Gå til innhold

Den store Sims 4-tråden!


Adele

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, blåtimen skrev:

Ja, ikke sant. Det blir fort dritkjedelig, bruker nok tid i det virkelig liv på å dekke menneskelige behov :fnise: I sims vil jeg gjøre noe litt mer gøy enn å tisse hele tiden liksom. Takk gud(eller spillskaperne!) for juksekoder :tongue:

Jeg skal innrømme at den eneste koden jeg bruker i mine spill er moveobjects :P Brukte mye juksekoder da jeg var yngre, men det har jeg sluttet med. Men er oppriktig lei av at de har så mye behov hele tiden (f.eks barn som er så slitne etter skolen at de trenger en full natts søvn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble kjedelig etterhvert så nå har jeg begynt med challenges. Holder nå på med Heir to ruins. Kjempe gøy. Har endelig blitt skikkelig engasjert i spillet igjen. Om dere er med i gruppa "Norske simmere" på Facebook så har de oversatt masse challenges som ligger på filer. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Ja. :) Har det noe å si? Spillet funker bra det, vanligivs. De fleste har vel ikke stasjonære i disse dager. 

Anonymkode: 10047...8d0

Prøv å slå av laptop modus i innstillingene. Har hatt problemer med det selv, men når jeg huket av denne ble alt bra igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Skravlekråka skrev:

Prøv å slå av laptop modus i innstillingene. Har hatt problemer med det selv, men når jeg huket av denne ble alt bra igjen:)

Laptop modus? Oooh... det har jeg aldri hørt om. Skal se om det virker. ;) 

Anonymkode: 10047...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har simmene deres engelske eller norske navn? :) Jeg elsker å gi dem sjeldne navn, har simmer med navn som Jazz Neveah, Symony Grace og Shiloh Manon. 

Må også si at jeg HATER når jeg legger ungen i stolen, og går for å hente noen rester til dem i kjøleskapet, så roper de på moren/faren sin og de går og plukker opp ungen igjen! Uansett hvor mange ganger jeg trykker exit på at de skal gjøre det, begynner ungen å rope igjen og de får ikke hentet maten:kjefte: 

Misliker også alle løsdyrene, får så vondt av de :( 

Anonymkode: d7ee0...c8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt den siste uken å spille med en blå sim, Blue Jean Beanberry (BJB), som får barn med alle de kvinnelige NPC-ene i nabolag og by, gjerne først med de kjente som Bella Goth, Caliente, Liberty Lee og Summer Holiday, Landgrab, Lily Feng osv. (Helst de som er bosatt i spillverdener) Følge med på hvilken barn som arver hans blåhet og viderefører BlueGenes*😂

Ble fortrinnsvis lettere med Wickedwhims-mod da endret på et par innstillinger så forespørsel om WooHoo ikke ble avslått og trengte ikke å bygge opp romantisk relasjon på forhånd, men kunne fort inngå noen heite øyeblikk her og der og ingen ble sjalu eller utroskap på offentlige steder. Satte innstillinger på hvor prosent det var for NPC graviditet (max. 35%/min. 10%) og unsafe mode av birth control NPC og null prevensjon hos BJB.

Hendte  NPCene hadde seg uoppfordret på steder og BJB joinet. Omvendt om han var i gang med ei og en annen mannlig joinet (jeg trykket accept når det kom forespørsel litt for å piffe🙈), og brått var det tvil om hvem som var faren. Don Lothario klarte å snyte til seg farskapet en gang. Fikk ikke den telefonen fra Nina Caliente 😢 Fikk fra Dina da!😂 Bella Goth gikk ikke første gang heller da BJB dukket opp hos henne og da var ekteparet Gotg allerede i gang så den var ingen overraskelse. 

BJB startet med Verdensvenn-ambisjonen for å få trekket "elsket" sånn at forhold ikke nedgraderes over tid. Karisma i topp 10 for å spørre om store lån fra venner og mødre, siden simmen er arbeidsløs og skape ei fremtidig formue for eventuelle arvtakere 👏 BJB bodde en stund i kollektiv med ei anna sim som var ond og som begynte å krangle med de kvinnelige overnattingsgjestene, men slettet ham da jeg ikke kom på noen funksjon/rolle til romkompisen (bortsett fra å betale husleie).

Regelen var ett barn pr. dame. Nå har BJB brutt den regelen 3 ganger da han gikk for runde nr 2 under ei par bursdagsfeiringer. 


Foreløpig har BJB boende 7 av 26 barna hos seg. Flyttet dem over til ham da han ble voksen og fullførte ambisjonen (har nå vellykket herkomst ambisjonen), da ungdomsårene var over og tiden var inne for å oppdra neste kommende bidragsytere. Alle som småbarn for å styre litt personlighetstrekk når de ble eldre. Det er hektisk og videre jeg er litt usikker på hva de neste trinn blir 😅 

*BlueGenes - vil endre etternavn BeanBerry til BlueGenes da det ikke falt meg inn da jeg lagde simmen 😂 Skapte en blå sim bare for å se hvor langt det strekker seg og hvor langt jeg orker å gjennomføre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har simmene deres engelske eller norske navn? :) Jeg elsker å gi dem sjeldne navn, har simmer med navn som Jazz Neveah, Symony Grace og Shiloh Manon. 

