Gå til innhold

Informasjon før barnehagestart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om det er vanlig å få noe slags informasjon fra barnehagen før barnet starter der? Vi har akkurat fått innvilget barnehageplass til sønnen vår fra høsten av, i en barnehage jeg allerede har vært en tur innom, og føler jeg vet litt om. Likevel er det jo mange ting jeg lurer på, som hva de spiser, hva man skal sende med barna av mat, hvor mye skift som skal ligge i barnehagen, sover de i vogn (bør vi i såfall kjøpe en sovevogn?) osv.

Jeg har jo ikke hatt barn i barnehage før, så det hadde vært greit med litt informasjon før han skal dit den første dagen. Er dette vanlig å sende ut til foreldrene til nye barnehagebarn, eller er dette sånt man bare må spørre om i løpet av innkjøringsdagene?

Anonymous poster hash: 8ecba...ac2

Anonymous poster hash: f10be...a25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På brevet vi fikk sto det at vi kommer til å få ett velkomstbrev når det nærmer seg barnehageoppstart. Regner med at det står info der, Det får sikkert dere også.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og vi sender alltid ut et slags velkomstbrev med nødvendig informasjon en stund før barnet skal begynne. Vil tro at det er normal praksis i alle barnehager, men om du er usikker så må du ikke være redd for å ringe og spørre :)

Anonymous poster hash: 8c142...f51
  • Liker 1
Skrevet

Du får skrov i posten i løpet av sommeren, også skal dere vel på besøk en dag også før oppstart. I tillegg er det tilvenningsfasen, hcor man er i barnehagen med barnet, så dette får du tidsnok vite om. Hadde null peiling jeg også før jenta mi starta, men kom fort inn i hverdagsrutinene, hva man skal ha med av klær, matpakka osv :)

AnonymBruker
Skrevet

I vår bhg blir de nye barna invitert på besøk en dag i juni. Da får de også med seg et infoskriv om rutiner, presentasjon av de ansatte ol

Anonymous poster hash: ffa98...647

Skrevet

I vår barnehage var foreldre og barn invitert til informasjonsmøte i mai/juni. Då møtte me styrar og dei ansatte som skulle vera på avdelinga det året, fekk informasjon om kva me burde ha av utstyr, dagsrytme på avdelinga og ei liste over kva barn som skulle gå der, både muntlig og skriftlig. Veldig kjekt og betryggande. Så eg håper på eit slikt møte også for andremann, sjølv om me kjenner til mykje frå før. Men det er jo kjekt å treffa barna som skal gå på same avdeling, og foreldra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...