Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Cambria skrev:

Jeg så på hele og ble overrasket over at pets kom så høyt opp. Jeg prøver så godt jeg kan å like pets, men synes det er dørgende kjedelig når jeg ikke får vite noe om dyret mitt. Skulle likt å kunne sett alder, trekk og hva de har lært. Så savner jeg å kunne spille mer som dyret (vurderer å installere mod for det), men ser at det er mer realistisk når jeg ikke kan det.

seasons er forståelig at kom øverst, men jeg har aldri vært fan av det selv. Irriterende at været endres så ofte og at det er så mye regn og torden. Kommer nok ikke til å kjøpe tilleggspakka selv.

Jeg tror populæriteten er litt pga. det som ble nevnt i vidoem, både katter og hunder og været de skjer bare. Du trenger ikke bevist gjøre noe dor at de er der. Du trenger ikke adoptere et dyr, men de er jo i verden. Evt. om du har et dyr så er de som du skriver selv «mer ekte». Det var litt av grunnen at sims teamet gikk bort fra sims 3 dyrene og heller så til sims 2, hvor de også ikke var styrbare. Jeg er litt ubestemt på hva jeg personlig liker da 😅

Men når det er sagt har katter og hunder pakken også en del bra stesj og klær, det påvirker jo også en pakke. Vet James tweetet om at det kunne være en ide å då rating basert på stesj og gameplay separat, for de trenger ikke være like :) 

Men man har jo personlige preferanser alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, caline skrev:

Spa day eller dine out? Klarer ikke bestemme meg

Dine out! 

Så klart kun min personlige mening, men jeg syns dine out gir veldig mye mer til spillet. Gøy å bygge restauranter og spille med de :)

Endret av blåtimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, blåtimen skrev:

Dine out! 

Så klart kun min personlige mening, men jeg syns dine out gir veldig mye mer til spillet. Gøy å bygge restauranter og spille med de :)

Tok rådet ditt og valgte dine out, så mer spennende ut med den pakka! Leit at man må kjøpe seg ihjel i sims 4 og at ingenting følger med fra før, sånn som i ts2.. Jeg er for svak til å stå i mot også😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, caline skrev:

Tok rådet ditt og valgte dine out, så mer spennende ut med den pakka! Leit at man må kjøpe seg ihjel i sims 4 og at ingenting følger med fra før, sånn som i ts2.. Jeg er for svak til å stå i mot også😂

Håper du blir fornøyd! Enig i at det er kjipt, men klarer ikke stå i mot selv 😛 Klarer vanligvis å holde meg i skinnet til pakken jeg vil ha kommer på salg da. Hjelper litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, blåtimen skrev:

Håper du blir fornøyd! Enig i at det er kjipt, men klarer ikke stå i mot selv 😛 Klarer vanligvis å holde meg i skinnet til pakken jeg vil ha kommer på salg da. Hjelper litt!

Heldigvis vært salg en stund, så fikk kjøpt både byliv og gøy med gjengen på samme dag! Da ble jeg glad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er lei av at Sims blir kjedelig så fort, så nå har jeg startet et nytt spill der simmen har null penger og bare en tom tomt og målet er å komme til topps i alle karrierene, fullføre alle samlingene og aspirasjonene og få maks på alle skillsene.

For litt ekstra utfordring kunne ikke simmen få seg jobb før jeg kunne bygge og fullføre et helt hus kun ved å selge ting simmen lagde eller fant selv. :)

Anonymkode: a15cc...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av at Sims blir kjedelig så fort, så nå har jeg startet et nytt spill der simmen har null penger og bare en tom tomt og målet er å komme til topps i alle karrierene, fullføre alle samlingene og aspirasjonene og få maks på alle skillsene.

