Gå til innhold

Hvordan reagerer ditt stebarn på nytt familiemedlem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerte ditt/dine stebarn på at pappa skal ha barn med stemor?

Da vi slapp nyheten ble stesønnen min veldig skuffet over at pappa skulle ha barn med meg, og ikke med hans mor. Han gråt seg i søvn den natten. Noe som gikk innpå meg siden jeg og faren gledet oss til å fortelle om familieforøkelsen.

Anonymous poster hash: 900a0...ef2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gråt også da pappa fortalte meg at han og stemoren min skulle få barn. Det var ikke noe vondt ment mot stemoren min. Jeg ville bare ikke ha søsken.

Per i dag er jeg jo glad for å ha søsken da:)

Anonymous poster hash: 3485d...853
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min stedatter gledet seg til å få søsken, da hennes mor ikke skal ha flere barn. Gi det litt tid så skal du se at stesønnen din gleder seg han å :)

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner gutten godt.

TS spurte vel strengt tatt om hvilke reakjoner barna har/hadde, ikke hva du mener om det!

Mine bonusbarn hadde delte meninger, gutten gledet seg til det kom en ny gutt i familien, mens jenta syntes ikke noe om situasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Stebarna mine var 4, 5 og 9 da de fikk beskjed om at jeg var gravid. Ingen negative reaksjoner i det hele tatt (annet enn at eldstemann ble litt kvalm da yngstesnuppa lurte på hvordan den babyen egentlig hadde kommet inn i magen ;) )

Stedatter var 5 da babyen ble født, og var kjempeglad for å ha fått en søster. Begge gutta hadde beskytterinstinkt fra dag 1, ganske koselig å se, egentlig....

Gi ham litt tid.... Vet ikke hvor gammel han er, men sannsynligvis er det rart at pappa skal ha flere barn enn ham, og et annet sted i tillegg, liksom.... Ikke press ham til å være glad for det (men man kan forlange høflig/ordentlig oppførsel, da...). Er nok viktig at faren bruker tid med BARE sønnen også etter at babyen er født, så han ikke føler at han "mister" far noe mer enn han allerede har gjort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...