Gå til innhold

Har stebarnet rett til å være med på ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil helst slippe, særlig siden det er mine foreldre sin hytte. Stebarnet bor 50/50 hos sin mor og min samboer.

Anonymous poster hash: ec1d8...57d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis far har sin uke og det samfaller med uken på hytten så bør barnet være med. Hvis ikke får du reise alene.

Seriøst, hvorfor er du sammen med barnefaren når du har en slik motvilje mot at barnet er med?

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

"Rett til å være med". Er like før jeg spør hva som feiler deg. Selvsagt skal far ha med barnet på hytta.

Anonymous poster hash: 40c9c...3a0
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo be han sove på utedoen?

Anonymous poster hash: 7f2de...2e6
  • Liker 8
Skrevet

Selvfølgelig har barnet rett til å være med far i samværsuken sin. Om det er på hytta eller hjemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo be han sove på utedoen?

Anonymous poster hash: 7f2de...2e6

Nei, der er han jo i veien

Anonymous poster hash: cbc61...78b

• Liker 3
Skrevet

Rett?! Unnskyld at jeg spør, men hvor gammel er du egentlig? Jeg får bare følelsen av en 14 år gammel bortskjemt tenåring som er irritert over å dele ferien med andre.....

Som nevnt over. Hvorfor er du sammen med en alenepappa når du åpenlyst gir utrykk for at du helst ønsker å være barnløs?

Hadde dette vært en generell spørsmålsstilling av typen "er jeg slem fordi jeg ønsker helst å tilbringe tiden på familiehytta med kjæresten min uten hans barn" hadde mine tanker om deg vært veldig forskjellige. Men her virker du bare å være blottet for refleksjon.

• Liker 2
Skrevet

Nei, men det sier seg jo selv at barnet ikke skal være med når det er dine foreldres hytte... Ærlig talt, det hadde vært noe annet hvis det var samboeren din sine foreldres hytte... Ikke sant...

Fy for ei kjerring, har du valgt dotten du er med så må du tolerere barnet hans og.

Hvorfor flyttet du sammen med en mann som har et barn fra før, i tillegg har barnet boende hos seg halvparten av tiden, hvis du ikke aksepterer barnet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rett til å være med har vel ingen, det er ikke akkurat noe som er nedfelt i norsk lov.

Hvorfor vil du ikke ha ungen med? De fleste vil jo mene det er naturlig å ha ungen med dersom ferien sammenfaller med farens samværsuke.

Anonymous poster hash: 04fbf...ccd
  • Liker 1
Skrevet

Er du for real? Er man stemor så er man stemor, likegyldig om det havner i "faren" sin uke eller ikke. Er det faren sin uke med ungen, så får du bare suck it up. Enten er ikke han mannen for deg, eller så burde du begynne å tenke litt mer voksent enn det du gjør nå. Som Guybrush sier, hadde du formulert deg på en annen måte hadde vi også kanskje hatt litt bedre tanker, enn tro at vi skriver til en 14 åring som ikke fikk spania ferien i år, men heller hytta.

• Liker 1
Skrevet

Du er sammen med faren til ungen. Da har du tatt med ungen "på kjøpet". Skjerpings!

• Liker 1
Skrevet

Ja stebarnet har rett til å være med på ferie så lenge det er fars uke. Barnet har rett til alt og du har egentlig ingenting du skulle ha sagt. Barnet kommer alltid først og har du valgt en fyr med barn følger ungen med på lasset. Slik er det bare.

• Liker 1
Skrevet

Mange tråder handler om at stemor ikke skal ha rett til å ha foreldremyndighet over stebarnet... Og har dere et slik forhold .. Der barnet er 50% hos- far-og ikke hos -dere- , og du har ingenting med barnet å gjøre, dere bare eksisterer i samme hus, - så da tenker jeg at det er naturlig at du ikke tar med barnet på din families hytte...

MEN; om dere har et så dysfunksjonelt familieliv- med så mye samvær så burde du vel egentlig valgt en annen mann uten barn..

Kan ikke være bra verken for deg eller gutten...

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke moden nok til å være sammen med en person med barn, at du i det hele tatt stiller spørsmålet viser at det kanskje er best du trekker deg ut av forholdet og lar pappaen finne en ordentlig dame.

• Liker 1
Skrevet

Dette er nok et troll. Samme ordlyd som i tidligere tråder.

Uansett; be gubben din dumpe deg.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har kjøpt en campingvogn som jeg har stebarna i. Den er veldig fin med tv og do og kjøleskap og all ting. Veldig greit å bare hekte på vogna når vi skal på tur. Jeg merker omtrent ikke at de er her.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok et troll. Samme ordlyd som i tidligere tråder.

Uansett; be gubben din dumpe deg.

Anonymous poster hash: 43e3d...98c

Skrevet

Vil helst slippe, særlig siden det er mine foreldre sin hytte. Stebarnet bor 50/50 hos sin mor og min samboer.

Anonymous poster hash: ec1d8...57d

Vel, kanskje du skal skjerpe deg bittelitt?

Skrevet (endret)

Selvfølgelig har stebarnet ditt rett til å være med på ferie uansett hvordan du vrir og vender på det. Faller samværet til far den uken dere skal på hytten, så får du være den voksne og tolerere det rett og slett. Når du blir sammen med en som har barn fra før, så er faktisk barna en del av pakken og sånn er det bare.

Endret av Kittykat
Skrevet

Hva er greia med å alltid være den "onde stemoren"? Hvis man ikke klarer å behandle stebarn som sine egne barn, så unngå for faen å innlede forhold med menn som allerede har barn!! Geez..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...