For litt ekstra utfordring kunne ikke simmen få seg jobb før jeg kunne bygge og fullføre et helt hus kun ved å selge ting simmen lagde eller fant selv. :)

Anonymkode: a15cc...f45

Man får ikke mer moro enn man lager selv :) Hørtes gøy ut! Og slitsomt, haha, jeg hadde sikkert gitt opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sånne "fra fattig til rik"-utfordringer! Da jeg startet å spille sims for mange herrens år siden, pleide jeg alltid å jukse til meg penger så jeg kunne bygge store fine hus med masse fine ting, men nå gidder jeg nesten aldri jukse. Jeg synes det er gøyere å starte på scratch og jobbe seg oppover.
Tror jeg skal starte et nytt sånt spill. Har laget meg et nabolag med diverse rare folk, så tror jeg skal lage en tenåring som blir foreldreløs og mister huset i brann eller noe, og må klare seg selv helt og jobbe seg opp fra bunnen! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Har lyst til å åpne en butikk, men aner ikke hva jeg skal selge! 
Tenkte blomsterbutikk.. men det er så gørr kjedelig. Kafè/Bakeri er også kjedelig.. :bond:

Hvordan åpner man blomsterbutikk eller kafé/bakeri? 😄

Anonymkode: 6d23b...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 22.7.2018 den 16.48):

Hvordan åpner man blomsterbutikk eller kafé/bakeri? 😄

Anonymkode: 6d23b...ee2

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

vanlig butikk også selger du det du ønsker. Du må ha den pakken, husker ikke hva den heter.

Landet på bokbutikk. Spent på hva jeg kan selge og hvordan, har ikke hatt bokbutikk før. 

Det hørtes gøy ut! Forslag til butikker som kan være kjekt å prøve?

 

Lykke til med bokhandel! Oppdater gjerne!

Anonymkode: 6d23b...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes gøy ut! Forslag til butikker som kan være kjekt å prøve?

 

Lykke til med bokhandel! Oppdater gjerne!

Anonymkode: 6d23b...ee2

Man kan jo lage møbelbutikker, klesbutikker (med mannekenger) eller elektronikkbutikker. Personlig liker jeg å lage gallerier og selge maleriene til simmen min, for det kan man fort tjene maaasse på.

Anonymkode: a15cc...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så vanskelig det er å få brent ned et hus! Jeg satt hele kvelden i går og prøvde fortvilt å få det forbaska huset til å brenne. Hentet til slutt et brann-spøkelse fra galleriet og la inn i familien, og fikk moren til å terge ham til han ble så sint at han fikk lyst til å starte en brann. På første forsøk drev moren og løp rundt for å slukke, og brannen slukket jo med én gang før jeg fikk stoppet henne. Så sendte jeg tenåringen på joggetur og fjernet alle dørene før jeg fikk brannspøkelset til å starte brann og da fikk jeg mora til å holde seg i ro, men da ble det plutselig hetebølge ute så dattera holdt på å dø av varme (spillet nektet å la henne bytte klær mens det var brann i huset). Siste forsøk tok livet av moren men etter at halve huset var brent opp var tenåringen så trøtt og sulten at jeg fikk spøkelset til å slukke brannen og så slapp jeg henne inn i huset igjen. Så nå prøver jeg fortvilt å få spøkelset sint igjen så han kan starte en ny brann så resten av huset brenner opp.

Tenker at når huset er ordentlig brent opp, fjerner jeg spøkelset og alle pengene, og så må tenåringen starte fra scratch og ikke eie noe annet enn et oppsvidd hus med ubrukelige møbler og apparater. Og morens aske. Planen er at hun må bygge et helt nytt hus fra grunnen heller enn å bare pusse opp det brente huset. Tenåringen er materialistisk og drømmer om å ha mye penger og fine saker så dette kan jo bli en liten prøvelse for henne :P

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ardwinna skrev:

Fy søren så vanskelig det er å få brent ned et hus! Jeg satt hele kvelden i går og prøvde fortvilt å få det forbaska huset til å brenne. Hentet til slutt et brann-spøkelse fra galleriet og la inn i familien, og fikk moren til å terge ham til han ble så sint at han fikk lyst til å starte en brann. På første forsøk drev moren og løp rundt for å slukke, og brannen slukket jo med én gang før jeg fikk stoppet henne. Så sendte jeg tenåringen på joggetur og fjernet alle dørene før jeg fikk brannspøkelset til å starte brann og da fikk jeg mora til å holde seg i ro, men da ble det plutselig hetebølge ute så dattera holdt på å dø av varme (spillet nektet å la henne bytte klær mens det var brann i huset). Siste forsøk tok livet av moren men etter at halve huset var brent opp var tenåringen så trøtt og sulten at jeg fikk spøkelset til å slukke brannen og så slapp jeg henne inn i huset igjen. Så nå prøver jeg fortvilt å få spøkelset sint igjen så han kan starte en ny brann så resten av huset brenner opp.

