasset. Pleier å prate om alt og ingenting og de har mange gode historier å fortelle. Vi sover på et rom som ligger på motsatt side av 2.etasje i forhold til deres soverom, så vi kan fint ha sex uten å måtte være redd for hvert minste lille knirk. De lar oss ha privatlivet vårt i fred og er positive og blide folk.

Var der i fire dager tidligere denne uka, og det var deilig. Dette er første påska med baby for vår del, og jeg var redd det ikke ble så mye skigåing på meg, men jammen har ikke mannen og jeg fått tatt oss flere gode turer i løypa mens svigers duller og koser seg med mini både inne og ute på tur i vogna. :jepp:

Så alt i alt, jeg liker svigers godt, jeg! Håper de holder seg spreke og friske lenge. Hva med dere? :)

Anonymous poster hash: e03e6...18b
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
Gjest Mary Quant
Skrevet

Nei, dessverre.

Jeg har ikke noe godt forhold til mine svigerforeldre - og det tror jeg skyldes at min mann har et omtrent ikke-eksisterende forhold til sine foreldre. Selv er jeg vant til en nær og god familie og fikk omtrent sjokk da jeg traff min mann og hørte om hans elendige forhold til sin egen familie.

Han er vokst opp i en familie hvor det kun er søsteren som teller. Hun har fått all oppmerksomhet i tillegg til alle deres penger. En temmelig tragisk familie som vi heldigvis klarer oss veldig godt uten.

Siden han er vokst opp på denne måten selv så har han satt alt inn på å være den rake motsetningen selv. Han og jeg har et kjempegodt forhold til våre svigerbarn - og slik skal det fortsette. Har man vokst opp med urettferdighet selv så lar man ikke sine barn gjøre det samme heldigvis.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi har et veldig godt forhold. Har bla reist på ferie til dem uten mannen (bor såpass langt unna at vi må overnatte og er der i flere dager/uker). Herlig når de stiller opp for meg og barna på lik linje som mine egne foreldre.

Anonymous poster hash: 2ebbf...507
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har et godt forhold til de hvis alt blir på deres premisser. så nei har ikke det :P

Anonymous poster hash: d2bdc...6b3
  • Liker 1
Skrevet

Har et veldig godt forhold til svigers, faktisk bedre enn forholdet jeg har til mine foreldre:) Alltid godt å komme på besøk til de, og jeg slår av en prat i telefonen med svigermor og svigerfar ofte.

De er fantastiske besteforeldre også, både til hun som er av blodsbånd og til hun som jeg har fra før. Gjør ikke forskjell, og de både sier og viser at de er like glade i begge jentene.

Kunne ikke vært mere heldig med svigerfamilien min, utrolig takknemlig for at jeg har de i livet mitt:)

• Liker 1
Skrevet

Har helt fantastiske svigerforeldre :) Skulle nesten tro svigermor har lest mange tråder her inne, for hun er veldig flink til å bidra uten å ta plass/ta over. Verdens herligste svigermor. Svigerfar er jo mann og 40 år eldre enn meg, så vi har ikke så mye å snakke om, men han er en snill og flink mann som hjelper til med masse handy ting (flyttet inn i nybygd hus i 2012, så det er ALLTID noe å gjøre her....).

De bor drøye 120mil unna, så når vi først møtes, blir det gjerne for en god del dager av gangen.

Skrevet (endret)

Ikke et bra forhold.

Endret av Citron
Skrevet

Jeg har et veldig godt forhold til mine eks-svigers, til og med etter at jeg gikk fra sønnen deres. Men det er i hovedsak sønnen min (deres barnebarn, åpenbart) vi snakker om. De sender meg fortsatt jule- og bursdagsgaver.

Skrevet

Ja, et fantastisk forhold. Ser på dem som nær familie, og ringer/melder dem ofte. De er veldig lydhør for våre ønsker og behov, og gjør sitt beste for at vi skal trives med dem.

Men er liksom ikke så mye å starte tråder om når alt fungerer fint....

Skrevet

Jeg har et godt forhold til svigerforeldrene mine, og jeg er virkelig glad for det. Jeg, samboeren og guttungen har til og med vært på sydentur sammen med svigermor og delt en treromsleilighet der uten at det bød på problemer for noen av oss. :)

Svigers er rolige og avbalanserte mennesker som oppriktig bryr seg om oss, men uten å bry seg "feil" eller for mye. Jeg kunne vel i grunnen ikke hatt noen bedre svigerforeldre enn jeg har. :)

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit forhold her, og det er bra siden vi bor i samme hus på fjerde (?) året nå.

Anonymous poster hash: 99ff1...115
Skrevet

Jeg har et kjempebra forhold til svigers! De bor 10 min unna med bil, stiller alltid opp hvis vi ber om det, de tilbyr seg på eget initiativ ofte også. Er flinke med barnebarna (mannen sier de er bedre besteforeldre enn de var foreldre for ham når han var barn) og generell koselige og hyggelige mennesker.

Svigermor lager verdens beste vafler men ikke så flink å lage annen mat så jeg inviterer noen ganger i året. Har hele svigerfamilie her på påskesøndag til middag, og det er bare kos syns jeg.

Skrevet

Jeg har et kjempebra forhold til mine svigerforeldre :)

Skrevet

Jeg har ikke et sånt suuuupernært forhold til dem, men er glad i dem og vi har en god tone. Var i Tyrkia sammen forrige sommer, og det var en flott ferie.

Skrevet

Jeg har en super svigermor (svigerfar er død).

Hun kommer en gang i uka, prater, avlaster og gjør det hun kan både for å få tid med barnebarnet, og for å avlaste meg så jeg får hvilt litt.

Hun blander seg ikke, og godtar fullt og helt at mine og våre valg er slik det er her, selv når jeg vet hun egentlig er uenig. ;) og følger mine regler også når jeg ikke er der.

Hun vil meg og barnebarnet sitt alt godt, og er her endel, men trenger seg aldri på, og blir aldri for lenge.

Nei, jeg må si jeg har vært heldig med svigermor. :) det er deilig.

Skrevet

Ja, jeg har vært veldig heldig med min svigermor. Hun er et godt menneske :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ett godt forhold til svigermor, men desverre så døde hun året før vi giftet oss og fikk barn:(

Svigerfar har desverre aldri likt meg, pga stedet jeg er i fra, og han viser 0 interesse for barna, så siden manne min heller ikke gidder å prøve å ha kontakt med sin far, så har vi ikke noe godt forhold nei.

Anonymous poster hash: bd0b5...f5e
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et ikke eksisterende forhold til svigers. Svigermor har store psykiske plager, noe mannen prøver å skjule. Hun er rett og slett ond. Mannen min kuttet kontakten for mange år siden, men det var jeg som fikk skylden for at vi ikke har kontakt.

Anonymous poster hash: 7228e...e5d
Skrevet

Ja, jeg har et godt forhold til svigers. Fine folk. :)

Skrevet

Har et godt forhold til svigerfar. Svigermor er fæl!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...