Må også si at jeg HATER når jeg legger ungen i stolen, og går for å hente noen rester til dem i kjøleskapet, så roper de på moren/faren sin og de går og plukker opp ungen igjen! Uansett hvor mange ganger jeg trykker exit på at de skal gjøre det, begynner ungen å rope igjen og de får ikke hentet maten:kjefte: 

Misliker også alle løsdyrene, får så vondt av de :( 

Anonymkode: d7ee0...c8d

Prøver å komme på andre navn enn Per Andersen, Hege Olsen, Kjell Nilsen og Anne Hansen som kommer opp når man trykker på tilfeldig terningen i CAS 🤪 

Det med stolen for småbarn har jeg gitt opp for lengst. Praktiserer at foreldre lager masse mat, godt kjøleskap og lagrer masse rester, og når småbarnet er sulten så trykker jeg "åpen" på kjøleskapet og setter fram mat som småbarnet kan forsyne med å hente sin egen porsjon lett tilgjengelig, sette seg et sted og spise i fred ro 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fragmentet skrev:

Prøver å komme på andre navn enn Per Andersen, Hege Olsen, Kjell Nilsen og Anne Hansen som kommer opp når man trykker på tilfeldig terningen i CAS 🤪 

Det med stolen for småbarn har jeg gitt opp for lengst. Praktiserer at foreldre lager masse mat, godt kjøleskap og lagrer masse rester, og når småbarnet er sulten så trykker jeg "åpen" på kjøleskapet og setter fram mat som småbarnet kan forsyne med å hente sin egen porsjon lett tilgjengelig, sette seg et sted og spise i fred ro 😊

Jeg også gjør det slik. Bare å gi opp den stolen. 

Anonymkode: 9fb9a...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lyst til å spille sims 3 igjen... men irriterer meg alltid over grafikken! Så jeg vet at jeg kommer til å bruke timesvis på å laste ned alle pakkene jeg har, som er nesten alle. For så å bare spille i en time :( 
Skulle ønske sims 4 hadde åpen verden. At vi fikk overnaturlig pakken med like mange forskjellige skapninger som sims 3. Biler! Reisefeber med like mye å gjøre og like mange byer å besøke. Generasjoner og alt som kom med den pakken. Likte øyparadis og alt man kunne gjøre. Fremtidspakken som jeg aldri fikk spilt så mye av før sims 4 kom og ødela alt. 
Savner også hester og skulle ønske vi fikk flere gårdsdyr slik at vi faktisk kunne drive en gård med kuer, griser og høner. 

Synes sims 4 er så mangelfult at jeg klarer ikke å spille en hel dag. Blir så fort kjedelig. Det er med god grunn at slike challengers har blitt så populært, folk trenger jo noe å gjøre i sims 4. 

Anonymkode: aa653...214

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om simmer kan gå ned i vekt på the sims 4?

Min la på seg etter hun fikk to barn. Har sendt hun på mange joggeturer og spise kun salat men det funker ikke..

Anonymkode: fb43e...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om simmer kan gå ned i vekt på the sims 4?

Min la på seg etter hun fikk to barn. Har sendt hun på mange joggeturer og spise kun salat men det funker ikke..

Anonymkode: fb43e...37b

Ja de kan det :) 

Trening, trening, trening og det vil synes :) 

Jeg har gjort det med min sim :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time til vi får vite hva i allverden som skjer i sims verden 🙀 hvem er denne «mother»?!

Tanker:

Fra teasere; får vi Millitær pakke?.

Fra de crazy bildene; Zombier? Magi? Voodoo? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker Strangetown jeg altså! Det har litt den viben. Er hvertfall veldig spent! Hadde vært kult med litt nytt innhold. 

Ja, også skal vi visst få laptoper på ett eller annet tidspunkt. 😁 Håper det følger med nettdating, savner det fra sims 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bippo skrev:

Jeg tenker Strangetown jeg altså! Det har litt den viben. Er hvertfall veldig spent! Hadde vært kult med litt nytt innhold. 

Ja, også skal vi visst få laptoper på ett eller annet tidspunkt. 😁 Håper det følger med nettdating, savner det fra sims 3.

Strangetown, det er fra et tidligere spill? Så Deligracy nevne det, men aner ikke hva i all verden det er 😅😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ariana807 skrev:

Strangetown, det er fra et tidligere spill? Så Deligracy nevne det, men aner ikke hva i all verden det er 😅😂

Det er en av verdenene fra the sims 2! Det var det eneste stedet de hadde litt aliens og sånn, den hadde en ganske rar og mystisk vibe. Litt sånn Area 51, ørkenverden. Men siden forskerkarrieren har samme greia, er det kanskje noe annet. Vet ikke! Men er spent 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men jeg kom til å tenke på, kanskje vi får militærkarriere? Sammen med det jeg tror er Strangetown? For Area 51 er jo et militært område der folk har mye konspirasjonsteorier om at de eksperimenterer på aliens og sånn, hmmmmmm. Hadde jo passet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, bippo skrev:

 

StrangerVille! 

 

Hmm... ser for meg at det blir litt som den jungle adventure. Noe du kan gjøre en gang og det er det. men håper jeg tar feil, men fikk den følelsen av traileren. 

Anonymkode: aa653...214

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hellig overbevist over at sims-skaperne liker hunder mye bedre enn katter. Det er så utrolig mye lettere å adopterte en løshund fremfor en løskatt! Jeg har nå prøvd og prøvd og prøvd å hjelpe en syk stakkars pus, men det går jo ikke!!!!

Anonymkode: d7ee0...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...