Tenker at når huset er ordentlig brent opp, fjerner jeg spøkelset og alle pengene, og så må tenåringen starte fra scratch og ikke eie noe annet enn et oppsvidd hus med ubrukelige møbler og apparater. Og morens aske. Planen er at hun må bygge et helt nytt hus fra grunnen heller enn å bare pusse opp det brente huset. Tenåringen er materialistisk og drømmer om å ha mye penger og fine saker så dette kan jo bli en liten prøvelse for henne :P

Nå kan man starte en ny husstand med bare en tenåring uten å måtte ha en voksen med 😊

Anonymkode: a15cc...f45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan man starte en ny husstand med bare en tenåring uten å måtte ha en voksen med 😊

Anonymkode: a15cc...f45

Ja det er derfor jeg har laget meg denne utfordringen ;) Gøy å måtte gå fra rags to riches med en tenåring som går på skolen og har hormonutbrudd! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hagearbeid annerledes med seasons? :)

Anonymkode: dae42...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ardwinna skrev:

Fy søren så vanskelig det er å få brent ned et hus! Jeg satt hele kvelden i går og prøvde fortvilt å få det forbaska huset til å brenne. Hentet til slutt et brann-spøkelse fra galleriet og la inn i familien, og fikk moren til å terge ham til han ble så sint at han fikk lyst til å starte en brann. På første forsøk drev moren og løp rundt for å slukke, og brannen slukket jo med én gang før jeg fikk stoppet henne. Så sendte jeg tenåringen på joggetur og fjernet alle dørene før jeg fikk brannspøkelset til å starte brann og da fikk jeg mora til å holde seg i ro, men da ble det plutselig hetebølge ute så dattera holdt på å dø av varme (spillet nektet å la henne bytte klær mens det var brann i huset). Siste forsøk tok livet av moren men etter at halve huset var brent opp var tenåringen så trøtt og sulten at jeg fikk spøkelset til å slukke brannen og så slapp jeg henne inn i huset igjen. Så nå prøver jeg fortvilt å få spøkelset sint igjen så han kan starte en ny brann så resten av huset brenner opp.

Tenker at når huset er ordentlig brent opp, fjerner jeg spøkelset og alle pengene, og så må tenåringen starte fra scratch og ikke eie noe annet enn et oppsvidd hus med ubrukelige møbler og apparater. Og morens aske. Planen er at hun må bygge et helt nytt hus fra grunnen heller enn å bare pusse opp det brente huset. Tenåringen er materialistisk og drømmer om å ha mye penger og fine saker så dette kan jo bli en liten prøvelse for henne :P

Et tips i forhold til å strye bran inne, sette av fyrverketi innendørs. NB: dette forutsette at man har By Liv (tror fyrverkeri kom med City Living..?) pakken 😅

Brann hver gang! Og en veldig sotete sim :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ariana807 skrev:

Et tips i forhold til å strye bran inne, sette av fyrverketi innendørs. NB: dette forutsette at man har By Liv (tror fyrverkeri kom med City Living..?) pakken 😅

Brann hver gang! Og en veldig sotete sim :fnise:

Ah, det tenkte jeg ikke på! :klaske:


Fikk nå uansett fyrt oppunder spøkelset så han satte i gang en brann til, så nå lever tenåringen i stor fattigdom på tomta. Hun fikk såvidt bygd seg et bittelite skjul før vinteren kom, og er sur mer eller mindre konstant :P Hun hadde blitt D-student og måtte sitte ute i snøen og bygge skoleprosjekt for å lure opp karakteren til en C. Siden jeg har prioritert en seng, en dusj og en kjølebag med mat, har hun enda ikke fått råd til å kjøpe et staffeli. Så hun lever kun av det hun finner ute, som jo ikke er stort når det er vinter... Kjenner jeg er litt glad for at det er gråvær ute så jeg kan spille litt til med god samvittighet! :engel:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...