AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #1 Skrevet 17. april 2014 Her er første innlegg om svigerfar http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=803953&st=0 Siden sist så har min samboer snakket med sin far om måten han snakker til barnebarna sine. Han sier han forstår, men det går bare ikke inn! Nå har vi igjen vært på middag hos svigers, og svigerfar er bare helt ufyselig. Kommenterer størrelsen på porsjonen min datter spiser og hinter om vekta hennes bla. Så snur han seg til et av de andre barnebarna, ei jente på 11 år, ei av dem han kaller negerunge.. Så sier han at hun har vokst, begynner snart å bli en dame.. "også har du fått bart!" sier han! Jenta blir så utrolig brydd og kryper sammen på stolen sin. Hennes far, altså min svoger, sier ingen ting. Min samboer blir sint og freser over bordet at sånn sier man ikke, og ihvertfall ikke til jentunger! Svigerfar sitter bare og smiler, og ser ikke ut til å ta dette til seg i det hele tatt.. Jeg er så lei av den usmakelige oppførselen at vi holder besøk til et minimum, kun når det er middag og "alle" skal komme. Etter kommentaten nå sist spiste vi ferdig og dro. Min samboer skal igjen snakke med faren sin, men vi aner ikke hvordan vi skal få en slutt på dette, for han har jo fått tilsnakk mange ganger uten at det blir bedre!!Anonymous poster hash: baad8...7e7
Rararara Skrevet 17. april 2014 #2 Skrevet 17. april 2014 Nå har ikke jeg lest den forrige tråden, men hvis han kommer med slike kommentarer hele tiden ville jeg latt barna slippe å ha noe med ham å gjøre. En familiemiddag skal jo være en hyggelig begivenhet..det vil det tydeligvis aldri bli for ungene om de må fortsette å bli med på disse sammen med din svigerfar. 4
Gjest BettyBoop Skrevet 17. april 2014 #4 Skrevet 17. april 2014 Hjelp. Han høres ut dom en ufyselig svigerfar man bare ser i komiserier.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #5 Skrevet 17. april 2014 Gi han et ultimatum. En kommentar til, og neste gang dere ser han er i hans begravelse. Anonymous poster hash: cc8cd...fb4 1
Wolfmoon Skrevet 17. april 2014 #6 Skrevet 17. april 2014 Han er ikke dement eller noe? Det høres jo ut som om han ikke har sosiale antenner og impulskontroll. 6
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #7 Skrevet 17. april 2014 Hvis et av barnebarna spør hvorfor dere må besøke bestefar, blir dere svar skyldig. Ville dere latt barnet gå på en skole eller i en barnehage hvor lærerne sa slikt? Når det kommer fra familie gjør det ekstra vondt. Anonymous poster hash: 54fa6...1db 2
Querido Skrevet 17. april 2014 #8 Skrevet 17. april 2014 Jeg hadde ikke dratt på besøk dit mer. Om dere har sagt klart i fra før, så skal det da virkelig ikke være nødvendig å si det igjen! Stakkars ungene, jeg synes din svigerfar høres direkte ufyselig ut. Men for å ikke tenne helt på alle urimelige plugger, du er sikker på at han ikke begynner å bli dement?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #9 Skrevet 17. april 2014 Er han gammel? Støtter hun over her og spør også. Kan det være starten på en demens eller lignende? Det høres ikke greit ut....!! Jeg hadde ikke tatt med barna mine dit.. Anonymous poster hash: 818e4...706 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #10 Skrevet 17. april 2014 Jeg tenker at du har et ansvar som forelder i sånne situasjoner som dette. Slike kommentarer kan lede til dårlig selvbilde, usikkerhet og potensielle spiseforstyrrelser og unødvendig utseendefokusering. Derfor må konsekvensen bli at du aldri tar med barna dit igjen, og at hvis det er en middag, så drar bare dere voksne som kan snakke til han. Eventuelt ikke dra dere heller. Si det som det er over telefon, at han har brukt opp sjansene sine. Noe sier meg at denne mannen ikke vil bry seg om at dere slutter å komme heller. Folk som har så lite empati og forståelse, synes sjeldent det er moro med sosiale selskaper uansett. Det er vel derfor han sitter og finner på ting, fordi han kjeder seg, og får et kick av å leke med andres følelser? Hvordan rettferdiggjør dere det at dere skal ha noe med han å gjøre? Er det blodsbånd som trekker? Anonymous poster hash: d5be8...4e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå